Idag har jag lärt mig...-tråden

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Idag har jag lärt mej att folk bygde hus väldigt ologiskt på 70-talet, och att om man räknar med att någon har byggt logiskt, så får man räkna om allt och hitta nya vägar...

/Carin

El_Maco

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2007
Hoj
Triumph tt600 -02
Idag...

Idag har jag lärt mig att vara mer noggrann när jag tar på mig handskarna innan körning. Hade en liten (5-10mm?) glipa mellan handsken och ärmen på stället. Och dit in hittade såklart en geting! :gnissla Tur man var på en liten 70-väg så man kunde stannde kvickt...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
idag har jag lärt mig att man kan få tillräckligt med flens ost på en vecka för att tjejen inte vill sexa:mad:

vad är flensost och hur/varför uppkommer det?:va
själv har jag idag lärt mig att lokala små "postkontor" inte är betrodda med id-handlingar vilket innebär att körkort och dylikt måste hämtas ut på ett riktigt postkontor, samt att dessa bara har öppet måndag-fredag:huvet

Peaceinn

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
suzuki
Idag har jag lärt mig att man ska inte hålla i en burk när ens onyktre polare ska försöka träffa den men luftgevär.
Fick operera med pincett.

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
... att inte låta bilen stå kvar och ta bort pakeringsboten, för då får man lika snabbt en ny. Dessutom har jag lärt mig att det kostar 350 riksdaler att hyra en bilkärra i 3 timmar, samt att man inte kommer långt med bilen om handbromsoket har låst sig. Jippie! På 3 dagar har en gammal skrotbil kostat mig 950:-!!!

A_o_D

dead girls never say no
Gick med
15 Jul 2005
Hoj
zx10r -08
Att man inte kan lita på posten, fast man lägger på brevet i tid och extra mycket porto!!! Skit post :huvet

Ahhh nu blev jag ju sur ju det ska jag ju egentligen skriva i andra tråden :D Hm Ilandsproblem...

det ska jag framföra till far min ;)

jag lärde mig nått förut men har glömt vad det var :confused:

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Idag har jag lärt mig ännu en sak, och det är att på 50- och 60-talet forskade både USA och Sovjet om Kärnkraftsdrivna flygplan! Det va faktiskt lite läskigt, tänk er att ha flygplan med kärnreaktorer ombord, det känns inte så säkert. :gnissla

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Idag har jag lärt mig mer om Atlantis och var det kan ha legat. För en forskare vid namn Jim Allen har genom Platons beskrivningar hittat ruiner av en stad som ligger i Boliva och kallas för Tiahuanaco och kan vara Atlantis :3freak För det som Platon beskrivit Atlantis som, det mesta stämmer in på Tiahuanaco.

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Idag har jag lärt mig att centrallåset INTE fungerar om man enbart öppnar bakdörren med nyckel på min Caddy. Och att man INTE ska karta in och hämta en dunk diesel utan att först kolla så att dörren inte slår igen. Resultatet blir att man låser in sig själv, i sin egen bil och har INTE en möjlighet att komma ut. Självklart ska det vara 180 grader varmt också och kvavt som i Afrika. :mad: :mad: :huvet

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
idag har jag lärt mig hur det känns när man ligger och surfar på kanten av bakdäcket.

Fy fan vad najs det är! =D

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...