philiph skrev:KAN MAN KÖRA hoj så klarar man sig var man än kör upp..
HanneZ skrev:Jo förvisso. Men en som bor i norrland kan ju knappast åka ner till stockholm endast för att övningsköra. Har du kört i Skåne när det är 1 cm snö på vägen? Alla tror automatiskt att bilen ska flyga av vägen och kör därför i 30, isåfall borde skåningar fan köra upp o norrland . Dessutom är det kanske så att du själv inte kan köra perfekt i hela världen, det finns ganska avancerade rondeller i england har jag hört
På tal om inget, jag hörde på radion imorses att dom tänker avregistrera alla sportmotorcyklar(<200kg samt >100 hk) och att dessa enbart skulle vara tillåtna på bana. Regeringen hade lagt in ett förslag och antagligen har det gått igenom till midsommar!
Hoppas du inte tror på det nu du....Det är troligtvis lika sannolikt som snacket om indragna körkort. Vi hade garanterat sett det på förstasidan och på alla löpsedlar, om det varit sant.Master_ skrev:Skämtar du eller? Var hörde du det?
Dom sa de i radion när jag åkte till jobbet. Det borde stå på sr.se!!Master_ skrev:Skämtar du eller? Var hörde du det?
Du behöver inte bekymra dig, det gäller inte digyonsson skrev:Hoppas du inte tror på det nu du....Det är troligtvis lika sannolikt som snacket om indragna körkort. Vi hade garanterat sett det på förstasidan och på alla löpsedlar, om det varit sant.
Spö ska du ha din jävel! Jag ska byta hoj senast nästa sommar och då skulle det gälla mig (gränsfall förresten). Men det är ju ändå itne sant så det kvittar ju.HanneZ skrev:Dom sa de i radion när jag åkte till jobbet. Det borde stå på sr.se!!
Du behöver inte bekymra dig, det gäller inte dig
Gsx-r Freak skrev:om den lagen om vikt förhållande till effekt går igenom + de snacket om att man måste köra en massa år innan man får köpa en sportare, så kommer ja inte ta mitt körkort ja tänkt i sommar då kan ja lägga dom pengarna på hojen så ja lättare kan köra ifrån farbror blå för ja vill inte köra något annat än sporthojar, o får man inte köra sporthoj så gör de ju knappast nått om man kör med eller utan körkort, hoppas iaf att de bara e skitsnack men såfall va de bra skrivet ja trodde fan på de
yonsson skrev:Spö ska du ha din jävel! Jag ska byta hoj senast nästa sommar och då skulle det gälla mig (gränsfall förresten). Men det är ju ändå itne sant så det kvittar ju.
Ingen bana för min del. Midsommar blir det. Och eventuellt midsommardagen._basse_ skrev:Mitt råd är att du inte byter hoj! Ska du bara köra på bana efter midsommar??
Vi kan göra så att vid midsommar byter vi hoj! Jag hade tänkt köra på landsvägar även i fortsättningen!
Typa om den till moped så går det bra ändå!Gsx-r Freak skrev:om den lagen om vikt förhållande till effekt går igenom + de snacket om att man måste köra en massa år innan man får köpa en sportare, så kommer ja inte ta mitt körkort ja tänkt i sommar då kan ja lägga dom pengarna på hojen så ja lättare kan köra ifrån farbror blå för ja vill inte köra något annat än sporthojar, o får man inte köra sporthoj så gör de ju knappast nått om man kör med eller utan körkort, hoppas iaf att de bara e skitsnack men såfall va de bra skrivet ja trodde fan på de
Froven skrev:Undrar om du är med i målgruppen för nollvisionen.......
philiph skrev:KAN MAN KÖRA hoj så klarar man sig var man än kör upp..
hållundan skrev:
t-rex for president.
Ja fy fan, man blir så jävla less. Nu står nyheten på aftonbladet. Det är Thomas Bodströms ändringar av grundlagen som har gjort detta förbud möjligt. "Det är dags att sätta stopp för galenskapen nu" har han tydligen sagt. Mc-folket rasarGsx-r Freak skrev:tycker bara de känns jävligt trist om detta skulle gå igenom då ja alltid velat ha en sportare men inte föräns nu fått ett jobb mm så att ja har råd med kortet+hojen,
de e ju som o fyllt 15 o bli tillsagd att man inte får använda kuken föräns man fyllt 20
Kan man få en länk eller? Hittar den inte.HanneZ skrev:Ja fy fan, man blir så jävla less. Nu står nyheten på aftonbladet. Det är Thomas Bodströms ändringar av grundlagen som har gjort detta förbud möjligt. "Det är dags att sätta stopp för galenskapen nu" har han tydligen sagt. Mc-folket rasar
Jo, fast... Jag undrar om inte Gsx-r Freak's exempel på utökad lagstiftning skulle vara till gagn för oss alla, fast inte med åldersrelaterad gräns, utan IQ-relaterad...Froven skrev:Helt allvarligt :
Inför att man inte får ha fler hk i hojen än man visat att man har i IQ.
(Hmm, 80+ hk i TRXen, borde klara mig..)
De ytterst få som har över 160 i IQ är antagligen för smarta för att köra hoj på vägen.
Problemet löst (pungt).
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |