Iceman1975
Stället krymper
Vill veta allt om dessa hojar!
Fördelar..
Fel/Brister?
Vilka färgkominationer fanns på denna modell som svensksåld?
Fördelar..
Fel/Brister?
Vilka färgkominationer fanns på denna modell som svensksåld?
Iceman1975 skrev:Vill veta allt om dessa hojar!
Fördelar..
Fel/Brister?
Vilka färgkominationer fanns på denna modell som svensksåld?
Iceman1975 skrev:Vill veta allt om dessa hojar!
Fördelar..
Fel/Brister?
Vilka färgkominationer fanns på denna modell som svensksåld?
954:an har den effekt som Honda mygelangav redan i 929:an; korrekt effekt i 929:an är knappt 140 hk.H4 skrev:BUMP!
Om 929 har 152 hästar, hur kan 954:an ha lika mycket?
valmers skrev:954:an har den effekt som Honda mygelangav redan i 929:an; korrekt effekt i 929:an är knappt 140 hk.
don_tomazo skrev:Äh det kan väl inte vara möjligt att 929an har mindre effekt än min gammla häck!
Det var väldigt olika effekt i olika exemplar, men precis när 929:an kom bromsades några testexemplar till 139 hk på veven. Det är möjligt att det blev bättre sedan, eftersom många klagade på Hondas uppgivna effektsiffror.Zephro skrev:Fast det konstiga är att då ska effekten ligga under 140hk/bakhjulet om man kör den i broms bänk, min är helt original förutom bolt-on och jag hade 140 på bakhjulet när jag bromsade den! Ganska ointresssant men bara lite fakta...
valmers skrev:Oerhört snäll, förlåtande och lättkörd (till en viss gräns, som alla andra hojar). Fjädringen/chassiet räcker till för det mesta, hård bankörning avslöjar lite brister (styrfladder, ormande vid inbromsning). Vill gärna ha Michelin-däck för att funka riktigt bra.
Lite tråkig av/på-effekt vid gaspådrag, p.g.a. insprutningen, och den "bluddrar" under 3000 rpm (insprutningen?). Lite slö från lågvarv, men vid 7000 rpm drämmer den till ordentligt (original). Ganska törstig vid entusiastisk körning. Lite grovhuggen växellåda.
Superbromsar, men originalbromsslangarna är kass, stålomspunnet gör susen.
Garantiåtgärder enligt ovan (www.rrzone.com är definitivt sidan som gäller).
Är förövrigt en fin "rödljushoj", toppar 139 km/h på ettan!
valmers skrev:954:an har den effekt som Honda mygelangav redan i 929:an; korrekt effekt i 929:an är knappt 140 hk.
Tyvärr har ju Honda saltat effekt- och viktangivelser mer än en gång, även XR 650 hade ju glädjesiffror när den kom.H4 skrev:Måste ha varit hysteriskt svårt för Honda att erkänna att de ljög.
955i skrev:....bredare (GP500) och det känns bättre efter det (jag är ca 172cm lång)....
Precis som du så har jag haft en CBR 600F och man känner igen sig lite, du kommer säkert tycka det du med. Tänk dig ungefär samma hoj, ca 20kg lättare och med +45hk mer ungefär, glöm inte dom extra +300cc också
Rondellen skrev:Hur är 929an att skjutsa på? Lider passageraren direkt han/hon sätter sig på hojjen eller går det att bra att köra lite längre sträckor för passageraren?
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |