Problemet med det utomordenliga konceptet är ekonomin. Enligt Tony Jacobsson (från KGA) så är det bara LMS som kan klara det för att de äger sin bana = lägre kostnader. KGA skulle inte ha råd att köra en helg med bara A-förare som LMS gjorde i slutet av maj. Det skulle inte bära sig ekonomiskt. Tyvärr
Jag ska inte gå in och råda hur andra ska göra. MEN, vi hade full uppslutning både på vår SM helg likväl som vårt B-race, precis som Andreas nämnde tidigare i tråden så fyller man ut SM helgen med någon support klass, i vårat fall fjunisaran och Superbike.
Sedan tror jag att det långsiktigt är rätt sätt, kvaliten höjs avsevärt på SM helger, i alla fall för våran del, och det är vad våra enkäter visar ifrån SM:et. Detta medför tillväxt på sikt.
Vidare så tror jag med den anstormning av Rookie vi har är det enda sättet, om det nu är så att vår strävan är att Rookie förarna ska fortsätta efter första säsongen, idag tror jag det är lätt att tappa sugen om man betalar dyra startavgifter och sedan kvalas ut.
Det ska även tilläggas att även om LMS
huvudklubb äger banan, (ej RR sektionen) så har vi givetvis med kostnad för den kostnaden i våra kalkyler, vi täljer kanske inte guld med täljkniv, men det är inte ett minus resultat.
/Christer, Ordförande LMS RR sektion