Julleruff
EX-Racingwannabe!!
Jag drar till Danmark å hämtar min nya hoj i morgon!
Det hade man inte gjort för ett år sedan med DKK/SEK-kursen som varit!
Just därför använder man enbart paypal när man handlar där. Det blir aldrig du i slutändan som blir scamad. Jag har säkert gjort närmre 200 affärer där och alla har fungerat klockrent, lite lång väntan på ett par grejer men alltid fått utlovad vara samt kompensation när det segat.
Jag drar till Danmark å hämtar min nya hoj i morgon!
Nja.. VI kommer få lida för vi kommer inte ha någonstans att be om råd, testa storlekar & klämma/känna eller få snabba leveranser..
Det stora problemet nu är den starka kronan, men det ger sig nog snart!
Det trista är bara att redan idag håller våra handlare tveksam kvalite och har inte insett att de måste konkurrera med service.
Stegar jag in hos min KTM handlare och vill köpa en kolv till crossen måste den finnas på hyllan eller max 48h bort. Dessutom förväntar jag mig att de kan lite tips och trix för ett smidigt byte.
Idag stegar man in hos handlaren. Produkten finns inte på hyllan utan tar 1 vecka att få hem. Sen har de noll koll ens på de service bulletins som kommit från KTM och har man drabbats av ett fel så "har de aldrig hört talas om det" trots att det är ett känt typfel på modellen....
Då minskar min vilja att betala ett högre pris till den lokala handlaren
Min lokala KTM handlare JE Motorsports är ett trevligt undantag
Lager måste beskattas..
Det trista är bara att redan idag håller våra handlare tveksam kvalite och har inte insett att de måste konkurrera med service.
Stegar jag in hos min KTM handlare och vill köpa en kolv till crossen måste den finnas på hyllan eller max 48h bort. Dessutom förväntar jag mig att de kan lite tips och trix för ett smidigt byte.
Idag stegar man in hos handlaren. Produkten finns inte på hyllan utan tar 1 vecka att få hem. Sen har de noll koll ens på de service bulletins som kommit från KTM och har man drabbats av ett fel så "har de aldrig hört talas om det" trots att det är ett känt typfel på modellen....
Då minskar min vilja att betala ett högre pris till den lokala handlaren
Min lokala KTM handlare JE Motorsports är ett trevligt undantag
Massor med kloka ord
Japp så är det i detta landet.. I slutet av året så ska det inventeras. Innestående lager värderas och sedan ska man pynta in skatt på det.. Varför tror du det mellandagsreas för? Exempelvis.
Har blivit scammad 2ggr på ebay, en gång fr Italien (eg mer än så, så de är inte på listan av godkända länder längr) och en gång fr Tyskland, faktiskt.Just därför använder man enbart paypal när man handlar där. Det blir aldrig du i slutändan som blir scamad. Jag har säkert gjort närmre 200 affärer där och alla har fungerat klockrent, lite lång väntan på ett par grejer men alltid fått utlovad vara samt kompensation när det segat.
Så långt var jag också med! Tänkte om det var någon speciell användare/företag som du brukade köpa ifrån!
Har handlat lite grejer som borde komma nästa vecka!
Jag har sagt det innna och säger det åter igen:
Ingen affärsidkare i sverige blir rik idag på att sälja utlandsproducerade varor ( bl a MC-kläder), det är fan bara att ge medalj till de som tappert försöker.
Grundproblemet är inte att de försöker bli rika på egen hand genom högre priser utan att de tvingas till högre priser pga att de ska betala massa annat än deras inköp och avgifter.
Mina ören.
För skojs skull. Vad kostar en fin r1-98 i uk? Jag antar att det inte är mellan 35-55kkr som här.
Någon som har någon bra site att tipsa om så man kan jämföra priser i lugn och ro?
För skojs skull. Vad kostar en fin r1-98 i uk? Jag antar att det inte är mellan 35-55kkr som här.
Någon som har någon bra site att tipsa om så man kan jämföra priser i lugn och ro?
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |