För att dom är den onda sidan.Det finns inga vinnare i krig
Frågar du en random Nordkorean så vetefan om han tyckte att den "goda sidan vann".
För att dom är den onda sidan.Det finns inga vinnare i krig
Frågar du en random Nordkorean så vetefan om han tyckte att den "goda sidan vann".
För att dom är den onda sidan.
Där har du en poäng, jag hade bara lite otur när jag tänkte.Jag menar nog mest att den vanlige nordkoreanen på gatan tycker nog innerst inne att det hade varit både julafton och midsommar samtidigt om HELA korea hade blivit sydkoreanskt.
De flesta nordkoreaner är ju fängslade i sitt eget land. Det är som vanligt ledningsgruppen som är ond, inte den lille arbetaren
Jag menar nog mest att den vanlige nordkoreanen på gatan tycker nog innerst inne att det hade varit både julafton och midsommar samtidigt om HELA korea hade blivit sydkoreanskt.
De flesta nordkoreaner är ju fängslade i sitt eget land. Det är som vanligt ledningsgruppen som är ond, inte den lille arbetaren
Nordkorea kommer, om något, att invadera jänkevänliga syd. När några miljoner soldater väller över gränsen hjälper inte fancy stridssystem signerade västvärlden.
Enda problemet med det är att Nordkorea har typ fyra gånger fler soldater än USA skickade till Irak.
Frågan är hur stridsmoralen är bland de nordkoreanska soldaterna?
Skulle Kina och Ryssland mot förmodan dras in i ett krig så har världen problem.
Jag undrar ibland - ofta - om det inte är det "vi" behöver.
Hur skall annars befolkningsproblemet lösas och hur skall västs överlägsenhet säkras? Jag vill inte att Kina ska bli dominant lagom till min 50 eller 75-års dag.
Kanske kunde man stå ut med 15 års elände mot 100 års fortsatt världsherravälde, då menar jag EU och USA mot U, Sverige är ju fjantigt som vanligt.
Ska bli intressant att se hur det utvecklar sig om deras "gud" till president ramlar av pinn oxå här inom kort. 3 maktkåta söner som står på tur att ta över. Vi har nog inte sett slutet på detta än.
De ska inget bistånd ha, anledningen till pengabristen är att allt satsas på vapen i stället på mat och resultatet blir i slutändan en vapenmakt utan folk.
Fast det gäller väl rent generellt alla länder vi har skickat bistånd till?
Maktkåta diktatorer som skor sig själva och skiter i folket behöver en massa vapen att skramla med när folket har tröttnat.
Fr Salzinger vill nog åka tillbaka. Hon verkade trivas.Jag skulle fan vilja åka till NK och ta en glutt, största orosmomentet är om man blir kvar.
Artikel i senaste Fokus om NK:
http://www.fokus.se/2009/04/darfor-rustar-nordkorea/
Bra film om NK:
[YOUTUBE-ID]FJ6E3cShcVU[/YOUTUBE-ID]
(Det här är nog det allra mest rubbade jag sett, som inte är parodi. Bara första minuten får en helt hooked).
NK's jävligt snygga hemsida:
http://www.korea-dpr.com/
Vem ska med till Nordkorea över midsommar?
Jag skulle fan vilja åka till NK och ta en glutt, största orosmomentet är om man blir kvar.
Artikel i senaste Fokus om NK:
http://www.fokus.se/2009/04/darfor-rustar-nordkorea/
Bra film om NK:
[YOUTUBE-ID]FJ6E3cShcVU[/YOUTUBE-ID]
(Det här är nog det allra mest rubbade jag sett, som inte är parodi. Bara första minuten får en helt hooked).
NK's jävligt snygga hemsida:
http://www.korea-dpr.com/
Vem ska med till Nordkorea över midsommar?
Jag älskar sånt här. Vad kostar det att åka?
V sponsrar säkerligen med resan.
Får ringa Lasse i veckan och höra då.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!