Inga fler mc uppkörningar!

AntiAntonAnt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tuono -04
HumAnyt skrev:
jupp, det stämmer, har redan fått min kallese till att skicka in körkortet. Körde upp i maj förra året, i falköping. Stod att man kunde överklaga, men vad är det lönt mot ett statligt företag? Men jag får köra upp och skriva upp gratis 2009 stod det... nån som vill köpa en gsxr i bra skick. ingen använding för den ändå snart.

:gnissla

Va? :confused: Det är ju sinnes! Du har ju inte gjort något fel! Och varför ska du behöva vänta i 3 år? Eller är det bara på just det stället? Kan du skriva upp, köra upp någon annanstans? Fick du pengarna tillbaka?
Fan vad arg jag blir :mad:

Last edited:

Stolten

Team Starköl Racing
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Husaberg 570
AntiAntonAnt skrev:
Va? :confused: Det är ju sinnes! Du har ju inte gjort något fel! Och varför ska du behöva vänta i 3 år? Eller är det bara på just det stället? Kan du skriva upp, köra upp någon annanstans? Fick du pengarna tillbaka?
Fan vad arg jag blir :mad:

"Douglas Adams hävdade att ironi är intelligenta människors möjlighet att göra en viktig poäng samtidigt som man har lite kul. Barn har däremot svårt för de [dubbla budskap]? som ironin innebär.

I modern betydelse är ironi en beteckning på att man låtsas spela med i en viss åsikt som man tycker är löjlig, att man på ett överdrivet sätt använder manér som är betecknande för en annan person eller grupp, vars hållning i någon fråga eller liknande man inte delar."

:rolleyes:

HumAnyt

fort ibland.
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR-1000 K4 enbart :( (räknas monkybike -78 honda?:)
Stolten skrev:
"Douglas Adams hävdade att ironi är intelligenta människors möjlighet att göra en viktig poäng samtidigt som man har lite kul. Barn har däremot svårt för de [dubbla budskap]? som ironin innebär."

haha :rolleyes:

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Vidare hörde jag att alla motorcyklister ska få lämna tillbaka sina körkort OCH betala dryga böter eftersom alla antas ha kört alldeles för fort minst en gång.

Detta är för jävligt. :mad:

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Hook, line and sinker... :D

HumAnyt

fort ibland.
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
Gustav1 skrev:
Vidare hörde jag att alla motorcyklister ska få lämna tillbaka sina körkort OCH betala dryga böter eftersom alla antas ha kört alldeles för fort minst en gång.

Detta är för jävligt. :mad:

även det stod med, men bara som ett förslag än så länge. Men inte dom som var över 40 och åkte glidare, dom behövde inte det :huvet

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
überjahn skrev:
Hej, ringde nyss för att boka uppkörningstid i Falköping för mellanklass mc, hon i växeln påstod att dom slutat med sådanna uppkörningar i där!

Då måsta man ju köra upp i jkpg vilket innabär mycket mer trafik och almänt högre svårighetsgrad! :huvet

Någon som vet om detta är sant?

Mvh Erik.

Så om du klarat kortet i byhåla skulle du klara av Jönköpingstrafiken bättre ? :va

Alla borde köra upp i Gbg eller Sthlm , både bil & MC , det vore nyttigt. :tummenupp

AntiAntonAnt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tuono -04
Stolten skrev:
"Douglas Adams hävdade att ironi är intelligenta människors möjlighet att göra en viktig poäng samtidigt som man har lite kul. Barn har däremot svårt för de [dubbla budskap]? som ironin innebär.

Bla bla bla, bara för man är ung och trött :tungan

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nu har försäkringsbolagen hakat på. Alla som är under 25 och har MC-kort skall få betala för varje år man haft behörighet för tung hoj därför att de förmodligen har skenförsäkrat. Inte för att det drabbar mig, men det är faktiskt fel att döma på folk på rena förmodanden. Vart tog regeln om att man är oskyldig tills motsatsen bevisats vägen :confused: :mad:

-Andy-

Född i Skåne. Trivs kalas i Jönköping!
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Triumph Daytona 650
Well skrev:
jönköping e ju också en liten håla....kom och kör upp i stockholm så ska du
få se på trafik!

Stockholm ä en STOR håla...till skillnad från Jönkan! :kocko :huvet :4skrika :arsele

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Helt sinnes! Fick brev igår från länsstyrelsen där det stod att jag har haft hojkort tillräckligt länge för att få behålla det, men från och med 1 juni så räknas det om till ett sånt där 25 kW mellankort. Detta för att de enklare ska nå "nollvisionen". :kocko

Är det två år det tar innan man får ett riktigt igen? Var köper man enklast strypbrickor till hojarna?

Micke_Nilsson

Kan man muta nån till bättre väder? =)
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Honda 1000RR 2008
HumAnyt skrev:
jupp, det stämmer, har redan fått min kallese till att skicka in körkortet. Körde upp i maj förra året, i falköping. Stod att man kunde överklaga, men vad är det lönt mot ett statligt företag? Men jag får köra upp och skriva upp gratis 2009 stod det... nån som vill köpa en gsxr i bra skick. ingen använding för den ändå snart.

Fy fan va surt...ja staten kan göra som dom när dom vill, kolla runt fråga alla du kan på nått sätt kanske det går, ge inte upp... :mad:

HumAnyt

fort ibland.
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
Micke_Nilsson skrev:
Fy fan va surt...ja staten kan göra som dom när dom vill, kolla runt fråga alla du kan på nått sätt kanske det går, ge inte upp... :mad:

ne, det är surt som fan... Men nu får jag mer pengar över till :fyllisar haha...

-Andy-

Född i Skåne. Trivs kalas i Jönköping!
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Triumph Daytona 650
Stolten skrev:

I modern betydelse är ironi en beteckning på att man låtsas spela med i en viss åsikt som man tycker är löjlig, att man på ett överdrivet sätt använder manér som är betecknande för en annan person eller grupp, vars hållning i någon fråga eller liknande man inte delar."

:rofl :rofl :bow :bow

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
TreoKwak skrev:
Så om du klarat kortet i byhåla skulle du klara av Jönköpingstrafiken bättre ? :va

Alla borde köra upp i Gbg eller Sthlm , både bil & MC , det vore nyttigt. :tummenupp

Nänä, jag körde nästan enbart grusväg på min uppkörning (GSX 750).
Synd om er i storstäderna som missar sådana vitala delar i testmomentet... :hihi

_basse_

ailirpA
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
Aprilia RSV Mille
Vi som tog körkort i Malmö i somras har också fått papper om att vi ska skicka tillbaka våra körkort. Dessutom, pga att vi "hade så dåligt omdömme" att ta A-kort, fick vi tillbaka prövotiden på B-kortet i 6år!!
SEX ÅR !! Det är inte klokt! :kocko

Vad tycker ni att man ska göra? Funderar på att köpa EU-moppe istället :va

Bennybeach

Alu-svetsning utföres
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Yamaha xjr1300
Vad lustigt, jag som trodde det var någon kompis som hade manipulerat med vägverkets papper och skickat följande till mig:

Vi på Vägverket har beslutat följande, inför vår/sommar 06 kommer vi dra tillbaka alla motorcyckel-körkort, för att vi såg en mc-förare som for förbi vårat fönster med en hastighet som kan jämföras med en traktors arbetsfart för plöjning.

Med en sån inställning som den dåren hade, måste vi skicka iväg samtliga förare* ut på lite bankörning. Så tempot i trafiken ökar markant.

*Gäller ej rr-förare

Pris för kurs inkl. frukost ligger på 34600:-

Fan då var det sant :huvet :4skrika :mad: :kocko

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
HumAnyt skrev:

Bara att lasta den på släpkärra till mig bums omedelbart :banana

HumAnyt skrev:
ne, det är surt som fan... Men nu får jag mer pengar över till :fyllisar haha...

Köper du :fyllisar Har du såld hembränningsapparaten :va

Last edited:

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Racercukel skrev:
Jag hörde att dom skulle Stoppa utbildningen helt under under minst 2år, alltså ingen kan ta MC-kort under denna tid. Skulle tydligen bero på alla olyckor som sker med Sporthojar...tur att man tog koretet i somras.

Och vart har du hört det? :va

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...