Helt objektivt inlägg dårå...
Oavsett frågan, när det rör sig om olika varianter på "vilken hoj ska jag välja", så är svaret alltid, tveklöst och under alla omständigheter Ducati Multistrada 1000. Den är visserligen inte billig i inköp (Ok, allt är relativt), men det är en Ducce så den behåller ett bra andrahandsvärde.
Multistradan är en suverän hoj för rutinerade knuttar, även gröngölingar kan ha kul på den
. Man glider fram i 160 kmh utan ansträngning, vare sig för hoj eller förare. En suverän sittställning ger dig maximal kontroll och avslappnad körställning. När vägen börjar svänga så ska du sitta på en Motard för att uppnå liknande kontroll och hastighet (typ).
Enda smolket i glädjebägaren är att sadeln dödade iallafall min rumpa efter en timme. Man kan säkert vänja sig, annars finns det tydligen en komfortsadel (
)... fast den har jag aldrig testat.
Enda nackdelen du kan hitta med Multistradan, med de förutsättningar du angav... Är att du aldrig lär kunna sälja den när du väl kört hojen
(Edit: Asså du kommer vara så kär i hojen att du inte vill sälja den)
Annars är det bara fjollor som klagar på körställningen på en 748/9*6... Det ska göra ont att köra hoj
! Om man inte kör en Multistrudel dårå
.
/T
.