Idag har jag grejjat med hojen...

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
Fick hem fina blanka grejer, nu ska jag bara hämta nya ventiltätningar på Honda så blir det hopmontering!

kolv.jpg

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Nu drar jag upp ett gammalt inlägg :)
Nu när det börjar närma sig säsong så har tempot ökat en aning. Dagens projekt, plocka av svingen och fotpeggarna som ska till lackerare och förvandlas mattsvart. :tuttar
Vart lackades grejerna sen, och hur mycket kostade det? Min sving skulle också behöva lite uppfräschning...

Mayer

Kunskap är mackt!
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
Superduke
Skall det pulverlackas så rekommenderar jag Guson Industrilackering nere vid klippan i majorna. Blästrade mina skjutspinnefästen och lämnade in för 50 spänn i mattsvart pulver. Bilfälgarna tog han en tusenlapp för. Skall han blästra blir det självklart dyrare men det finns det ju en anledning till... :)

Och en liten grej jag tänkte på som inte har något med lackering att göra. Jag har problem på min hoj att anslutningarna till CDI-Boxen lossnar, de är satta med flatstiftshylsor och vibrerar lätt loss. Har provat att löda men det är skitsvårt att komma åt och känns inte safe. Borde man inte kunna löda alla anslutningar och sen fylla själva öppningen med silikon? Borde bli tätt och bra och ingen risk att hylsorna flyttar på sig, eller? Någon nackdel?

Tacksam för hjälp ;)

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Hoj
brap
Nu drar jag upp ett gammalt inlägg :)

Vart lackades grejerna sen, och hur mycket kostade det? Min sving skulle också behöva lite uppfräschning...

Jag lackade dom via en privat kontakt. Det är inte pulverlackat men för mig har det ändå hållt kanon faktiskt, inget som släppt hittills efter 30h timmar körning. Slutade på en bit under tusenlappen, med blästring och sånt tjafs. :tungan

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Hoj
Skar sönder Rasorblade's gamla bakskärm för att ha nånting annat än den slaka skärmen som satt innan.

Prylen i mitten som låter braaap saknas, jobbar på att få den återinstallerad snarast.
KTM.jpg

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Skar sönder Rasorblade's gamla bakskärm för att ha nånting annat än den slaka skärmen som satt innan.

Prylen i mitten som låter braaap saknas, jobbar på att få den återinstallerad snarast.
KTM.jpg

Lacka ramen när du ändå har den så lätt tillgänglig?
Rött hade ju varit rätt hett på en Hynda! :)

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
hämtade nya kläder till hojen idag..! undra när man skall hinna byta dom bara :/

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Hoj
Pillade mer idag, nu börjar det se ut som en motor igen.

Den är sketen på utsidan, men ren på dom ställen det är vikigt ;)
253856_10150269392608245_625458244_8954698_8096318_n.jpg

600cc

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
FZR600
Nu börjar dag tre av styrboxfelsökning...
För några veckor sedan lyckades jag bränna spänningsregulatorn strax utanför Landvetter och fick bärga hem hojen. Hittills har jag fått byta batteri, regulator, 8 lampor, ett blinkersrelä och några komponenter i styrboxen.
Förhoppningsvis får jag igång hojen idag så det blir lite köra iaf :gnissla

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Hoj
Mjo, motorn färdigmonterad sånär som på ett par bultar till ventilkåpan som jag verkar ha förlagt.

Passade på att blästra och lacka avgaseriet.
247884_2048210360692_1107425828_32403721_1959407_n.jpg

Lackade och monterade nya bakskärmen.
248334_2048207480620_1107425828_32403719_2478014_n.jpg

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...