Idag blev man kuggad!

jennapenna

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
ER6f-08
Trist! Jag fick tre chanser på högfartsbanan och klarade den tredje. Min snubbe här i Örebro sa att den första var uppvärmning..
Lycka till nästa gång!

• Gilla
Reaktioner: B89

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
På't igen ba! Själv blev jag skitledsen första gången jag kuggade, men till slut fick jag ett kort. Sen kommer nästa svåra grej: att behålla det!

Zadre

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Hoj
Veiron: Yamaha XV535, -00. Greger: Honda NX 650, -95 (Såld).
Trist. Kuggade också första på höghastigheten men veckan därpå klarade jag det galant. :tummenupp På't igen bara!

Hade också en med mustasch och mörkhårig på Tullinge. Rykte om sig att vara labil, ibland schysst och delar ut körkort på löpande band och andra dar helt uppåt väggarna. Kuggad på skitsaker, t o m läraren ifrågasatte hans agerande men nix, hem och öva mer bara.

Är han även instruktör för lastbilsuppkörningar? När jag skulle ta C-kortet så fick jag en "med mustach och mörkhårig" och som det fanns en del historier om (vad sägs om att han tog taxi tillbaka till Tullinge efter att han och uppkörningseleven blev stående med lastbilen då växelspaken gick av vid golvet, och sket fullständigt i den stackars eleven som fick vara kvar och ta emot skit från farbror blå som menade att han stog ivägen?).
Lätt värsta instruktören jag haft. Blev helt psykad och var ett nervvrak när vi kom tillbaka till Tullinge. Tog några timmar innan jag insåg att jag klarade lappen iallafall. :yoparty

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
För en som tog mc kort för mer än trettio år sedan, vad innebär (höghastighetsbanan) !?.
Fullt järn till hojens toppfart är uppnådd, eller !? :D.På ett igen grabben, det går förmodligen bättre nästa gång. :)

50km/h, slalomåkning, vändning, slalom tillbaka sedan undanmanöver och broms. Typ. :)

Scorpiokid

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
2009,Kawasaki zx-10
Uppkörning kontra sex

Trist för dig,men det är lite grand som att få knulla:ibland får man till det och ibland inte.På brännet igen.
Att ha förmånen att köra hoj är värt allt besvär,när du har fått din lapp så blir du nämligen en övermänniska och kan titta ned på dom mindre vetande och det kommer att kännas braaaa.:D

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Tack alla, för preppandet. vi va 3 stycken som kuggade på samma sak, "höghastighetbanan" märkligt om jag får fråga mig själv :( han såg att jag va så nervös att jag darrade av det :( men nej han brydde sig inte och gav mig inte en tredje chance :(
Men fan att jag ska sluta, har bokat igen den 22 september!!!!!:yoparty

Det är inte rättvist det där. Jag klarade inte högfarten. Handen tvärvägrade att nypa till på bromsen. (Hade bromsat ikull mig på förmiddagen).
Men min gubbe släppte mig ändå!! Fick lappen.

Benta01

Rikspucko
Gick med
19 Jun 2011
Hoj
Yamaha MT-09 -2020
Trist att du kuggade, men det är bara att hoppa upp på hojen igen, nästa gång sitter det!

Klarade min teori idag så nu är det "bara" körningen kvar, får väl hoppas att jag inte får nån surkart när jag ska köra upp...

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Trist att du kuggade, men det är bara att hoppa upp på hojen igen, nästa gång sitter det!

Klarade min teori idag så nu är det "bara" körningen kvar, får väl hoppas att jag inte får nån surkart när jag ska köra upp...

Grattis till teorin, jag har också "bara" uppkörningen kvar som är bokad den 19/9.

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Du kanske helt enkelt behöver lära dig köra bättre? Ingen direkt tröst men välkommen till vuxenlivet, allt är inte surfa på en räkmacka :tummenupp

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
50km/h, slalomåkning, vändning, slalom tillbaka sedan undanmanöver och broms. Typ. :)

Va, slalom i 50 km/h runt plastkoner !?.Och detta kallas för höghastighetsbanan !.Stackars dagens övningskörare.Hur ska de då uppleva en stressig stund på t ex motorväg i hög fart när man bytt ut plastkonerna mot en massa plåtlådor på hjul som inte står still med ibland någon meter tillgodo och ska parera filbyten mil efter mil.Tro f_n att många av den yngre generationens mc åkare verkar tro att det funkar som i ett tv spel med den formen av utbildning.Det gör det inte.Vid game over i verkligheten dör man för gott.

Då förstår jag lättare tjafset om varför det t ex är okey enligt somliga att köra mellan bilarna vid köbildning, lipa som en småunge vid polisens uppdykande eller köra utan körkort !?.För tjugo år sedan dog min bror på sin hoj när en av dessa stillastående bilar i kön som han körde förbi plötsligt öppnade sin dörr.Han vaknade aldrig mer och jag tänker på honom varenda dag.Tack för informationen "DesmoHellman".

X_Vanquish

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2010
Hoj
zx750r
Han var alltså en jävla fitta bara för att han kuggade dig?

Övar mer :arsele

Nej inte därför han va en ?? det va för att han såg hur nervös jag va och tog han inte hänvis till det, alla har inte nerver av stål! samt att han kuggade alla i gruppen!
o men inte minst alla andra förarprovare gav mer chanser men inte han!
han hade har haft en dålig dag skulle jag säga!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nej inte därför han va en ?? det va för att han såg hur nervös jag va och tog han inte hänvis till det, alla har inte nerver av stål! samt att han kuggade alla i gruppen!
o men inte minst alla andra förarprovare gav mer chanser men inte han!
han hade har haft en dålig dag skulle jag säga!

Samtidigt så visar man ju att man inte kan hantera trafiken och/eller fordonet under stress om man kör illa när man är nervös.
Men lite tjurigt att inte låta folk göra ett till försök, fast förstår om man inte får det eftersom att man inte får en andra chans ute i trafiken, om det vill sig illa.

Bara på't igen. ;)
(Jag missade också min första uppkörning)

Anders|J

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
KTM 690smc
Läst igenom tråden och kan inte känna att jag är ledsen för alla som inte klarar det första gånge. Helt säkert finns det jobbiga uppkörnings gubbar.

Men helt ärligt att ta mc och bil körkort är lekande lätt. Har aldrig kört cross utan bara lite moped. Tog mc kortet för 5 år sen, ingen privat mc körning. Utan bara 6 lektioner på skolan och sen klarade man uppkörningen utan ett enda misstag. Hur svårt är det att bromsa rätt och inte sätta ner fötterna. Skärpning och då kanske ni säger att gubben var bra jag hade. Nja 3 av 6 blev kuggade och en fick göra om bromsprovet 3 gånger hur man nu misslyckas med det. Iofs spöregnade det men jävligt lätt ändå att bromsa rätt och ingen ABS var det på hojarna.

Ville bara skriva av mig då man läser allt gnäll, träna på och ni kommer klara det lätt grabbar och tjejer

mvh Anders

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Spräckt ram :(
Läst igenom tråden och kan inte känna att jag är ledsen för alla som inte klarar det första gånge. Helt säkert finns det jobbiga uppkörnings gubbar.
...bla bla bla...

Ville bara skriva av mig då man läser allt gnäll, träna på och ni kommer klara det lätt grabbar och tjejer

mvh Anders

Tror du förenklar detta en aning. I alla yrkeskårer finns det totalt värdelösa personer, vissa är helt olämpliga och givetvis är inte uppkörningsförättarkåren ett undantag. Var glad att det gick bra för dig, men det skulle nog inte skada att ha viss sympati för de som tagit ledigt från jobb, hyrt MC osv osv, bara för att få allt sumpat pga att de fått "fel person" vid uppkörningstillfället. Pallar inte dra min story en gång till men tro mig, maj gådd vilken jäkla upplevelse, till denna dag (36 år) har jag aldrig stött på en mer osympatisk och obehaglig person.

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Tack alla, för preppandet. vi va 3 stycken som kuggade på samma sak, "höghastighetbanan" märkligt om jag får fråga mig själv :( han såg att jag va så nervös att jag darrade av det :( men nej han brydde sig inte och gav mig inte en tredje chance :(
Men fan att jag ska sluta, har bokat igen den 22 september!!!!!:yoparty

Så det är hans fel att du är närvös för att du tagit för lite lektioner och inte är säker nog i din körning?

Är det hans fel att du inte får 3 chanser att klara något när man ska klara det på första?

TÄNK OM TÄNK RÄTT!

Du klarar det inte och han gör bara sitt jobb! Hade du vart bra nog hade du haft körkort.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring