Idiot på mc

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Klantigt av snuten att inte hoppa åt sidan i tid. Hade han tänkt försöka brösta upp sig och tackla hojen kanske?

Skulle definitivt inte vilja möta honom i en "den som väjer förlorar"-duell med det självförtroendet :D

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Smiter gör man från olyckor.
Polismans tecken följer man inte.

Ja, asså, där är skillnaden.

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
-PLM- skrev:
Varför skulle det vara som det stod i artikeln? Journalister överdriver mest jämt. :tomten
Såhär kanske det gick till: Han upptäckte han han blev lasrad, försökte smita, men polisen ställer sig i vägen. Motorcyklisten försöker väja, men konstapeln envisas. Tillsist hoppar han undan i ren självbevarelsebedrift.
Var det inte så, så var det en komplett idiot!

jag skulle inte heller bli förvånad om det var så här det gick till. jag menar hur många skulle försöka köra på snuten med flit när dom ska fly? ingen skulle jag tippa på.

Mogge70

Rapido MCK
Gick med
12 Jul 2003
Hoj
Honda VTR1000F 2003
Snuten har en förkärlek att stå på 222:an med lasern, oftast står de vid McDonalds i Nacka och tar folk på väg in mot stan.

Grannen klarade sig också p.g.a. att en snäll Hayabusa förare vinkade åt honom och varnade. :tummenupp

Fresa

Ska väl ta kortet nu när man sålt hojen
Gick med
3 May 2004
Hoj
Längtar efter 1000 cc
Nån som har nått mer signalement på hojen? vet säkert vem det är då!!
Usäkta att jag frågar men finns det nåt speciellt teckenspråk för mc åkare för att visa olika saker tex. poliskontroll m.m :confused:

Mogge70

Rapido MCK
Gick med
12 Jul 2003
Hoj
Honda VTR1000F 2003
Cyberdog skrev:
Nån som har nått mer signalement på hojen? vet säkert vem det är då!!
Usäkta att jag frågar men finns det nåt speciellt teckenspråk för mc åkare för att visa olika saker tex. poliskontroll m.m :confused:

Sträck ut armen rakt ut, höj och sänk armen, lika som polisen gör när dom vill att man sänker farten.

Fresa

Gick med
3 May 2004
Hoj
Längtar efter 1000 cc
Mogge70 skrev:
Sträck ut armen rakt ut, höj och sänk armen, lika som polisen gör när dom vill att man sänker farten.

Tack... :tummenupp Fattar ni på hoj om man gör samma sak i fast när man sitter i bil? eller tror ni att det är en tjurig bilist bara?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Cyberdog skrev:
Tack... :tummenupp Fattar ni på hoj om man gör samma sak i fast när man sitter i bil? eller tror ni att det är en tjurig bilist bara?

jag hade nog kopplat även om det gjorts av en billist. Jag körde väldigt långsamt när jag mötte killen som vinkade så han kunde knappast mena att jag skulle sakta in där jag var då.. (höll på att vänta på min tur in i en rondell hastighet 15-25km/h) Så min uppmanning är självklart att den traditionella vinkningen byts mot "sakta ner"-viftande när harry haffa är i farten.

Fresa

Gick med
3 May 2004
Hoj
Längtar efter 1000 cc
korvgubbe skrev:
jag hade nog kopplat även om det gjorts av en billist. Jag körde väldigt långsamt när jag mötte killen som vinkade så han kunde knappast mena att jag skulle sakta in där jag var då.. (höll på att vänta på min tur in i en rondell hastighet 15-25km/h) Så min uppmanning är självklart att den traditionella vinkningen byts mot "sakta ner"-viftande när harry haffa är i farten.

Ok ser ni en risig vit toyota :yoparty på värmdö-vägar som vinkar eller blinkar med lyset är det troligtvis bara jag som varnar för Haffa men bara tills jag får mitt hojkort :)
Edit: Då varnar jag på hojen istället :yoparty

Last edited:

Nudie

Ny medlem
Gick med
22 May 2004
Hoj
r1
Idiot! lr idiot?

Jag tror det va som så att polisen gick ut i vägen för att stanna motorcykeln och motorcyklisten blir rädd och gasar på, polisen vägrar flytta på sig och motorcyklen försöker förgäves väja medan polisamannen blockerar, Polismannen hinner tillslut hoppa undan och klarar sig med lindrigare skador.
Det är min hypotes

AlpinA

öhh..
Gick med
26 May 2003
Hoj
Kommer
Nudie skrev:
Jag tror det va som så att polisen gick ut i vägen för att stanna motorcykeln och motorcyklisten blir rädd och gasar på, polisen vägrar flytta på sig och motorcyklen försöker förgäves väja medan polisamannen blockerar, Polismannen hinner tillslut hoppa undan och klarar sig med lindrigare skador.
Det är min hypotes

Skulle tro något liknande, men polisen verkar inte vara så smart som står kvar han borde fatta att det inte verkar som motorcykeln ska stanna och då flyttar man ju på sig. Det skulle jag gjort iaf.

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Nudie skrev:
Det är min hypotes

:D :D Underbart!
Polisen gör stopptecken, den stackars motorcyklisten blir fullt förståeligt rädd och ger järnet (fullkomligt naturlig reaktion, kunde hända vem som helst), och försöker sedan tappert men förgäves väja för den korkade suicidale polismannen.
:D :D :banana

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...