Idag blev man kuggad!

X_Vanquish

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2010
Hoj
zx750r
ja som tråden tycder så blev man kuggad idag på upphörningen av en j**** *****
fan vill bara skricka av ilska :( man va så bra när man gör det själv...
söker tröst bland mina hoj syskon :(

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Spräckt ram :(
Vem körde du upp för? Jag gissar en gubbe med mustach, Tullinge...? I hate that guy...

Espekta

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2011
Hoj
1996 Kawasaki Zx7-r
Ryck upp dig! blev kuggad jag med första gången för att jag låg för långt till höger i en vänstersväng! 2 veckor senare fick jag kortet utan beskymmer, Ta lärdom av det och utnyttja det nästa gång!

combatunit

Drömmare!
Gick med
22 Mar 2011
Hoj
Yamaha YZF R1 -98, Suzuki RG125 Gamma -88
Ryck upp dig! blev kuggad jag med första gången för att jag låg för långt till höger i en vänstersväng! 2 veckor senare fick jag kortet utan beskymmer, Ta lärdom av det och utnyttja det nästa gång!

Exakt som jag.. fast tvärtom typ. För långt till vänster i högersväng, svängde in för sent typ.
sen nästan 2 veckor sedan så gick det smärtfritt

Så pååå det igen bara!!

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Vad kuggade du på då? Trafik, bana - vad sa han till dig?

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
...
känns jävligt surt att kugga,ja kugga tre gånger innan ja grejja de, boka ny tid och se till att fortssätta öva så klarar du de nästa gång! :)

STORmogulen

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2008
Hoj
nere på 800cc tot.
Jag blev också kuggad flera gånger innan jag klarade det, till viss del berodde det på att jag bytte uppkörningskontor mellan gångerna, det de sa på ena stället slog de ner på på nästa ställe, sen var jag tillbaks på första och fick skit för de de sagt på andra stället. Sista gången på första stället så gick det hur bra som helst (fan va rörigt det där blev :D ) tappa inte hoppet, det kommer att lösa sig till slut!

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
Brukar kännas sådär men det går över ganska snabbt,
vad kuggade du på?

pumpe3

Trött
Gick med
5 Sep 2010
Hoj
Yamaha MT10 SP , Speed Triple -12 , BMW R1150 GS -02
Vem körde du upp för? Jag gissar en gubbe med mustach, Tullinge...? I hate that guy...

Nu vet jag inte hur dom andra ser ut, men när jag körde upp så var det just för en herre med mustasch och han var riktigt bra tyckte jag, pedagogisk och lugn. Dessutom så hade han nån form av kontrollant med sig för dagen som kontrollerade hans jobb men var inga problem varken för mig eller tjejen att styra upp kortet.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Av en jävla... vad? :va

Finns många ord på fem bokstäver.

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
...

Hade hört endel om honom innan jag körde upp och hoppades att jag inte skulle få han på uppkörningen. Sen hade jag ju den "turen" att få honom som uppkörningsgubbe vilket gjorde mig ännu mer nervös, hört att han e hård å petig.

Tyckte att han var bra även fast han kuggade mig, va inte hans fel att jag gjorde en dum grej på slutet :) Han va lugn å så. Men har som sagt hört att han är petig.

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Spräckt ram :(
Hade hört endel om honom innan jag körde upp och hoppades att jag inte skulle få han på uppkörningen. Sen hade jag ju den "turen" att få honom som uppkörningsgubbe vilket gjorde mig ännu mer nervös, hört att han e hård å petig.

Tyckte att han var bra även fast han kuggade mig, va inte hans fel att jag gjorde en dum grej på slutet :) Han va lugn å så. Men har som sagt hört att han är petig.

Nu var det iofs över 6-7 år sedan jag hade min erfarenhet av honom, han var då fullständigt rabiat och dum i hela hans sjuka huvud. Anmälde gubben och överklagade 2 gånger, sedan rann det ut i sanden. Vem vet, kanske han fick tänka om, kanske inte. haha :mad:

Str3 R

Guest
Hade också en med mustasch och mörkhårig på Tullinge. Rykte om sig att vara labil, ibland schysst och delar ut körkort på löpande band och andra dar helt uppåt väggarna. Kuggad på skitsaker, t o m läraren ifrågasatte hans agerande men nix, hem och öva mer bara. Så nästa dag ringde jag Vägverket och sa: ”Vem som helst men inte *han*!” och fick en yngre förmåga som ingav ett avslappnat intryck, jag fick lappen andra försöket med den yngre som kollade.

Bit ihop, ge inte upp, när du har lappen i handen är det mesta glömt och förlåtet.

X_Vanquish

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2010
Hoj
zx750r
Tack alla, för preppandet. vi va 3 stycken som kuggade på samma sak, "höghastighetbanan" märkligt om jag får fråga mig själv :( han såg att jag va så nervös att jag darrade av det :( men nej han brydde sig inte och gav mig inte en tredje chance :(
Men fan att jag ska sluta, har bokat igen den 22 september!!!!!:yoparty

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
För en som tog mc kort för mer än trettio år sedan, vad innebär (höghastighetsbanan) !?.
Fullt järn till hojens toppfart är uppnådd, eller !? :D.På ett igen grabben, det går förmodligen bättre nästa gång. :)

Huntelaar

Medlem
Gick med
9 May 2011
Hoj
Suzuki TL1000S-97
Tyvärr är det så att man måste hoppas på att han/hon som man ska köra upp för inte har en dålig dag. Det kan sabba för alla.

Själv fick jag en go snubbe som visade all hänsyn till små misstag.
Tex så satte jag ner foten direkt vid krypkörningen och det gick lite vingligt men efter några sekunder flöt det på bra och det blundade han inte för. På höghastighetsbanan var jag emot en kon som vippade. Som tur var stannade den uppe. Själva trafikdelen hade han inget att klaga på.

Han klargjorde klart och tydligt innan att han skulle göra en helhetsbedömning och det gjorde han kan man säga. Men är övertygad om att vissa idioter hade kuggat en direkt om man satte ner foten eller fick motorstopp som en annan elev fick som körde upp samtidigt som mig. De andra som körde upp tillsammans med mig fick kortet.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring