Ben_Dover
Ny medlem
Vilka svin... Dom som kör MyDatan på jobbet behöver aldrig avsyna, utan det gör den som ska ha korten!!! Mycket smidigareCJ900RR skrev:2472111Faktum är att det är precis det jag tycker att dom ska ha rätt till. Vi har en hel drös med "medvetet långsamare" människor som arbetar betydligt långsammare än mitt naturliga tempo. Jag stressar inte utan är naturligt bra på det jag gör. Men ändå så tjänar jag mindre än vad dessa andra gör. Chefen kan inte säga annat än: ja visst fan vill jag sänka deras lön, men gör jag det så får jag facket på mig...
Jag och min medarbetare som kör maskinen (en MyData MY15 om någon vet vad det är) har 40 jobb på listan att köra. Har jag tur klarar jag av att köra 5 om dagen. 90% av dom skulle varit klara för en vecka sedan. I måndags är inte min medarbetare där. Han är nämligen på något fackligt jippo i grannstaden. Idag kommer han dit, sätter sig vid en bänk och avsynar kort (letar efter eventuella fel) trots att vi och mina chefer har kommit överens om att är det mycket att göra, då ska vi lämna över avsyningen till andra. Jag säger till han att jag skulle uppskatta hjälp. Blir bara avsnyst med ett tillgjort leende. så här har det varit alltid, och jag har tagit upp det med chefen, och med facket. Dom har inte gjort någonting, förutom att chefen har haft några samtal med honom. Hans ursäkt är; jag blir så lätt stressad...
I alla fall. Jag tröttnade på hans beteende och började komma halv 8, vi har flex mellan halv 7 och halv 8. Han kommer alltid halv 7. Eftersom jag kom senare så blev han tvungen att starta maskinen och därför köra mer jobb än vad han brukade. Det tog 2 veckor sedan fick jag sitta i möte med hans bror fackpampen om och ta emot hot om avsked pga missbruk utav flex, med risk för utebliven a-kassa. Om detta nu bara var tomma hot vet jag inte, men så ska man fan inte betee sig.
Nåväl. Skönt att höra att man inte är ensam om att ha problem med facket. Möte imorgon med dom, återkommer med mera då...