Idiotparkering på Olof Palmes gata

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Hmm... Hade den som skrev lappen sett den välta hojen med kapell, tagit av kapellet, rest hojen, skrivit lappen, satt lappen på tanken och sedan satt på kapellet igen? Och detta alltså över ett dygn innan tråden startades. :va

Om det nu var hojägarens kapell....

Nä innan tråden skapades stod hojen upp med kapell på så... FAIL

Enligt lappen hittades hojen på sidan kl 3:30 den 1/9. Tråden skapades den 2/9....
 
Last edited:

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
11 sidor om en felparkering, only on sporthoj.com :D
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Only in ståkkhålm!! da season verkar tvärslut däruppe. Kapell på!

0000_Tour_Master_Select_Motorcycle_Cover_Black.jpg


Kapell?
Här i Kungliga kör vi med Bike-burka! :tuttar

/e
 

qzr

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Multistrada 1200ST 2011
Sa ju att jag skulle kolla när jag passerade :D gissa nu!

Såg en kille som parkerade sin R1a av samma modell och färg på den parkeringen för två-tre veckor sen. Jag stal den sista platsen med min SUV-hoj. Anledningen att jag kommer ihåg honom är att han körde med en sån där scooter-hjälm som bara har ett stort visir och ingen integralbåge.... inte så hett!
 

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
FY FAN RENT UT SAGT.Först ser jag bilder på en hoj som står snett på en mc parkering uppe i Stockholm med en pressening över sig och nu någon dag senare efter ett antal trådar på SH så har något djävla blåshuvud gett sig på hojen.Hoppas det inte är någon på SH som är inblandad.Gärningspersonen skulle ha ett STORT djävla kok stryk. :finger

Jag tror inte det är nån på sporthoj som norpat kapellet, däremot så om man ställer en sporthoj mitt i smeten i city och låter den stå där flera dagar så kommer någon garanterat att pilla på den, det gäller ju det mesta som man ställer ifrån sig.
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Helt seriöst, hur många av er hade lämnat sin sporthoj i två dygn stående på gatan? Med tanke på alla stölder som pågått i sthlms traken så är det nog ingen som gjort det. Kanske vore lägligt att kolla upp vem som är ägaren och försöka kontakta personen? Någon som kollat om hojen uppges stulen?
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Helt seriöst, hur många av er hade lämnat sin sporthoj i två dygn stående på gatan? Med tanke på alla stölder som pågått i sthlms traken så är det nog ingen som gjort det. Kanske vore lägligt att kolla upp vem som är ägaren och försöka kontakta personen? Någon som kollat om hojen uppges stulen?

Jämfört med en hyrd plats i kommersiellt P-garage så står den oftast mycket säkrare på gatan tror jag. Iaf om den står i bostadskvarter i innerstan. Har sett attraktiva sporthojar stå helt översnöade på samma plats innen i stan hela vintern. Sen att det inte är så bra för hojen är ju en annan sak.

Dock är adressen för trådens hoj inte ngt bra. De där kvarteren blir skumma på natten, pga av den stora andelen kontor samt pelargången.
Samma med tex många andra gator i Klaravarteren alldeles invid, norra brogatan etc.
 
Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Om det nu var hojägarens kapell....
I inlägg #7 står det:
"Njae.. Sitter ett Abus Detecto på hojen och det står "Obs hojen är larmad" på täcket. Hade det inte gjort det hade jag kunnat snurra till hojen på stödet åt han. Nu orkade jag inte."

Jag tror kanske inte att någon skulle berika någon annans hoj med både larm och kapell, och dessutom skriva på kapellet att hojen är larmad. Eller så är det bara jag som är snål. Eller så är det en tjuv som gömt hojen övertäckt och larmad mitt i sthlm.

Alltså har den som reste hojen och brottades med kapellet dessutopm gjort detta medans larmet tjöt. Om det inte har slut på batteri.
 

mángi

Medlem
Gick med
28 Jun 2010
Ort
i ett litet hus
Hoj
2003. Kawasaki ZZR 1200
ni är ff sjuka... lägg ner sånt här djävla skit :arsele
varför inte sätta ut annons på hojen också...
radera den här djävla skittråden.
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
I inlägg #7 står det:
"Njae.. Sitter ett Abus Detecto på hojen och det står "Obs hojen är larmad" på täcket. Hade det inte gjort det hade jag kunnat snurra till hojen på stödet åt han. Nu orkade jag inte."

Jag tror kanske inte att någon skulle berika någon annans hoj med både larm och kapell, och dessutom skriva på kapellet att hojen är larmad. Eller så är det bara jag som är snål. Eller så är det en tjuv som gömt hojen övertäckt och larmad mitt i sthlm.

Alltså har den som reste hojen och brottades med kapellet dessutopm gjort detta medans larmet tjöt. Om det inte har slut på batteri.

Mysko är det iaf. Eller så är det nån luring här som tejpat dit lappen för att förvirra oss. Och lyckas.
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Någon välte hojen, reste den upp (snett) och skrev en lapp. Ägaren kommer tillbaka, ledsnar ur och drar på larm och kapell. Någon stjäl kapellet, alt ägaren tar bort det för att fota hojen.
:sherlock
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top