steffe
"Mannen som talar med whisky"
De kunde juh inte välja bort otjänlig väderlek.........Har en polare somkörde en mc bud , dom sa att det var stor skillnad med scottoiler i livslängd iaf
De kunde juh inte välja bort otjänlig väderlek.........Har en polare somkörde en mc bud , dom sa att det var stor skillnad med scottoiler i livslängd iaf
Har en polare somkörde en mc bud , dom sa att det var stor skillnad med scottoiler i livslängd iaf
Har kört x000 km med clips-kedjelås utan att något fel har inträffat. Tänker inte rekommendera detta - berättar bara mina egna erfarenheter. Det krävs att man har stenkoll på clipset så att det inte slits för mycket och går sönder. Hellre byta ett clips 2 ggr per säsong/på en kedjas livslängd än att låta kedjelåset ramla bort och kedjan slår sönder motorblock m.m.
Just ja, anledningen till att clipset slits är, ivf på KTM 990, att kedjan blir bredare med clipslås och det 'slipar' därmed mot kedjestyrargummit/svingskyddet och sliter på låsblecket. Själv skar jag bort någon mm från svingskyddets vänstra 'vägg' - det fungerar helt ok.)
/H
Intressant att Clipset slits ! Kan förklara en del kedjebrott !
Vad det gäller att olja på utsidan av kedjan drar åt sig sand och smuts kan det nog stämma för under skyddet över främre kedjedrevet brukar det vara en blandning av olja och sand fastkletat när jag öppnar det för rengöring.
Däremot har jag aldrig sett sand på kedjan.
Och hur sand / smuts skulle kunna hålla sig fast på kedjan på en hoj som körs på landsväg sommartid förstår jag inte.
Det har hänt att min kedja är ut som asfalt, när det varit extra jävligt väder på pendlingen i någon vecka eller två.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|