Idag såg jag en kille köra runt i skinnställ helt sjukt

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Ärligt talat, mängden skydd kan aldrig nog underskattas. Sen jag gick över till min medeltida look, med blygdkapsel, pottfrisyr och brynja gjord av ölburkskapsyler har jag gått oskadd genom livet. Killen TS talar om är på väg åt rätt håll.

Sån utrustning har jag bara till häst, sikten genom springorna på den medeltida integralhjälmen är minimal, den väger 3-4 kilo, 2mm plåt och obekväm som satan, ringbrynjan och läderharnesk ett par kilo extra, total viktökning med alla skydd och grejer ca 30 pannor, det krävs många öl för att få ner kroppstempen på sommarn :fyllisar

Sen ska man hålla koll på 600kg ogrillat kött som har en egen liten rädd vilja som helst ska galoppa åt det håll som husse vill :D Det är lättare med hoj :rock

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Sån utrustning har jag bara till häst, sikten genom springorna på den medeltida integralhjälmen är minimal, den väger 3-4 kilo, 2mm plåt och obekväm som satan, ringbrynjan och läderharnesk ett par kilo extra, total viktökning med alla skydd och grejer ca 30 pannor, det krävs många öl för att få ner kroppstempen på sommarn :fyllisar

Sen ska man hålla koll på 600kg ogrillat kött som har en egen liten rädd vilja som helst ska galoppa åt det håll som husse vill :D Det är lättare med hoj :rock

Du vet att du måste lägga upp en bultrepa när du rastar ponnien nu va? :hihi

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Låter som en cool kille som jag kan ligga med. Vem e du??

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
Idag när jag hade lämnat hojen och gick från garaget frågade en snubbe "det där måste vara jävligt varmt va?"

Vad hade du på dig då? :)

(Att den här extremt seriösa tråden ligger i mc-relaterat är märkligt, men det som är ännu märkligare är att den fortfarande ligger kvar :p )

Dubstep

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2011
Hoj
XTZ 660 Tenere -92
jag skulle väl säga att MC, shorts och flippflopps är mer puckat att köra i än full utrustning vid 30C.
Man känner väl fan av om man blir för varm.

Hahahaha detta gjorde min kväll :D:crash

F.ö är flip-flopp och shorts, samt T-shirt da shiiiiet. Gör lite ont att växla. Men det ordnade jag genom att silvertejpa lite skumgummi på växelpeten.

Last edited:

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Mr Aspberger vill påpeka att omgivningstemperaturen inte sjunker men avkylningen ökar.

le_man

Medlem
Gick med
18 Jul 2007
Hoj
Honda CBR 600F -97 -Banhoj...trasig..fan..ingen motor nån?, KTM SXC 625, Kawasaki ZX10 R
Klart man alltid ska ha full skyddsutrustning oavsett väder. Jag satt i soffan och kollade på Moto-GP häromdagen när de körde runt i stekande sol. Sen när jag skulle hämta nåt att dricka så snubblade jag på mattan, slog knät i soffbordet och sprang med huvudet före in i bokhyllan. Hade jag inte haft full skyddsutrustning inklusive hjälm på mig hade jag säkert fått flera blåmärken.

Hehe, klockrent!

Sordid

professionell sjörövare
Gick med
29 Dec 2007
Hoj
KTM 690 SMC -10
Vad hade du på dig då? :)

(Att den här extremt seriösa tråden ligger i mc-relaterat är märkligt, men det som är ännu märkligare är att den fortfarande ligger kvar :p )

gnälla på folk som kör utan skinnställ trådar får ju ligga här. då borde den här tråden också få göra det =) :tungan

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Träning för att hugga huvet av demonstranter eller? :D

ett tips, skrik HA-JAAA! varje gång du svingar svärdet så träffar du bättre

På fråga 1 svara jag ja + alla andra obstinata idioter :D

På påståendet skrik HA-JAAAA så gör man inga direkta extraljud om man nu inte vill öka hastigheten på köttmassan, det kan gå till warpspeed i ett nafs :D och på raksträckor gör det inte så mycket men man ska kunna svänga också, knipa med ben och lår är också en signal till ökad hastighet. :hihi

Hastighet efter uppgift :tummenupp

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...