Inga fler mc uppkörningar!

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
GSXR 750
Skrattar så jag gråter... vet inte vad som är roligast... humorn om stopp i utbildning/återkallelse eller de som faktiskt går på det! :rofl

Bästa tråden på länge!

ExHale

Vill inte åka T-bana
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Fireblade
philiph skrev:
KAN MAN KÖRA hoj så klarar man sig var man än kör upp..

Exakt......

Själv så körde jag upp i Sthlm på en vardag och jag tycker inte trafiken var nått man tänkte på alls, vart knepigare när man kom ut en bit och skulle köra landsväg på ett ställe jag inte varit på innan och hastighetsskyltarna var nedkörna och det fanns inga vägstreck att kolla efter, var bara att chansa på 50 eller 70 ;)

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
HanneZ skrev:
Jo förvisso. Men en som bor i norrland kan ju knappast åka ner till stockholm endast för att övningsköra. Har du kört i Skåne när det är 1 cm snö på vägen? Alla tror automatiskt att bilen ska flyga av vägen och kör därför i 30, isåfall borde skåningar fan köra upp o norrland :D. Dessutom är det kanske så att du själv inte kan köra perfekt i hela världen, det finns ganska avancerade rondeller i england har jag hört :)

På tal om inget, jag hörde på radion imorses att dom tänker avregistrera alla sportmotorcyklar(<200kg samt >100 hk) och att dessa enbart skulle vara tillåtna på bana. Regeringen hade lagt in ett förslag och antagligen har det gått igenom till midsommar! :mad:

Skämtar du eller? Var hörde du det?

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
Instämmer :rofl
Grymt bra tråd :lol

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Master_ skrev:
Hoppas du inte tror på det nu du....Det är troligtvis lika sannolikt som snacket om indragna körkort. Vi hade garanterat sett det på förstasidan och på alla löpsedlar, om det varit sant.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Master_ skrev:
Dom sa de i radion när jag åkte till jobbet. Det borde stå på sr.se!!

yonsson skrev:
Hoppas du inte tror på det nu du....Det är troligtvis lika sannolikt som snacket om indragna körkort. Vi hade garanterat sett det på förstasidan och på alla löpsedlar, om det varit sant.
Du behöver inte bekymra dig, det gäller inte dig :hihi

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
Uppenbar ironi behöver inte skattande pacmankopior för att nå fram.

Förövrigt var citeringen av Douglas sååå klockren......

//P

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
HanneZ skrev:
Dom sa de i radion när jag åkte till jobbet. Det borde stå på sr.se!!

Du behöver inte bekymra dig, det gäller inte dig :hihi
Spö ska du ha din jävel! :fatta! Jag ska byta hoj senast nästa sommar och då skulle det gälla mig (gränsfall förresten). Men det är ju ändå itne sant så det kvittar ju.

Gsx-r Freak

Gsx-r 4 ever
Gick med
4 Jan 2006
Hoj
Gsxr600k4 +14e skrotet=bra fotpall
om den lagen om vikt förhållande till effekt går igenom + de snacket om att man måste köra en massa år innan man får köpa en sportare, så kommer ja inte ta mitt körkort ja tänkt i sommar då kan ja lägga dom pengarna på hojen så ja lättare kan köra ifrån farbror blå för ja vill inte köra något annat än sporthojar, o får man inte köra sporthoj så gör de ju knappast nått om man kör med eller utan körkort, hoppas iaf att de bara e skitsnack men såfall va de bra skrivet ja trodde fan på de :mad:

Froven

Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
Gsx-r Freak skrev:
om den lagen om vikt förhållande till effekt går igenom + de snacket om att man måste köra en massa år innan man får köpa en sportare, så kommer ja inte ta mitt körkort ja tänkt i sommar då kan ja lägga dom pengarna på hojen så ja lättare kan köra ifrån farbror blå för ja vill inte köra något annat än sporthojar, o får man inte köra sporthoj så gör de ju knappast nått om man kör med eller utan körkort, hoppas iaf att de bara e skitsnack men såfall va de bra skrivet ja trodde fan på de :mad:

Undrar om du är med i målgruppen för nollvisionen.......

_basse_

ailirpA
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
Aprilia RSV Mille
yonsson skrev:
Spö ska du ha din jävel! :fatta! Jag ska byta hoj senast nästa sommar och då skulle det gälla mig (gränsfall förresten). Men det är ju ändå itne sant så det kvittar ju.

Mitt råd är att du inte byter hoj! Ska du bara köra på bana efter midsommar??

Vi kan göra så att vid midsommar byter vi hoj! Jag hade tänkt köra på landsvägar även i fortsättningen!

Hörde dessutom på Ekot (på radion) att böterna skulle 7-dubblas för motorcyklister, inte dubblas som för bilisterna! Vid andra tillfället som man fick böter skulle även poliserna kunna göra en tvångsmontering av en strypsats på hojen, till 25kW, och degradera körkortet till mellanklass!

Tycker att politikerna bedriver en sällan skådad häxjakt på oss motorcyklister!!

Någon som har en Eu-moppe till salu!? :rolleyes:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
_basse_ skrev:
Mitt råd är att du inte byter hoj! Ska du bara köra på bana efter midsommar??

Vi kan göra så att vid midsommar byter vi hoj! Jag hade tänkt köra på landsvägar även i fortsättningen!
Ingen bana för min del. Midsommar blir det. Och eventuellt midsommardagen.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Gsx-r Freak skrev:
Typa om den till moped så går det bra ändå!

Gsx-r Freak

Gsx-r 4 ever
Gick med
4 Jan 2006
Hoj
Gsxr600k4 +14e skrotet=bra fotpall
Froven skrev:
Undrar om du är med i målgruppen för nollvisionen.......

tycker bara de känns jävligt trist om detta skulle gå igenom då ja alltid velat ha en sportare men inte föräns nu fått ett jobb mm så att ja har råd med kortet+hojen,

de e ju som o fyllt 15 o bli tillsagd att man inte får använda kuken föräns man fyllt 20 :huvet

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Gsx-r Freak skrev:
tycker bara de känns jävligt trist om detta skulle gå igenom då ja alltid velat ha en sportare men inte föräns nu fått ett jobb mm så att ja har råd med kortet+hojen,

de e ju som o fyllt 15 o bli tillsagd att man inte får använda kuken föräns man fyllt 20 :huvet
Ja fy fan, man blir så jävla less. Nu står nyheten på aftonbladet. Det är Thomas Bodströms ändringar av grundlagen som har gjort detta förbud möjligt. "Det är dags att sätta stopp för galenskapen nu" har han tydligen sagt. Mc-folket rasar :mad:

Froven

Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
Helt allvarligt :

Inför att man inte får ha fler hk i hojen än man visat att man har i IQ.
(Hmm, 80+ hk i TRXen, borde klara mig..)

De ytterst få som har över 160 i IQ är antagligen för smarta för att köra hoj på vägen.

Problemet löst (pungt). :fakta

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
HanneZ skrev:
Ja fy fan, man blir så jävla less. Nu står nyheten på aftonbladet. Det är Thomas Bodströms ändringar av grundlagen som har gjort detta förbud möjligt. "Det är dags att sätta stopp för galenskapen nu" har han tydligen sagt. Mc-folket rasar :mad:
Kan man få en länk eller? Hittar den inte.

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Froven skrev:
Helt allvarligt :

Inför att man inte får ha fler hk i hojen än man visat att man har i IQ.
(Hmm, 80+ hk i TRXen, borde klara mig..)

De ytterst få som har över 160 i IQ är antagligen för smarta för att köra hoj på vägen.

Problemet löst (pungt). :fakta
Jo, fast... Jag undrar om inte Gsx-r Freak's exempel på utökad lagstiftning skulle vara till gagn för oss alla, fast inte med åldersrelaterad gräns, utan IQ-relaterad...

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha