HanneZ
Avställd
Mitt clipboard har blivit angripet av ett virus tyvärr, men den är 5 nyheter ned i den undre ytterspalten!yonsson skrev:Kan man få en länk eller? Hittar den inte.
Mitt clipboard har blivit angripet av ett virus tyvärr, men den är 5 nyheter ned i den undre ytterspalten!yonsson skrev:Kan man få en länk eller? Hittar den inte.
Gsx-r Freak skrev:tycker bara de känns jävligt trist om detta skulle gå igenom då ja alltid velat ha en sportare men inte föräns nu fått ett jobb mm så att ja har råd med kortet+hojen,
de e ju som o fyllt 15 o bli tillsagd att man inte får använda kuken föräns man fyllt 20
Det luktar tjurbajs. Hittar den inte (är inte så förvånad iofs).HanneZ skrev:Mitt clipboard har blivit angripet av ett virus tyvärr, men den är 5 nyheter ned i den undre ytterspalten!
De står där iaf!yonsson skrev:Det luktar tjurbajs. Hittar den inte (är inte så förvånad iofs).
HansJ skrev:Jo, fast... Jag undrar om inte Gsx-r Freak's exempel på utökad lagstiftning skulle vara till gagn för oss alla, fast inte med åldersrelaterad gräns, utan IQ-relaterad...
I rest my case.HanneZ skrev:De står där iaf!
SLÅ PÅ RADION ALLA!!! Polisen har redan börjat beslagta sporthojar i nordöstra Blekinge. Enligt polisen har dom mött på stort motstånd och flera sporthojsägare har tagits in till stationen.
HanneZ skrev:Ja fy fan, man blir så jävla less. Nu står nyheten på aftonbladet. Det är Thomas Bodströms ändringar av grundlagen som har gjort detta förbud möjligt. "Det är dags att sätta stopp för galenskapen nu" har han tydligen sagt. Mc-folket rasar
Det är här 100% allvar asså, jag skeppar min hoj till tyskland imorrn. Blir nog att ta ett jobb där.Gsx-r Freak skrev:var på aftonbladet??? hittade bara en rubrik där experterna varnar för drömhojen eller något ditåt, men där var ingenting om någon ny lagändring, bara statistik o en artikel om en kille som precis klarat kortet o köpt sig en zx10r
nu har ja nog gått på en kraftig blåsning o trott på en del här, iof om de var en blåsning får ja nog buga för den som skrev att de skulle bli förbud på hojar som vägde under 200kg o hadde mer än 100hk,
HanneZ skrev:Dom sa de i radion när jag åkte till jobbet. Det borde stå på sr.se!!
Herman skrev:Fan, jaha, idag kom de "brevet".
"Kära mc åkare,
Vi har 2006-01-29 fattat beslutat att du/ni som tog behörighet för "A tung" mellan 2005-01-01 till 2005-04-31 ska bara kunna utnyttja eran licens på jämna dagar t.ex. 2,4,6,8,10, etc.... Detta är grundat på statistik samt målen med nollvisionen.
Skulle inte detta följas av dig/er som fått detta brev, alltså om du/ni skulle påträffas utnyttja din licensen på datum såsom 1,3,5,7,9, etc. Kommer din/er licens dras in på plats, utan möjlighet till att ta om licens på 5 år.
/VV"
Hur fan har de tänkt nu då? får bara köra jämna dagar, jaha, tack för den... Men de som är bra att jag ringde till IF och de sa att jag kan ha en "dags baserad försäkring" denna innebär att jag bara betalar helförsäkring på jämna dagar och udda dagar är den avställd med garageförsäkring.
Så där ser man... Kommer att bli lite jobbig att hålla reda på! :kocko
_basse_ skrev:En polare till mig fick samma brev! Men han fick bara köra var tredje dag pga att han hade åkt fast i fartkontroll det senaste året....
Hur fan ska man hålla reda på vilka dagar man får köra?
Det är väl inte 1:a april ännu????Herman skrev:Kanske är skottår...?
Herman skrev:Hur fan har de tänkt nu då? får bara köra jämna dagar, jaha, tack för den... Men de som är bra att jag ringde till IF och de sa att jag kan ha en "dags baserad försäkring" denna innebär att jag bara betalar helförsäkring på jämna dagar och udda dagar är den avställd med garageförsäkring.
pjohan skrev:Tycker det är oschystt. Finns ju något fler udda dagar än jämna eftersom vissa månader går till 31 och 29.
_basse_ skrev:En polare till mig fick samma brev! Men han fick bara köra var tredje dag pga att han hade åkt fast i fartkontroll det senaste året....
Herman skrev:Fan, jaha, idag kom de "brevet".
"Kära mc åkare,
Vi har 2006-01-29 fattat beslutat att du/ni som tog behörighet för "A tung" mellan 2005-01-01 till 2005-04-31 ska bara kunna utnyttja eran licens på jämna dagar t.ex. 2,4,6,8,10, etc.... Detta är grundat på statistik samt målen med nollvisionen.
Skulle inte detta följas av dig/er som fått detta brev, alltså om du/ni skulle påträffas utnyttja din licensen på datum såsom 1,3,5,7,9, etc. Kommer din/er licens dras in på plats, utan möjlighet till att ta om licens på 5 år.
/VV"
Hur fan har de tänkt nu då? får bara köra jämna dagar, jaha, tack för den... Men de som är bra att jag ringde till IF och de sa att jag kan ha en "dags baserad försäkring" denna innebär att jag bara betalar helförsäkring på jämna dagar och udda dagar är den avställd med garageförsäkring.
MalmöBiker skrev:Ursäkta mig.. men vilken månad går till 29?
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|