Idag var det min tur :(

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Min medicin mot tröga bilister att gasa ifrån dom. Ingen idé att vela och vara snäll. Kör bara, du som hojåkare har mycket lättare att komma undan, emellan och bort från bilister.

snorky_81

z1000
Gick med
28 Jul 2010
Hoj
Suzuki Bandit 1200s -05
Själv reser jag mig i sadeln (efter fullbordad omkörning) och viftar retfullt på rumpan. Tror det har en mer "förbannande" effekt. Hursomehelst, inte så mycket mer man kan göra, om man inte tillhör gruppen som åker omkring med en kätting :tummenupp

aaah va fan, jag har så stor rumpa så han skulle tro det e solförmörkelse... men det kanske vore en idé

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Jag har tyvärr inget annat än ett rätt bra signalement på personen som körde, en "nysvensk", runt 30-40 skulle jag tippa, bockskägg och glasögon, mörkt rätt krulligt kortklippt hår, och ett vidrigt, hånfullt leende...
Han körde ensam i en BMW stadsjeep av nyare modell, 09-11, silvermetallic...

Låter exakt som Pizzabagarn, ökänd för sin "skruvade humor"!! :D

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Det som är så otäckt är hur lite respekt & försiktighet dom visar...att sedan hånflina..nej, det skulle jag inte klara, jag skulle ge ALLT för att köra ifatt svinet & ta ett litet terapisamtal i vägrenen.....

jetson

Guest
Tur att det gick bra.

En tanke bara om detta med att åka lagligt (speciellt på stora vägar), det ökar nog risken att råka ut för sånt här eftersom bilförarna hinner bestämma sig för att jävlas. Blåser man bara om hinner dom inte och återgår till att blir förbannad på andra trafikanter. (skulle aldrig våga köra så långsamt på essingeleden, folk kör verkligen som horsepundare där)

Whiskey

Medlem
Gick med
23 Mar 2011
Hoj
Brittisk Trepip, Österikiskt äventyrsmonster
Last edited:

Rogrrr

Medlem
Gick med
28 Jan 2007
Hoj
R1200GS
dit jag ska (mot Årsta)
Trist historia det där... Kommer du norrifrån och ska till Årsta är bästa och kortaste vägen att ta av vid Aspudden/Liljeholmen och sen svänga vänster-höger-vänster så är du på Årstabergsvägen. :krama Då slipper du dessutom Åbyrondellen som sällan är någon höjdare, oavsett fordon. :gnissla

Varför köra på vägbygget Essingeleden öht. Där kör väl bara de som inte har råd med trängselskatten (okej, det är söndag idag). Av vid Vällingbyavfarten. Lindhagensplan, Västerbron och Liljeholmsbron. Sen vänster till Årstabergsvägen. Är det broöppning är det bara att ställa sig längst fram om visa :arsele åt bilisterna.

Emelie35

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2011
Hoj
Kawasaki Z750 -11
Ja, det här med att hinna kolla regnummer är ärligt talat inte så lätt i alla lägen. När sådant händer så blir man rädd, darrig, förbannad och alla möjliga känslor kommer upp, och samtidigt ska man hålla koll på sig själv, hojen samt andra trafikanter.
Så tyvärr är det inte så lätt, och oftast sker allt så snabbt trots att det känns som längre tid när man väl är i situationen...

Jag blev, hör och häpna, uppringd av LKC som ville bekräfta att de faktiskt hade gått ut med en "ticket" till de patruller som jobbar ikväll/natt. Tror som sagt inte att de hittar någon, men man vet ju aldrig. Men jag är iaf oerhört tacksam för att de faktiskt tog det på allvar, och dessutom ringer upp en söndagskväll och tom bekräftar, stort tack för det.

Sedan det här med att sparka sönder en backspegel eller liknande... Ja, gärna, men frågan är OM man skulle vara kapabel att utföra det, oavsett situation, utan att själv dratta omkull...

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Det finns trafikanter som begår misstag och det får man glömma ibland även om det kan vara svårt där det vidare finns dessa som verkar vara ute efter att skada andra i trafiken,betydligt allvarligare.Klientelet du skriver om blir helt klart fler och eftersom jag upplevt en identisk situation som din egen så la jag mig bakom där den nysvenska föraren flera gånger efter visade sitt finger och trampade hårt på bromsen i ett förmodat försök att skrämmas.Låg på tryggt avstånd bakom där denna nysvensk efter ett tag fick för sig att han skulle köra ifrån mig i sin lilla skåpbil.Gick ju inget vidare när jag fortfarande låg kvar.Jag hade gott om tid så efter någon mil var nysvensken framme vid sin destination.Han stod och stirrade när jag sakta rullade upp och antecknade hans bilnummer för att utan minsta min köra vidare.Det finns många sätt att skrämmas på när drägget förstår sin egen medicin bäst.

Som sagt, håll dig lugn vid liknande situationer och provocera inte även om det är lätt i ilskan när det är du på din oskyddade mc som i värsta fall skadas.Vänd på konceptet och följ efter på ett tryggt avstånd istället om du nu känner för det och snart har du en vettvilling i bil som är lika nervös som du kanske blev.Tur att det gick bra för dig. :)

Last edited:

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Hoj
Ducati HM 821 -13
You can be as mad as a mad dog at the way things went

You can swear and curse the faith

But at the end you have to let go (...eller sparka backspegeln)

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
På Bromstensvägen i morse så var det en grön SUV som låg i mitten och blockade, även när det blev tvåfiligt och mittlinje, jag höll mig bakom och det blev rött, snubben markerar tydligt att här kommer du inte förbi och la sig på mittlinjen, jag klämde mig in och justerade om hans vänsterspegel med axeln och drog därifrån.

Hopsan

Me like BEER.....mmmmm
Gick med
2 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX750R
På Bromstensvägen i morse så var det en grön SUV som låg i mitten och blockade, även när det blev tvåfiligt och mittlinje, jag höll mig bakom och det blev rött, snubben markerar tydligt att här kommer du inte förbi och la sig på mittlinjen, jag klämde mig in och justerade om hans vänsterspegel med axeln och drog därifrån.

:tummenupp:D

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Hoj
2010 BMW F800r
***text***
Jag blev, hör och häpna, uppringd av LKC som ville bekräfta att de faktiskt hade gått ut med en "ticket" till de patruller som jobbar ikväll/natt. Tror som sagt inte att de hittar någon, men man vet ju aldrig. ***text***
Tja, säg inte det? Du hade ju ganska bra signalement på bilen och föraren, en "hefFtig" :rolleyes: dekal borde ju funka nästan lika bra som ett regnummer. Och alla sh:are i Stockholm lär ju hålla ett öga öppet. Skulle vara fint om någon av alla dessa historier leder till att något pucko får ta konsekvenserna av sitt handlande.

Halva jag aplåderar och tänker "rätt åt den fan", och den andra halvan tänker "okej, nu blev han knappast mer sugen på att bete sig som folk gentemot nästa hojåkare som dyker upp".

Tror det är mer effektivt i det långa loppet att försöka tygla sina horn, göra som ankan och följa efter på betryggande avstånd och ta regnumret. Om jag själv skulle lyckas vara så präktig är en annan femma, men jag hoppas iaf... :rolleyes:

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024