Information och tips IOMTT

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Information och tips om IOMTT önskas.

Jag är ute efter banskisser, ombordvarv, länkar, och all annan användbar information.

Så, om någon sitter inne på nåt, så mottages det tacksamt..... :tummenupp

m.v.h

Macke

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
sök på: David_Jeffries_full_lap_iomtt.avi i ditt favvo "laddanerochsno" program.

Finns en på 120mg och en på 600, jag har båda (hehe), men jag rekommenderar 120 versionen, den är mest spridd och funkar fint att glo på på pc.

och du, byt däck... :hihi

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Om du har tänkt köra själv så kanske Isle of Man-spelet till Play Station vara en bra grej för att lära sig hur banan går. Har inte spelat det själv, så jag vet inte hur autentiskt det är men någorlunda borde det ju stämma.

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Jag var där i år och kollade..kan upplysa om att se det här på film går inte på något vis att jämföra med verkligheten. Vi satt på en rad olika platser runt banan och vi bara stirrade på varann helt förstummat när McGuiness och gubbarna for förbi. Dom har milt utryckt fanimej botten alltså..tex vid Rhencullen, en svag vänster som avslutas med ett krön och en utförslöpa (med stenmurar på bägge sidor) på ca. 150 meter och efter den en svag höger genom en allé. Där hade dom 3:an helt botten över krönet samtidigt som det svängde, för att sedan stoppa i 4:an i luften och sedan landa i en powerwheelie nerför backen och slutligen trycka i 5:an mitt i allén. Det sista man hörde var att 6:an damp i nånstans längre bort...

Har massa klipp, ska hör med xfader om han hostar..

PacMan skrev:
Om du har tänkt köra själv så kanske Isle of Man-spelet till Play Station vara en bra grej för att lära sig hur banan går. Har inte spelat det själv, så jag vet inte hur autentiskt det är men någorlunda borde det ju stämma.

Gick upp tidigt varje morgon och var ute och brände på slingan, så det blev en del varv (dock det mesta med trafik). Spelet stämmer hyggligt.

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
RoLLER skrev:
Xfader e en hyvens kille och hostar säkert.... Men medans du väntar på login/pass av honom kan du ladda upp till John's FTP :)

John säger Ladda upp din hojfilm! ftp://sporthoj:sporthoj@ftp.years2.com/

För dom där clipen vill man inte vänta på!

Lat som jag är så ligger de fortfarande på DV-bandet...men jag ska ta tag i det..

Häng på dit 2006 vetja...kan lova att det är träffarnas träff :tummenupp

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
heliac skrev:
Lat som jag är så ligger de fortfarande på DV-bandet...men jag ska ta tag i det..

Jag känner igen känslan, tro mig!

heliac skrev:
Häng på dit 2006 vetja...kan lova att det är träffarnas träff :tummenupp

Varje gång vi är fulla så bokar vi att vi ska till Isle of Man, Ringen, MotoGP i Holland etc etc.

Nu förfestar jag lite.... så jag hänger givetvis med!!! :D

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Funderar själv på att boka en resa dit nästa år.
Det är väl 100års jubileum då, blir nog nått speciellt då.

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Macke skrev:
Information och tips om IOMTT önskas.

Jag är ute efter banskisser, ombordvarv, länkar, och all annan användbar information.

Så, om någon sitter inne på nåt, så mottages det tacksamt..... :tummenupp

m.v.h

Macke
Menar du att du ska........ köra där? Öhm jag vet ett par typer som vet tamigf*n ALLT och jag menar ALLT om den banan. Det är den ena av dom två på bilderna... En utav dom har vunnit äckligt många gånger på IoM, en är inföding på IoM och en är bara linslus...

Hursomhelst är dom inte svårövertalade om att hjälpa dig, någon av dom... :rolleyes:

Bifogat

• Milky o nån idiot.JPG
    Milky o nån idiot.JPG
    25.4 KB · Visningar: 226
  • McAllen o nån Idiot.JPG
    McAllen o nån Idiot.JPG
    24.6 KB · Visningar: 262

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Vad heter spelet? Vart hittar jag det? :tummenupp

Och vilka är människorna på bilderna? :va

Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Stenhårt om du ska köra där Macke! Att köra något av gatracen verkar vara den ultimate kicken på två hjul. Jag skulle vilja göra det nån gång själv men jag är nog för feg.

Spelet heter "Isle of man TT Superbikes" och finns bla till PS2.
Duke säljer ju en massa IOMTT-filmer med både ombordvarv och allt annat man kan önska sig.

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
P@trik skrev:
Funderar själv på att boka en resa dit nästa år.
Det är väl 100års jubileum då, blir nog nått speciellt då.

100års är 2007. Då kommer de att köra nostalgivarv med bla. HONDAS 250cc raka 6:a, tänk soundet har för mig att den varvar 20000.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
heliac skrev:
100års är 2007. Då kommer de att köra nostalgivarv med bla. HONDAS 250cc raka 6:a, tänk soundet har för mig att den varvar 20000.

Hoppade visst över ett år ,passar iofs ganska bra behöver nog ett extra år på mig att spara ihop till resan.

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Macke skrev:
Och vilka är människorna på bilderna? :va
På den första är det ju jag (Känner du väl igen, vi träffades på A-Torp innan jag åkte iväg till NW200 och IoMTT med Joakim) och Richard "Milky" Quale, och på den andra är det Phil McAllen och...

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Här finns några filmer från IOM att ladda ner.

www.revs.tv

sandstream

Guest
Säga vad man vill om tävlingen i sig men jag kan inte låta bli att imponeras lite av hur fan man vågar köra så där fort, på den banan :skrämd

Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...