Idiotolyckor

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Bra att till o med killar stoppar in tops i öronen. Jag är inte ensam. Fast det är tydligen inge bra alls.
Iallfall inte i ditt fall, typsikt klantig olycka. Hur är det med örat idag då?


Jo jag sa HUR ÄR DET MED ÖRAT IDAG DÅ?
Skämt åsido. Hoppas du mår bra iallafall!
Du slipper kanske lyssna på alla andras tjat ;)
 

Mingves

Guest
krashade med min longboard idag. Skrapade upp händerna och slog handleden lite.
Tur att det inte gick allt för fort.....öhh
Körde på cykelbanan utanför systemet på mölndalsvägen men när jag ramlade for jag rakt ut på vägen.....kunde gått illa om nån brum kommit ivägen....


///Mats

Killen på bilden är inte den som skrivit inlägget....
 

Bifogat

  • sectornine longboarding.jpg
    sectornine longboarding.jpg
    29.7 KB · Visningar: 275

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Ort
hjo
Hoj
R1 me lite godis
ja å några kompisar var ute i skogen en natt skulle gena rätt igenom skogen dom andra tog grusvägen .
springer mitt inatten iförd gummistövlar snubblar å kör in en rot knät gött inga kompisar där får gå själv tills ja hittar dom har inte känt av knät mer än de gjorde lite ont upps de var visst lite blod i stöveln fick sy sen inte gött precis
 

Bjorn N

Hjärnan är som yoghurt.
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
hojlös.
<Offtopicmode>

Mingves skrev:
krashade med min longboard idag. Skrapade upp händerna och slog handleden lite.

///Mats

Kul att det finns fler som kör långbräda! :tummenupp

Drog axeln ur led i höstas när jag ramlade av min. Inte bra än, när man vaknar efter en hård natt där man har legat med armen i något konstigt läge så ångrar man den där åkturen...

Annars rekomenderas longboardåkning till alla sporthojare! 60 km/h med brädan på rätt ställe motsvarar lika mycket adrenalin som 250 blås med hojen på någon (avlyst..) väg. Billigt är det också.

</Offtopicmode>
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Visst är det kul när andra gör sig illa, man bör dock inte asgarva i alla situationer. Hade var igt och handlat med tjejen och när vi ade lastat in allt i min gamla Pontiac firebird så stängde hon dörren (dom är 1,5 meter långa och väger typ 100kg) utan att först dra in benet i bilen!. Hon tjöt och osmidig som man alltid är så började jag asgarva. Man kan lugnt sägar att det inte rörde sig om delad glädje trots att det så ut som hämtat ur en "funny home videos" rulle?. :D
 

Miss Ullis

Che Spettacolo
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Malmööööö
Hoj
ingen....
maverick_750rr skrev:
HAHAHAHAHAHAHAHAHA

Första gången jag åkte snowboard trillade jag ett antal gånger på röven och sen visade det sig att jag böjt svanskotan, liksom du, och fick skickat elektriska impulser på och runt svanskotan av nån dum anledning. Kanske för att musklerna där bak skulle vakna......
Härligt att ligga där på britsen och visa röven för en 25-åring som knappot en s vcisste vad HON gjorde. Kläöm lite här, kläm lite där..... fan, jag kände mig våldtagen efteråt :skrämd

Det tog 5 månader innan jag kunde sitta ner ordentligt igen :tummenupp

750RR


Ja fick inga elektriska impulser i mej...
Dom gav mej 100 citodon o sa: Ta det nu försiktigt!
Träna inte, spring inte, försök att inte sitta ner.
O sen fick jag inte rida lillsyrrans häst på ett år!
Gör fortfarande ont, speciellt när det är kallt.
Har ditt läkt helt eller??

:)
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Miss BrInK skrev:
Ja fick inga elektriska impulser i mej...
Dom gav mej 100 citodon o sa: Ta det nu försiktigt!
Träna inte, spring inte, försök att inte sitta ner.
O sen fick jag inte rida lillsyrrans häst på ett år!
Gör fortfarande ont, speciellt när det är kallt.
Har ditt läkt helt eller??

:)

Mitt har läkt helt :tummenupp

Jag fick heller inte göra allt det där men struntade blankt i det. :)

I en match en gång så gick min högra knäsena av på mitten tydligen och jag vred mig av skööön smärta. Läkaren på sjukhuset sa att jag skulle gipsa benet men det ville jag inte för det var i början på sommaren ju så det sket jag i och haltade fram i nån månad, nu är det helt läkt och starkare än den vänstra. :)
Kan nämna att det var samma år som rumpskadan.....

Fick även kindbenet spräckt i en annan match vilket även det har läkt helt nu utan nån som helst läkarvård. :)

//Fullt frisk
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
maverick_750rr skrev:
Mitt har läkt helt :tummenupp

Jag fick heller inte göra allt det där men struntade blankt i det. :)

I en match en gång så gick min högra knäsena av på mitten tydligen och jag vred mig av skööön smärta. Läkaren på sjukhuset sa att jag skulle gipsa benet men det ville jag inte för det var i början på sommaren ju så det sket jag i och haltade fram i nån månad, nu är det helt läkt och starkare än den vänstra. :)
Kan nämna att det var samma år som rumpskadan.....

Fick även kindbenet spräckt i en annan match vilket även det har läkt helt nu utan nån som helst läkarvård. :)

//Fullt frisk

Jag som trodde jag var den mest skadade nu levande hojåkaren men du är nog faan strået vassare?. :crash
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Hightuned skrev:
Jag som trodde jag var den mest skadade nu levande hojåkaren men du är nog faan strået vassare?. :crash

Så länge jag inte måste in på intensivvården tänker jag inte ha nåt med läkarna att göra. Jag låter TIDEN läka det som behövs.

750RR
 

Mekus

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
HyrKalsong 650 GT Comet
Miss BrInK skrev:
Jag lekte med min syster en gång så snubblade jag
o trillade på en av hennes leksaker och böjde
svanskotan....

Rätt klantigt! Läker inte helt för än om ett år :(


Vad var det för leksak? :rolleyes:
 

Dziobek

Staten Litar På Mig
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hillerstorp
Hoj
korvmojsrääser
min brorsa blev intacklad i väggen på en innebandymatch o bröt näsbenet,han fick inte spela innebandy på 2 månader men efter 2 veckor fick han åka in igen o dra tillbaks näsan i en exakt likadan olycka


jag har råkat dra en hammare i en stor sten allt vad jag kunnat och det resulterade i att jag fick dom två piggarna rätt upp i huvudet fick åka till akuten...bloade rätt reält..

sen har jag fått 8-9 hjärnskakningar......bara jag inte får eplepsi...


//Dziobek
 
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
utan motor, med vanliga trampor anno 1994
Jag har aldrig gjort mig ordentligt illa (ta i trä), däremot så är jag ganska småklumpig. Första gången jag skulle hem till Johans föräldrar så var jag jättenervös och gick in i dörrkarmen, soffan och bordshörnet. Gissa om man har fått höra det ett antal gånger.

Johans klart bästa var när han gick och bröt lilltån på köksstolen! :D
 

Gustafsson

Skrapar tungan...
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Huddinge
Hoj
no bike
ganska många som har haft erfarenheter av svanskots olyckor....
får väl ta mé min oxå då dá åkte inlines med en polare kommer till en backe som kallas postbacken (alla vet juh hur inne det var/är & coolt att inte ha nån bromskloss) jag var juh inte den bästa av åkare men, men jag börjar när för backen som liknar en 90graders
dödsbacke ungefär i mitten går det för fort & jag hoppar ut i sidan av backen som är gräs & försöker köra för att sakta ner...gick inte så bra tappar balansen & tycker att jag hoppar tebax i backen istället...gick ganska fort landar på röven i backen & GLIDER 3-4m på *öven (svanskotan) ner för backen tills jag tillslut stannar...slutar med trasiga byxor blodig *öv & gång problem i 2v såg ut som jag blivit våldtagen i *öven :rodnar
+ att när vi skall då hem till han så känns det som att det skulle gå fortare om vi åkte dit istället för att gå så jag tar inte av mig dom sen när vi skall upåp för hans trappa (6 trappsteg lr nått) så vid sista så börjar jag lite lätt rulla bakåt...fast nu var det skallen som fick sig en smäll istället :D (+ deras rosbuskar) han måste ha garvat i 10minuter & dan efter visste hela skolan :rodnar



har en till dum grejj var i tyskland på semester när jag var 11 så slog jag & en polare vad om att jag inte kunde hoppa ner för 24 trappsteg...(samma sak där bra lutning & sand neranför) så dum som jag var (är) så försöker jag juh såklart landar med foten helt snett på sista trappsteget & slutar med bruten fot...semestern förstörd fast tjäna 10mark :D
 

miffo*

aka Assassin
Gick med
2 May 2003
Ort
Vasa, Finland
Hoj
Derbi Senda X-treme Super Motard -02
Cyanid skrev:
min brorsa blev intacklad i väggen på en innebandymatch o bröt näsbenet,han fick inte spela innebandy på 2 månader men efter 2 veckor fick han åka in igen o dra tillbaks näsan i en exakt likadan olycka


jag har råkat dra en hammare i en stor sten allt vad jag kunnat och det resulterade i att jag fick dom två piggarna rätt upp i huvudet fick åka till akuten...bloade rätt reält..

sen har jag fått 8-9 hjärnskakningar......bara jag inte får eplepsi...


//Dziobek

Har fått en hjärnskakning... hände i lågstadiet, slog bakhuvve, så min syn blev ganska kass, men klarar mig utan brillor :cool:

Har ganska lätt att svimma, speciellt när jag är trött och stiger upp hastigt... kan va lite störande ibland, när man varit uppe typ 24h o ligger i soffan o telefonen ringer i andra rummet :D
 

miffo*

aka Assassin
Gick med
2 May 2003
Ort
Vasa, Finland
Hoj
Derbi Senda X-treme Super Motard -02
coolrider skrev:
ganska många som har haft erfarenheter av svanskots olyckor....
får väl ta mé min oxå då dá åkte inlines med en polare kommer till en backe som kallas postbacken (alla vet juh hur inne det var/är & coolt att inte ha nån bromskloss) jag var juh inte den bästa av åkare men, men jag börjar när för backen som liknar en 90graders
dödsbacke ungefär i mitten går det för fort & jag hoppar ut i sidan av backen som är gräs & försöker köra för att sakta ner...gick inte så bra tappar balansen & tycker att jag hoppar tebax i backen istället...gick ganska fort landar på röven i backen & GLIDER 3-4m på *öven (svanskotan) ner för backen tills jag tillslut stannar...slutar med trasiga byxor blodig *öv & gång problem i 2v såg ut som jag blivit våldtagen i *öven :rodnar
+ att när vi skall då hem till han så känns det som att det skulle gå fortare om vi åkte dit istället för att gå så jag tar inte av mig dom sen när vi skall upåp för hans trappa (6 trappsteg lr nått) så vid sista så börjar jag lite lätt rulla bakåt...fast nu var det skallen som fick sig en smäll istället :D (+ deras rosbuskar) han måste ha garvat i 10minuter & dan efter visste hela skolan :rodnar



har en till dum grejj var i tyskland på semester när jag var 11 så slog jag & en polare vad om att jag inte kunde hoppa ner för 24 trappsteg...(samma sak där bra lutning & sand neranför) så dum som jag var (är) så försöker jag juh såklart landar med foten helt snett på sista trappsteget & slutar med bruten fot...semestern förstörd fast tjäna 10mark :D

Galningarna "Dirty Sanchez" gör ett ganska liknande "stunt" :D
Dom drar ner byxorna, drar en kille på sandpapper 1 meter, killen har hela arslet upprivet, sen lägger dom salt, peppar o vinöger på hans bak... ganska skadeglatt gäng :crash
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top