avfartsgatan
Ny medlem
Är egentligen inte förvånad alls, din årspremie/risk är ju uträknad på att du inte håller på och ställer av och på och att du inte kör varje dag. Ställer du bara på de dagar du kör blir ju risken per dag (som du har den påställd) ofantligt mycket högre.
Sen att de skyller på administrationskostnader som skulle öka med 25 papp är ju en annan historia.
Varför inte bara köra trafik när du har sån hög premie på hel? Jag skulle bli tvungen att totalskrota hojen var 3e-4e år för att "tjäna" nåt på helförsäkring. Så hög är iaf inte min risk (inte en vurpa på 5år), det betyder alltså att jag får betala för alla andra idioter som skrotar varannat år! NO WAY!
Ja och lägg sedan till att man troligtvis inte överlever så många skrotningar per liv heller, så det borde ju det bidra till att man ger fan i att skrota hojen, sen är väl självriskerna ganska höga också för den delen. helt enkelt slöseri med pengar att ha helförsäkring. Själv kör jag med trafik och en överdimensionerad variant av diverse stöldskyddsfunktioner (hojen troligvis omöjlig att sno) kostar väl 10 lakan om man skall ha alla nya sådana grejer iof men det lönar sig ju i längden, slipper ju göda försäkringsbolagen.