Jag tycker många av er kommer med riktigt bra åsikter om det här.
Lite skrämmande är bara att vissa fortfarande tror att man (jag i det här fallet) vill begå brott.
Plocka ner hojen i delar för att slippa tull och skatter och skit var bara ett uttryck av missnöje med att någonting exakt likadant kan köpas i annat land 60000kr billigare. Jag visste då (genom läsning av andra trådar här) att import av hoj/bil registrerad efter -03 är SKITsvårt.
Jag är precis som en annan talare här nämde intresserad av kryphål. Vad kan man göra och hur gör man det?
Fenomenet med dom Svenska handlarna...
Ja, vad ska man säga. Om vi (jag) kan köpa min motorcykel på ett smidigt och helt lagligt sätt betydligt billigare, tror ni då att dom Svenska handlarna (eller generalagenterna) skulle höja sina priser eller sänka sin servicenivå?
Jag tror inte det! Konkurens är aldrig någonsin ett negativt fenomen. Konkuransen kanske kan hjälpa till att sänka priserna på våra motorcyklar, förlänga garantitiden (så alla ger 5år), eller bara helt enkelt ge oss bättre och billigare service.
Över till IMPORT frågan.
Så VV säger att det ska vara likadant i alla EU länder!?
Det är ju jätte synd. Någon som vet hur det är med registrering i Norge eller annat ickeEU land?
Det borde gå att göra någon form av dubbel registrering tycker jag.
ALLA mph mätare är omställbara till kmh bara så ni vet, denna behöver således inte bytas...
Tack för alla tankar och funderingar