Joker skrev:vafan, har den rasat för dig?men förstås så hade den gått lite långt också! blev det trim då eller orginal ?
btw, ge mig din ICQ
haha, japp =) Mmm, men nu e den snart FRÄSCH som fan i motorrummer

Joker skrev:vafan, har den rasat för dig?men förstås så hade den gått lite långt också! blev det trim då eller orginal ?
btw, ge mig din ICQ
cRoC skrev:Min motor renoverades, då byttes kolv, cylborrning, ramlager, vevparti bla, gick på 6000. Vevpartiet var boven. Så 3000 är bra pris, ev hör med nån skrot eller nån som säljer begagnat.
Joker skrev:Kostar? lite, jag fixar det själv...köper traktor dubb som det kallas.
5mm dubb typ...![]()
![]()
Kröken glöder. Ändå så stod temp mätaren knappt på hälften. Får jag tillägga att slangen från kylaren till vattenpumpen gav upp? Hade kylarvatten över hela vändplanen. Sen gick motorn åt helvete dagen efterOlle_TZR skrev:OJda!! Du måste bara langa upp mer bilder på hojjen!! Och hur fan fick du kröken RÖD??!!![]()
Tompo-NsrR skrev:Jo känns ju väldigt kul måste jag erkänna!! Snacka om att vara LESS!!!!
Kylsystemet på TZR:en är väldigt väl tilltagetOut_Spinner skrev:Kröken glöder. Ändå så stod temp mätaren knappt på hälften. Får jag tillägga att slangen från kylaren till vattenpumpen gav upp? Hade kylarvatten över hela vändplanen. Sen gick motorn åt helvete dagen efter
åh en banan till![]()
Jag funderar på att montera en lagom stor fläkt på kylaren. Om man kunde koppla den med ypvs motorn så att fläkten sätter igång vid samma varvtal som avgasporten öppnar. Eller en vanlig strömbrytare med på/av ifall det skulle visa sig bli för låg temperatur. Bör inte göra någon större skillnad i temperatur iofs. Det är ett litet roligt projekt. Jag får aldrig nog av små projektNisse Järnet skrev:Kylsystemet på TZR:en är väldigt väl tilltagetDet märkte jag på min när jag hade den.
![]()
![]()
Out_Spinner skrev:Jag funderar på att montera en lagom stor fläkt på kylaren. Om man kunde koppla den med ypvs motorn så att fläkten sätter igång vid samma varvtal som avgasporten öppnar. Eller en vanlig strömbrytare med på/av ifall det skulle visa sig bli för låg temperatur. Bör inte göra någon större skillnad i temperatur iofs. Det är ett litet roligt projekt. Jag får aldrig nog av små projekt![]()
Nisse Järnet skrev:Kylsystemet på TZR:en är väldigt väl tilltagetDet märkte jag på min när jag hade den.
![]()
![]()
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |