Idag är nog slutet på MC-sesongen =(

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Joker skrev:
vafan, har den rasat för dig? :D men förstås så hade den gått lite långt också! blev det trim då eller orginal ?

btw, ge mig din ICQ

haha, japp =) Mmm, men nu e den snart FRÄSCH som fan i motorrummer :cool: Tänkte först köpa trim, men jag lugnade ner mig o köpte en orginal cylinder :crash Får räcka med effektsystem =) Sorry om vi går lite "offtopic" Min icq är: 168962388

Tompo-NsrR

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2003
Hoj
Kawa KX250 1995
cRoC skrev:
Min motor renoverades, då byttes kolv, cylborrning, ramlager, vevparti bla, gick på 6000. Vevpartiet var boven. Så 3000 är bra pris, ev hör med nån skrot eller nån som säljer begagnat.

Jo visst e det de men känns ändå tungt å lägga ut de!! Med tanke på att min nästan gått 5000mil =/

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Olle_TZR skrev:
OJda!! Du måste bara langa upp mer bilder på hojjen!! Och hur fan fick du kröken RÖD??!! :skrämd
Kröken glöder. Ändå så stod temp mätaren knappt på hälften. Får jag tillägga att slangen från kylaren till vattenpumpen gav upp? Hade kylarvatten över hela vändplanen. Sen gick motorn åt helvete dagen efter :banana

åh en banan till :banana

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Tompo-NsrR skrev:
Jo känns ju väldigt kul måste jag erkänna!! Snacka om att vara LESS!!!!

jag har 2 st skurna ståndes på mitt skrivbord.. that's the tvi-takt way of life.. så att säga.. ;)

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Out_Spinner skrev:
Kröken glöder. Ändå så stod temp mätaren knappt på hälften. Får jag tillägga att slangen från kylaren till vattenpumpen gav upp? Hade kylarvatten över hela vändplanen. Sen gick motorn åt helvete dagen efter :banana

åh en banan till :banana
Kylsystemet på TZR:en är väldigt väl tilltaget :) Det märkte jag på min när jag hade den. :tummenupp :banana

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Nisse Järnet skrev:
Kylsystemet på TZR:en är väldigt väl tilltaget :) Det märkte jag på min när jag hade den. :tummenupp :banana
Jag funderar på att montera en lagom stor fläkt på kylaren. Om man kunde koppla den med ypvs motorn så att fläkten sätter igång vid samma varvtal som avgasporten öppnar. Eller en vanlig strömbrytare med på/av ifall det skulle visa sig bli för låg temperatur. Bör inte göra någon större skillnad i temperatur iofs. Det är ett litet roligt projekt. Jag får aldrig nog av små projekt :banana

Last edited:

Olle_TZR

Mumma
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
NV 128cc -1950
Out_Spinner skrev:
Jag funderar på att montera en lagom stor fläkt på kylaren. Om man kunde koppla den med ypvs motorn så att fläkten sätter igång vid samma varvtal som avgasporten öppnar. Eller en vanlig strömbrytare med på/av ifall det skulle visa sig bli för låg temperatur. Bör inte göra någon större skillnad i temperatur iofs. Det är ett litet roligt projekt. Jag får aldrig nog av små projekt :banana

ja en eller 2 st 120mm Dälta fläktar BÖR få motorn svalare... men ja tror inte du märker nån sörre skillnad då du maxxar fart... men Lär ju vara skit bra då man ställer fast eller bara leker på en parkering då det inte strömmar så mycke luft i kylaren... :rock

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Ja det vore fint när man står i stadstrafiken, eller när man leker :D En 20x20cm badrumsfläkt ? :rock

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Nisse Järnet skrev:

hehe.. jo.. sålänbge det funkar.. min slng te kylarna har oxå gett sig.. det resulterade i ett hål i kolven.. vilket itne var alllt för bra... de blev lite dyrt.. hmm..

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
Out_Spinner??

upp me fler bilder på din hojj, har ente sett hur den blev :cool:

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar