Info om RSV mille önskas

RAIJAN

Medlem
Gick med
27 Apr 2007
Ort
Halmstad
Hoj
2015 BMW S1000RR
Hej i tråden... jag funderar på att byta in min hoj mot en mille antingen -01 elr -02, är det nått speciellt jag ska tänka på när jag drar iväg och kollar på en så jag inte drunknar i "köp-mig" mullret....
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
egentligen rätt lite, samma som på alla andra hojar; skick, historik, slitdelar. nåt annat ere inte..
 

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Rsv

Jag har en rsv som min sambo inte vill ha. Funderar på sälja den. 99års.
Pm om det finns intresse

Jag har en rsv som min sambo inte vill ha. Funderar på sälja den. 99års.
Pm om det finns intresse
 
Last edited:

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Mosta Hill Sweden
Hoj
har 2 hjul
Lite extra info som jag inte sett ovan...

98 (finns ganska få av dom) till 00 hade motorn lägre i ramen, 01 höjde man den och det inverkar en hel del på körbarheten. Kopplingarna fram till 00 hade problem med oljor inte bara syntet, dom funkade finfint på Agip helsyteter men mindre bra med Castrol, Motul och andra helsynteter, det gjordes en recall på kopplingar och på dom 99 & 00'or som såldes i Sverige så byttes nog dom flesta. Sving recall på nyare har nog utförts på alla Svensk sålda RSV (vi har gjort 3 eller 4). Startrelän har haft en tendens att ge upp som Lam-kaka påpekat men inte på alla hojar, annars är dom väldigt solida och välbyggda, vi har hojar som gått 4-5000mil utan att vi behövt shimsa ventiler på dom, Rotax kan bygga motorer. Dom nyare hojarna har haft problem med att instrumentet immar upp vid vid regn och då kan dom bara dö helt...

Bra att ha prylar: K&N filter funkar bra och är underhållsfritt, Chip & pipa på dom äldre och pipor & ommappad på dom nyare. Kopplingen skulle jag rekommendera en Barnett komplett för runt 2K dom funkar bättre än det mesta. Bakbromsen får man lufta med jämna mellanrum som påpekat ovan och även kopplingscylindern på motorn har krånglat annars är det mesta redan påpekat....

DP says: 98-00 bra, 01-03 bättre, 04 & nyare bäst.....
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
På min 02a har bakbromscylindern pajat, detta på grund av att packningarna i den har smält !

Detta problem ska vara avhjälpt på 04 och framåt, på dom sitter en plåt mellan avgassystemet och bromscylindern som leder bort värmen!

Så kolla att bakbromsen funkar riktigt.

/Martin
 

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
Jag ska iväg och kika på en mille gatcykel nu :) Hoppas att det blir affär :tummenupp
 

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
Det är en gathoj men kraschisar ska inhandlas! så kanske :tummenupp Bara så fort man får reda på om man får behålla jobbet eller ej..... :gnissla

Nu dök det upp ytterligare ett objekt. Också en 01a fast en R. Är det någon annan skillnad förutom Öhlins och oz lull lull? Kan det skilja något i försäkringskostnader? R modellen är nämligen inte reggad i Sverige så jag kan inte kolla detta.
Uppskattar snabbt svar då det nog blir affär i helgen! :)
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Nu dök det upp ytterligare ett objekt. Också en 01a fast en R. Är det någon annan skillnad förutom Öhlins och oz lull lull? Kan det skilja något i försäkringskostnader? R modellen är nämligen inte reggad i Sverige så jag kan inte kolla detta.
Uppskattar snabbt svar då det nog blir affär i helgen! :)

Ska inte skilja något i försäkringskostnad. Jag pyntar inget extra för min R iaf.
 

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
Ska inte skilja något i försäkringskostnad. Jag pyntar inget extra för min R iaf.

Okej, är det samma effekt i R som i den "vanliga"? Den är galet läcker med Öhlinsprylarna........
 

rsv2002r

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2007
Ort
Danmark
Hoj
2008 Kawasaki zx10r
Ja det er samme effekt.

Forskellen er Öhlin, Brembo Gold line bremser, OZ fælge, Carbon dele
 

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
Är det någon som har gett sig på att modda airboxen? Har hört att det ska göra ganska mycket på effekten.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top