Inför SM-finalen på LMS - Förare SE HIT!

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Glöm nu inte, förare och team. Att det är NI som är den största publikattraktionen.

Vad vi kan göra är att bemanna med publikvärdar och styra upp själva evenemanget runtomkring som gjort nu. Men om förarna är lite öppna och bjuder till när värdarna/åskådarna kommer, så att besökarna kan säga: "Titta där är han Kalle, honom pratade ju vi med" Samtidigt som de fått Amigoo-live förklarat för sig så de faktiskt kan följa racet-.. Då blir racing SÅ mycket roligare!

Så anmäl er, kör, bjud på en show och längta redan nu till juni-racet ;)

OM det här blir bra, efter den 1,5 månads jobb som lagts, så kan juniracet bli Amazing om man får mer tid på sig att planera.

Så hjälp oss göra det här bra nu. Hela racing-Sverige behöver det.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
SM release #5

Under lunchen kommer det ske en flyguppvisning med ett RC-plan modell större med en kille som tillhör Sveriges elit inom uppvisningsflyg. Över 2 meter spännvidd, effekt som en mindre cross och kapabel till grymt coola tricks.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Glöm nu inte, förare och team. Att det är NI som är den största publikattraktionen.
Jag kanske har missat det, men har förarna något "krav" på sig att skylta med vilka dom är i depån? Tex en skylt/tavla utanför tältet som visar vad dom heter, vad dom kör, klass osv, gärna med en lite raceig bild på dom. En sån svänger ju även den mest IT-tafatte ihop på några minuter i något ordbehandlarliknande, och att plasta in den så den ser proffsig ut är ju inte så svårt heller. Jag skrev ut på A3 och plastade med en A4-plast från vardera sidan :tummenupp En hemmasnickrad ställning och en sväng med häftpistolen så såg det riktigt ok ut :)

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag kanske har missat det, men har förarna något "krav" på sig att skylta med vilka dom är i depån? Tex en skylt/tavla utanför tältet som visar vad dom heter, vad dom kör, klass osv, gärna med en lite raceig bild på dom. En sån svänger ju även den mest IT-tafatte ihop på några minuter i något ordbehandlarliknande, och att plasta in den så den ser proffsig ut är ju inte så svårt heller. Jag skrev ut på A3 och plastade med en A4-plast från vardera sidan :tummenupp En hemmasnickrad ställning och en sväng med häftpistolen så såg det riktigt ok ut :)

Mycket bra idé!

Vi har det inte som krav, i år. Men det är DEFINITIVT nåt som förarna kan göra för att förbättra helheten.

Likaså lite snyggt och städat i depån är en bra grej, eller att man iaf gömmer röran i bussen eller nåt ;)

Det kommer hända mycket på området i år, och att presentera en snygg depå är minst lika viktigt för publikupplevelsen, så tänk STCC och gör vad som går. Ingen av oss har budget att ramla in med trailers, men lite ordning i tältet och en plansch eller info-tavla om vem du är ger ett betydligt bättre intryck än högar av verktyg och gamla strumpor.

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Efteranmälan SM-finalen förlängd!

OBS!!
Efteranmälan för tävlande har flyttats från den 25/8 till den 2/9!

yiu-han

№23 Superbike
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
cbr1000rr
Tyvärr kommer jag inte köra p.g.a. en kommande knäoperation.

Det är väldigt roligt att se allt engagemang för att dra uppmärksamhet till tävlingen! Lycka till och hoppas det ger resultat. Jag får komma igen nästa år och dra mitt strå till stacken då istället.

// johan åberg

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
SM release #6

Utställning av och medåkning i en Ariel Atom kommer kunna erbjudas under pausen under Race-helgen!

(Begränsad platstillgång)

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
P€RRA;5878654 skrev:
Nästan ett löfte. Måste ju berätta om hur det var på min tid :tungan

Du är sjukt välkommen som publikvärd också ;)

Bänk-lögnare av rang ;), fortfarande hyfsad koll på de som kör nu (väl?) och kan både sporten och låta bli att spotta folk i ansiktet!

Jag bjuder på kaffe!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
P€RRA;5878654 skrev:
Nästan ett löfte. Måste ju berätta om hur det var på min tid :tungan

Jag känner speakern! Ska jag se om du kan få komma in på en intervju? Så kan du ju liksom nå ut. Till den stora massan?
Whaddayareckon?

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Jag kommer också. Bara för att gå runt och skrävla om hur snabbt det gick på min tid, och hur mycket sämre material vi hade. "skruva fjädring!?!? På min tid åkte vi minsann stelbent".

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Låter som vi kan bli några stycken som bara ska gå runt & berätta hur mycket bättre det var förr :D

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Låter som vi kan bli några stycken som bara ska gå runt & berätta hur mycket bättre det var förr :D

hur folk vågade köra med konstiga hojar, hur man la på ett extra lager silvertejp på däcken för att de skulle hålla 10 meter till, hur man bäst lagar kåpor med cornflakespaket, hur man kränger däck på roligast sätt och varför man aldrig behöver balansera däck, klart det finns roliga historier o berätta! precis som det skapas nu roliga historier varje race :)

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag känner speakern! Ska jag se om du kan få komma in på en intervju? Så kan du ju liksom nå ut. Till den stora massan?
Whaddayareckon?
Som racevinnare på Sviestad räknar jag med att röda mattan rullas ut så att journalisterna och fansen kan flockas runt mig!

Får nog bli ett par tuffa solglasögon så att jag får vara ifred :)

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Troll
Robban bad mig skriva informationen åt honom :) Ser fram emot en spännande racehelg :yoparty

Namn: Robert Gull
Team: Gull-Racing
Klass: Superstock 600
Hoj: Honda CBR 2009

Erfarenhet/bakgrund: 2006 3:a i Scandinavian Open 125 GP.
2007 Svensk och skandinavisk mästare i 125 GP 9:e plats Red Bull MotoGP Rookies Cup samt utsedd till årets förare.
2008 svensk och skandinavisk mästare i 125 GP.
2009 2 stycken 2:a platser i privatcupen.
2010 5:a i skandinaviska mästerskapet och 4:a i SM.

Körda race i år/resultat: Total SM 3:a med chans på 2:a plats, samt en start i Estland där Robban satte nytt banrekord och tog sig i mål på en 2:a plats.
Förväntningar/förhoppningar: Robban säger att han vill ta sig över mållinjen först och totalt bli 2:a i SM.

Lokal media: Mitt i Haninge och Robban kan tänka sig vara med på reportage :)

Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Nu har vi bokat Stora Torget i Linköping till helgen för att stå och promota oss.

Dock är det väldigt dålig förarrepresentation. Så har du möjlghet på lördag, dra ett strå till stacken och ställ ut din hoj och berätta för folk hur jekla coolt det är med racing och vilket grymt evenemang det kommer att bli.

Som det är nu kommer vi stå 2 pers där nu, och jag kör inte ens längre.

Vi behöver brusa, synas och existera. Detta är den kanske bästa marknadsföringen vi kan få, eller SKAFFA OSS rättare sagt. Trist att inte nyttja den till fullo när klubben sponsrar med vad det kostar att stå där en dag.

toppfart

man kan inte vara bäst på allt
Gick med
30 Jul 2009
Hoj
2007 honda cbr 600 rr race
nu är några produkter klara till sm wd40 450ml för 60 liten rulle silvertape 30 o även sedan tidigare bromsrengöring 6st 500ml flaskor för 130
vill ni förboka meddela mig

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
OBS!

Anmälan utan efteranmälningsavgift är förlängd till och med i morn inte 2/9 som skrevs tidigare, detta för att programmet ska kunna tryckas i tid!

För er som kör rookie går det utmärkt att lösa engångslicens på Svemo TA! Snälla gör det så vi får det lite smidigare i inskrivningen!

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin