Själv reser jag mig i sadeln (efter fullbordad omkörning) och viftar retfullt på rumpan. Tror det har en mer "förbannande" effekt. Hursomehelst, inte så mycket mer man kan göra, om man inte tillhör gruppen som åker omkring med en kätting
:kEtting
Man skulle ha nån liten minikamera monterad vid framlyktan som alltid spelade in, typ den senaste timmen och sen ta bort allt äldre så att allt får plats.
Då hade man i efterhand både kunnat kolla regplåt och ha sjukt bra bevis så idioten åkte fast.
Trist historia det där... Kommer du norrifrån och ska till Årsta är bästa och kortaste vägen att ta av vid Aspudden/Liljeholmen och sen svänga vänster-höger-vänster så är du på Årstabergsvägen. Då slipper du dessutom Åbyrondellen som sällan är någon höjdare, oavsett fordon.dit jag ska (mot Årsta)
Är det så jävla konstigt, då?Trist att det sker. Allt fler verkar bli hatiska mot mc förare.. Tur att det inte gick sämre än vad det gjorde.
Jag ser fram emot den dagen dom försöker sig på detta trick mot en civil MC-polis. Satan vad dom skulle åka dit
På Bromstensvägen i morse så var det en grön SUV som låg i mitten och blockade, även när det blev tvåfiligt och mittlinje, jag höll mig bakom och det blev rött, snubben markerar tydligt att här kommer du inte förbi och la sig på mittlinjen, jag klämde mig in och justerade om hans vänsterspegel med axeln och drog därifrån.
Tja, säg inte det? Du hade ju ganska bra signalement på bilen och föraren, en "hefFtig" dekal borde ju funka nästan lika bra som ett regnummer. Och alla sh:are i Stockholm lär ju hålla ett öga öppet. Skulle vara fint om någon av alla dessa historier leder till att något pucko får ta konsekvenserna av sitt handlande.***text***
Jag blev, hör och häpna, uppringd av LKC som ville bekräfta att de faktiskt hade gått ut med en "ticket" till de patruller som jobbar ikväll/natt. Tror som sagt inte att de hittar någon, men man vet ju aldrig. ***text***
På Bromstensvägen i morse så var det en grön SUV som låg i mitten och blockade, även när det blev tvåfiligt och mittlinje, jag höll mig bakom och det blev rött, snubben markerar tydligt att här kommer du inte förbi och la sig på mittlinjen, jag klämde mig in och justerade om hans vänsterspegel med axeln och drog därifrån.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|