suzukimicke
Ny medlem
M lovade inte bort biltullarna. Tvärt om ville M vänta tills folkomröstningarna var klara. Däremot var M emot biltullarna... men de har aldrig lovat att ta bort dem oavsett hur folkomröstningarna utföll.
Men när man själv brister är det ju skönt att kunna kasta skit på politiker runt fikabordet.
Du är kanske inte medveten om att trängselskatterna infördes av sossarna, vänsterpartiet och miljöpartiet? Har de partierna börjat driva en moderat politik?
Vad gäller om någon är korkad eller inte bör du kanske lugna dig? Du framstår inte som den mest bildade personen själv.
Nu verkar du bara bry dig om hur många kronor du har i plånboken som en sann ärkekapitalist. Inget fel med det. Men Moderaternas politik inför det här valet handlade till stösta delen om att få fler i arbete. Eftersom att du bara tittar på din egen plånbok är det inte direkt intressant för dig. Men om du någon gång blir arbetslös kan det ju vara skönt att det erbjuds fler jobb så att du slipper gå långtidsarbetslös.
Dessutom - och detta verkar av någon underlig anledning vara svårt att förstå för många - har alliansen bara haft makten i några månader. Om någon fått det bättre bör man kanske mäta 2009?
Man får också titta på sådant som alliansen lyckas stoppa. Nerläggning av fler kärnkraftverk, kvotering överallt, skatteväxling osv.
Lugn och fin hälsofil..
Jo jag är bildad..har en av Sveriges högsta utbildningar...vad nu det hade med saken att göra..
Och ja jag har varit arbetslös..med flera hundratusen i studieskulder...vad nu det hade med saken att göra...
Och när det handlar om att erbjuda fler jobb....det är fortfarande så att man inte kan trolla fram fler jobb.......men fortfarande sparkar man på de som har det sämst...superbra att städhjälp ska bli avdragsgillt...men vilka har råd med städhjälp...vare sig det är avdragsgillt eller inte.....
Många som är långtidsarbetslösa...är det av en eller annan orsak...får de det bättre nu???
Sen har jag aldrig anklagat någon för att vara obildad..jag tyckte att det var korkat att rösta på moderaterna...
Jo jag är fullkomligt medveten om att det var dåvarande regering som införde trängselskatten...men det kanske inte var så dumt..för miljön..t.ex...
Och att jag bara tänker på att ha pengar i plånboken...ja till viss del...skulle vara svårt att försörja mina barn...om jag inte hade pengar där...
Och nej jag tittar inte bara i min egen plånbok...tvärtom..så vill jag att de som har det sämst ställt i samhället ska ha en möjlighet att LEVA....därför röstade jag inte på moderaterna...
Kunde inte sagt det bättre själv
Det handlade absolut inte att anklaga någon för att vara korkad...men det rimmade lite illa bara....det inlägget jag svarade på...
Last edited: