Idag har jag grejjat med hojen...

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Idag skall jag skruva på motarden för ett gäng skruvar har skakat loss :mad: :censored

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Idag ska jag nog ta och skruva på mina coolfajber-termignoni-auspuffanlagen och ta bort den dittejpade reflexen och tvätta av hojen lite.

Pank

Försöker ta mig tillbaka,,
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 750-94*såld* gixxer 750-99*Crashad* XR600*såld* KTM 690 SMC -08*såld* KLR 650-2014 Kawasaki Cabra 175-1981
Köpte en cykeltuta på biltema för 19kr. Snart är det besiktning.

en sån man klämmer på för att det ska tuta?
annars tror jag jag har en liggandes som du kan få låna,,,

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
675an färdig-meckad med till slut. Tog bara 6-7 månader å få tummen ur för det.. :rolleyes:

Jon as

Kör i mitt eget tempo
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
KTM530
Idag har jag fått bytt kopplingslameller.
Visade sig att det inte var det som var fel och gjorde att det slirade...

Hoppas i alla fall att den är ok nu så man kan åka lite i helgen. :)

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Idag blev det iallafall lite gjort. Bakdelen går sakta men säkert framåt och såhär kommer det att bli, på ett ungefär. Tänkte klä in fulplåten (hållaren) med B-tema coolfibermatta så länge, så får vi se vad vinterns meck kommer att medge. Nu vill jag mest få ihop'et så att man kan börja köra.

Till helgen verkar det bli regn, så då får jag löda ihop hela härket.

De höga och tråkiga clip'on'en är numera utbytta till rediga grejer. Har ännu inte bestämt mig om det blir en vänster originalbackspegel (styrända), en lite mindre backspegel till vänster (styrända) eller om jag ska skippa spegel öht.

Känns även som att det kan bli ett litet meck att gömma de trötta stora motstånden till blinkarna där fram. Det var bättre med kåpor. :)

Bifogat

• DSC00127 [Skrivbordsupplösning].jpg
    DSC00127 [Skrivbordsupplösning].jpg
    135.5 KB · Visningar: 47
  • DSC00120 [Skrivbordsupplösning].jpg
    DSC00120 [Skrivbordsupplösning].jpg
    144 KB · Visningar: 45
  • DSC00131 [Skrivbordsupplösning].jpg
    DSC00131 [Skrivbordsupplösning].jpg
    132.3 KB · Visningar: 51
  • DSC00130 [Skrivbordsupplösning].jpg
    DSC00130 [Skrivbordsupplösning].jpg
    136.8 KB · Visningar: 43

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Idag blev det iallafall lite gjort. Bakdelen går sakta men säkert framåt och såhär kommer det att bli, på ett ungefär. Tänkte klä in fulplåten (hållaren) med B-tema coolfibermatta så länge, så får vi se vad vinterns meck kommer att medge. Nu vill jag mest få ihop'et så att man kan börja köra.

De höga och tråkiga clip'on'en är numera utbytta till rediga grejer. Har ännu inte bestämt mig om det blir en vänster originalbackspegel (styrända), en lite mindre backspegel till vänster (styrända) eller om jag ska skippa spegel öht.

Känns även som att det kan bli ett litet meck att gömma de trötta stora motstånden till blinkarna där fram. Det var bättre med kåpor. :)

Najs! Jag behövde bara sätta motstånd baktill med mina blinkare så funkade det ändå så inte säkert du behöver några fram.

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Tips

Jag, eller rättare sagt Fredde på Visera, har klätt min framskärm i en jävligt najs coolfiberlook. Ingen har hittills (på längre avstånd än 50 cm) fattat att det varit tejp.

Den är bra mycket finare än Biltemas motsvarighet. Köps på ett företag på Flöjelbergsgatan som säljer just dekaltejp.

\m/

Har förresten i någon mening också mekat med hojen ... bytte olja i tisdags. Köpte Biltema-polyester för kåplagning idag:)

Nu ska jag skapa en poll eller nått!

Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jag, eller rättare sagt Fredde på Visera, har klätt min framskärm i en jävligt najs coolfiberlook. Ingen har hittills (på längre avstånd än 50 cm) fattat att det varit tejp.

Den är bra mycket finare än Biltemas motsvarighet. Köps på ett företag på Flöjelbergsgatan som säljer just dekaltejp.

\m/
Bra att veta! :tummenupp

Plåten som jag beklädde med Biltemacoolfiber syns knappt, så detta fick duga bra. Blinkare och allting sitter på plats nu iaf, bara att kopplas in sen är det dags.

Bifogat

• 218700_2084738275172_1146570942_32584993_5912993_o.jpg
    218700_2084738275172_1146570942_32584993_5912993_o.jpg
    115.7 KB · Visningar: 44

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Efter ett par dagars mysmeck lever liket igen.

Nylackad framskärm,nya lamm-eller och en rejäl förgasar rengörning och lite kärleks-mulle-meck så är den som ny.

Bifogat

• IMG_4642.jpg
    IMG_4642.jpg
    245.1 KB · Visningar: 39
Last edited:
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...