Cykelstyre
Gudomlig sporthojare
Idag skall jag skruva på motarden för ett gäng skruvar har skakat loss
Köpte en cykeltuta på biltema för 19kr. Snart är det besiktning.
Då var det klart!
Startade som en dröm
Testkörd, nerplockad igen, kontrollerad, ihop monterad och testad.
Nu kan äntligen säsongen börja
Putsat och tvättat lite
va det den jag skulle få testa?
Idag blev det iallafall lite gjort. Bakdelen går sakta men säkert framåt och såhär kommer det att bli, på ett ungefär. Tänkte klä in fulplåten (hållaren) med B-tema coolfibermatta så länge, så får vi se vad vinterns meck kommer att medge. Nu vill jag mest få ihop'et så att man kan börja köra.
Till helgen verkar det bli regn, så då får jag löda ihop hela härket.
De höga och tråkiga clip'on'en är numera utbytta till rediga grejer. Har ännu inte bestämt mig om det blir en vänster originalbackspegel (styrända), en lite mindre backspegel till vänster (styrända) eller om jag ska skippa spegel öht.
Känns även som att det kan bli ett litet meck att gömma de trötta stora motstånden till blinkarna där fram. Det var bättre med kåpor.
Det vore ju fantastiskt om man har det flytet.Najs! Jag behövde bara sätta motstånd baktill med mina blinkare så funkade det ändå så inte säkert du behöver några fram.
Idag blev det iallafall lite gjort. Bakdelen går sakta men säkert framåt och såhär kommer det att bli, på ett ungefär. Tänkte klä in fulplåten (hållaren) med B-tema coolfibermatta så länge, så får vi se vad vinterns meck kommer att medge. Nu vill jag mest få ihop'et så att man kan börja köra.
Till helgen verkar det bli regn, så då får jag löda ihop hela härket.
De höga och tråkiga clip'on'en är numera utbytta till rediga grejer. Har ännu inte bestämt mig om det blir en vänster originalbackspegel (styrända), en lite mindre backspegel till vänster (styrända) eller om jag ska skippa spegel öht.
Känns även som att det kan bli ett litet meck att gömma de trötta stora motstånden till blinkarna där fram. Det var bättre med kåpor.
Bra att veta!Jag, eller rättare sagt Fredde på Visera, har klätt min framskärm i en jävligt najs coolfiberlook. Ingen har hittills (på längre avstånd än 50 cm) fattat att det varit tejp.
Den är bra mycket finare än Biltemas motsvarighet. Köps på ett företag på Flöjelbergsgatan som säljer just dekaltejp.
\m/
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari