Idiotsäkert köp

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Besserwisser skrev:
Hur lätt det är att sälja beror ju på vad du ska ha för den. Allt går att sälja snabbt till rätt pris.
Som sagt: jag vill inte göra en dålig affär. Om jag måste köpa till absolut lägsta pris för att inte riskera det pratar vi om en modell som är skapligt kall på beg.marknaden. Jag söker en modell som är konstant efterfrågad och som inte behöver slumpas bort för att bli såld.
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Em Sprint ST kan du köra 160 med i veckor i sträck, och ägendekostanden blir ju behaglig, dessutom är den kul när det svänger.Hur lättsåld den är, det är ju en annan femma.Vekrkar inte vara det hetaste på beg.marknaden trots attd et är en kompetent moppe. Klart det funkar att toura på sporthojar men varför ska man göra det om man nu enbart ska köpa hojen för en långresa, skillnad om man enbart äger en sporthoj. Skulle jag göra en sån resa satt jag gärna på en ST och ännu hellre på en Busa, dock får man nog byta bakdäck lite för ofta på den sistnämnde.
 

Tåbbä

Meblem
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Såld
Yamaha FJR1300? Iofs en touringmaskin, men motorn är ett riktigt krutpaket!
Kanonlätt att kränga iväg här hemma till rätt pris!
 

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Ort
Stränkan
Hoj
Gammal och slö
Nyteknik skrev:
Hayabusa skulle passa bra. Eller Thunderace. R1 har för lågt kåpglas för att vara bekväm att köra långt och fort.

HAr vansinghetstourat med r1 till norge 150 mil på 2 dagar med en retta jag hade för 3 hojar sen och det gick fin fint, hade jag dessutom haft ett dubbelbubbelglas eller ett gpglas hade jag mått ännu bättre, är inget fel på att köra så långt på en retta.kitta med nytt kåpglas så är det gescwint
Är ju dessutom lätta att få tag på och lätta att bli av med.
ps:Jag är 1.87 och 90 pannor
 

MilleR

Member of Team Manwhore
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Söder
Hoj
Trek 4400Alpha, Nitro Icon59w,
yonsson skrev:
Är det här ett stort skämt eller är dom så jävla billiga?


Dom där kan man ju nästan få gratis om man ber snällt....förstår inte varför dom är så billiga?! har väl kanske lite med försäkringskostnaden att göra kanske? Fast den är väl kanske inge dyrare än en Retta/1000R
 

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
ZX12R -02 i delar
ZX12 hör till den mest svårsålda hojen i sverige...
Sen så är kubikstinna hojar inte vanliga i Italien. Ska du göra en bra affär så köp en vanlig hojtyp i Italien som inte kostar nåt. Bränna hem i 160 klarar en massa 600:eek:r med glans. Lättsålda hojtyper i sverige är oftast slit och slänghojar i Italien. Kostar inte mycket där. Försäkringspremien styr mycket över hur lättsålt det är. En Honda Transalp kan du sälja på en kvart. Inte så sportig dock...
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
RF,vfr, bmw,s offroadhoj...den äldre 1150..borde ju ha sjunkit rejält i pris efter att 1200 kom.
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Kört 45 mil nonstop med damen bakpå på en tl1000r och bubbelglas.
Jag hade kunnat fortsätta 45 mil till lätt... Men vi var framme... :)

Dock så är det kanske inte de lättaste hojarna att sälja...
Men kanonhoj att åka långt på...
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
t-rex skrev:
VFR. Skottsäker, och kapitalstark köpgrupp.
Verkar som ett bra val. Bra egenskaper. Därtill små risker och lindriga kostnader. Visserligen småtrist, men det kan jag leva med.

R1, RF, Hayabusa, ZX-12 etc. skulle förstås fungera bra eller tillräckligt bra. Men verkar besvärliga att sälja om man inte kan slumpa bort dem.
 

Besserwisser

En som vet lite mer
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Sover med fiskarna med hästhuvud som kudde
Hoj
trippelnia S
En Ducce 916 är ju väldigt dyr i sverige eftersom det är fördelaktig försäkring på den här, så prisskillnaden är nog ganska stor på en sån och den är troligen inte svårsåld heller eftersom du skulle kunna sälja den ganska billigt men ändå tjäna bra. Men en sak som du måste ha koll på är om en importerad 916 är lika billig i försäkring som n svensksåld.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Besserwisser skrev:
En Ducce 916 är ju väldigt dyr i sverige eftersom det är fördelaktig försäkring på den här, så prisskillnaden är nog ganska stor på en sån och den är troligen inte svårsåld heller eftersom du skulle kunna sälja den ganska billigt men ändå tjäna bra. Men en sak som du måste ha koll på är om en importerad 916 är lika billig i försäkring som n svensksåld.
Vad menar du att jag skulle göra? Flyga ner till Italien, ta mig med tåg och buss till den ort där jag har lokaliserat en förmånligt prissatt 916. Fixa italiensk försäkring, registrering etc. Låter oerhört bökigt. Och till vilken nytta? Idén var ju så lite besvär och kostander som möjligt.
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Du vill INTE åka på långsemester på en 916.... hade en 748 i somras... o det e ju samma hoj med klenare motor. jag körde ner från stockholm till sviestad, RR-SM.... var tvungen o stanna 3 gånger längs vägen o sträcka på mig... ändå hade jag kramp när jag kom fram.... ingen komforthoj alls... men jävligt skön på bana.... men det e ju inte det du ska ha den till så....
 

Besserwisser

En som vet lite mer
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Sover med fiskarna med hästhuvud som kudde
Hoj
trippelnia S
Nyteknik skrev:
Vad menar du att jag skulle göra? Flyga ner till Italien, ta mig med tåg och buss till den ort där jag har lokaliserat en förmånligt prissatt 916. Fixa italiensk försäkring, registrering etc. Låter oerhört bökigt. Och till vilken nytta? Idén var ju så lite besvär och kostander som möjligt.
Oki då är jag med.
Fattade det som att du skulle åka iväg po semester, köpa hoj, ta hem och sälja med vinst.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Måste instämma i 748-916 snacket.

En Ducce hyper funkar att köra långt med, så länge man tar rast typ en gång i timmen.. Men längre sträckor så blir det jobbigt. Har man högre ruta så blir det behagligare, men körställningen är extrem med höga fotpinnar och framåtlutad sittställning.

Skulle jag ta en ducce från italien så fick det bli en ST-4s ABS eller en Multistrada 1000. Båda dessa har fått goda omdömmen i press och finns för bra pengar i Italien. Hojarna är också hyfsat lättsålda i Sverige. Skall du ha lättsålt så glöm 748-916 eller 749-999, för i hästkraftssverige så passar de inte riktigt. Dessutom får man inte ta fördel av den begränsad effekt registreringen om man importerar. Däremot går en 916 eller 748 i klass 6 vid import.
 

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
An3Azz skrev:
Sprint ST kanske, lr nåt dylikt. Eller är jag helt ute och cyklar :confused:

jajamen. Lägg till billig försäkring och att den är ganska lättsåld så har du ett bra köp :tummenupp .
 
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Top