Idiotparkering på Olof Palmes gata

api

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2011
Ort
älvsjö
Hoj
zzr 1100,scooter 125cc(jätesnabb!!)
White-trash-öl. Vanligt förekommande bland Viking Line's resenärer, ofta boende i Stockholms syd-västra förorter eller norr om Dalälven.

Eller Byggchef öl som tror att dom är lite bättre än fotfolket ;-)
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Nää! han har ju ingen hoj längre!!

Sen dom som vart o lyft på täcket på hojen... bara för o kolla! O satt papper på hojen för o hänvisa till trådar.... Det kan faktiskt va så att när hojen parkerades att då va det den ytan som va ledig....i mc parkeringen..
Dom flesta som äger en en mc blir ganska sura om någon lyfter på deras kapell på hojen eller klistrar fast lappar på överdraget till hojen...
 

carlo

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Järfälla
Hoj
CanAm 800 XXC -11 & KTM 200 EXC -07
Jag satsar ett luftfilter på att deena tråd blir 15 sidor... (luftfillter som är bättre begagnat till KTM RFS.)
 

Smagatusk

Guest
Känns som att tråden inte kommer nånvart förrän på måndag. Synd. Den hade potential.
 

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Så jävla kul är väl tråden ändå inte :va

Visst, han har parkerat snett, och blir sedan kallad sosse av någon som inte ens...ja.

Föredrar tejptråden any day of the week.

Men okej, fniss fniss :)

Jo tråden var precis just så jävla kul som alla tycker... Så gå o gräv en grop nånstans så ropar jag när den är djup nog. Tidtagningen startar...... NU!

tråden i sig är väl knappast speciell eller kul att nån parkerat som ett miffo... det gör ju alla sthlm'are inkl mig. det roliga är hur den utvecklar sig.....

Nä, fel av dig... Lovar att alla ställer sig rakt som man ska.. EPIC FAIL!

Underbar kommentar på lappen. Det jag ställer mig frågande till är istället vad som skrivits på själva kapellet. Det står något i stil med "Varning!..."

Någon som lyckades snappa upp vad som skrivits?

Det står att kapellet är larmat, han har en prototyp från Polen... Världens första kapell med inbyggt larm som känner skillnaden på vind och klåfingriga tjyyyyvar.

Sen dom som vart o lyft på täcket på hojen... bara för o kolla! O satt papper på hojen för o hänvisa till trådar.... Det kan faktiskt va så att när hojen parkerades att då va det den ytan som va ledig....i mc parkeringen..
Dom flesta som äger en en mc blir ganska sura om någon lyfter på deras kapell på hojen eller klistrar fast lappar på överdraget till hojen...

Det kan också vara så att en utomjorning flyttat hojen från sveavägen ner till olof palmes gata och fått hydralfel i kranen vid nedsättning och på så sätt så hamnade hojen på sniskan... Fast det är nog så att det är nåt jäkla miffo som inte hajar hur en mc parkering fungerar, oftast är det den självklara förklaringen som är den riktiga.
 
Last edited:

Vichy

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha YZF600R -98
Vafan, det där ser ju ut som min hoj! Fast min är röd... och inte en R1:a...
 

kakafoni

Fahrer des Herzog aus Mattighofen
Gick med
13 Apr 2010
Ort
Söder om Hallandsåsen
Hoj
Superduke
Inga nyheter vad gäller den skeva parkeringen?

Min förhoppning var att någon gått på lokal, smakat starkt och rumlat förbi den på vägen hem...och därmed hade något att rapportera. Så verkar dock inte vara fallet. :)

Tjingeling och nattinatt.
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
24 hours

I dygn snart, vi behöver bildbevis. Eller är den borta och vi står med lång näsa i denna viktiga långa tråd: "Bonne från landet blåste de i staden på Sveriges framsida!" :gnissla
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Fint väder idag.. Jag o damen tar en tur och drar förbi och tittar om den är kvar. :)

Undrar var kapellet tagit vägen.. Kan ägaren ha burit upp det till boendet eftersom de skulle ut och åka tro?

Stay tuned!
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
hojen kan väl inte stå kvar nu, är väl MAX 24 timmar man får stå i en mc-ruta om ingen skylt säger annat?

Om den står kvar nu är ju olagligt :va
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top