Idag var det min tur :(

jjabba

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2009
Ort
i sadeln
Hoj
Kawasaki
Nämen oj då! Jag kan knappt tro det är sant! En 'nysvensk' med attitydproblem? Det måste vara den första... :D
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Snart vill jag se en sådan här tråd där den utsatte faktist tog reg.nr.

Anmälan nerlagd i brist på bevis !
Jupp har papper på det hemma.
så det enda man kan göra som mc förare är att man helt enkelt filmar det.
Hjälmkamera är inte fel på det viset.

det händer allt för ofta tyvärr.
 

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Ort
göteborg
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Anmälan nerlagd i brist på bevis !
Jupp har papper på det hemma.
så det enda man kan göra som mc förare är att man helt enkelt filmar det.
Hjälmkamera är inte fel på det viset.

det händer allt för ofta tyvärr.

Ja det lär hjälpa till men man måste också få med föraren annars blir nog resultatet detsamma igen tyvärr..
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Ja det lär hjälpa till men man måste också få med föraren annars blir nog resultatet detsamma igen tyvärr..

Det är inte helt säkert. Om man utifrån det man fått med på filmen kan få det till något som faktiskt är ett brott så tror jag att fordonsägaren måste berätta vem som körde.
Det är ju skillnad på fortkörning som ju är en förseelse (Då måste man inte berätta) och om någon gör sig skyldig till ett brott. Typ Dråpförsök, vållande av fara för annan eller något sådant.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är inte helt säkert. Om man utifrån det man fått med på filmen kan få det till något som faktiskt är ett brott så tror jag att fordonsägaren måste berätta vem som körde.
Det är ju skillnad på fortkörning som ju är en förseelse (Då måste man inte berätta) och om någon gör sig skyldig till ett brott. Typ Dråpförsök, vållande av fara för annan eller något sådant.

Vi har inte den plikten i Sverige, nej. Även om polisen gärna låter folk tro det.
 

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Ort
Peppes Bodega
Hoj
Dnepr
Rätt märkligt att alla som vart nära att bli dödade, mördade å lemlästade på sina mc av dåraktiga bilister åker raka vägen hem å sitter å lipar av sig på ett forum?!? Kör efter biljäveln istället, nångång stannar den väl. Då kan man välja om man vill ta ett snack med dåren eller i godan ro knappa in regnr på mobilen. Eller varför inte ringa snuten på plats?

Alla bu-hutrådar om hur nära köttfärs man vart i storstadstrafiken å alla efterföljande tuffingsvar om avsparkade backspeglar å repade dörrsidor är ju underhållande :rolleyes: Vad hjälper det lixom?
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
bromsa aldrig och lägg dig bakom, det tenderar bara bli farligt som du såg.
gasa till och kör om, de går mycket snabbare med hoj än med bil och är bästa sättet i stadstrafiken tycker jag. Även viktigt att ta sin plats, mjäkar man tar någon annan din plats.
Jag kör hoj dagligen i stockholm Och man har fått anpassa sig att köra ganska aggresivt för att slippa fuckon faktiskt. Hur motsägelsefult det än låter ..
Men kör man sakta flyter inte trafiken, flyter inte trafiken är man ett hinder. Tycker andra att man är ett hinder vill dom gärna påvisa det.
 

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Ort
Killeberg
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
De oskrivna reglerna antyder en hel rad med saker man bör göra med en sådan person.

the correct answer is: Press "R" for ROCKETLUNCHER
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top