Inga fler mc uppkörningar!

_basse_

ailirpA
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
Aprilia RSV Mille
Gsx-r Freak skrev:
tycker bara de känns jävligt trist om detta skulle gå igenom då ja alltid velat ha en sportare men inte föräns nu fått ett jobb mm så att ja har råd med kortet+hojen,

de e ju som o fyllt 15 o bli tillsagd att man inte får använda kuken föräns man fyllt 20 :huvet

Ja din liknelse är helt slående likt det 2:a förslag som Bodström hade uttalat imorse!!

Enligt förslaget skulle man inte få använda k*ken förrän man hade visat sig lämplig för detta! Exemplvis genom att bevisa genom en sorts "uppkörning" att man har lärt sig att lyfta på toasitsen innan man släpper på trycket. Minsta ålder för "uppkissningen" skulle vara 19år.
Det var tydligen hans fru som hade var delaktig i den motionen.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
HanneZ skrev:
Mitt clipboard har blivit angripet av ett virus tyvärr, men den är 5 nyheter ned i den undre ytterspalten!
Det luktar tjurbajs. Hittar den inte (är inte så förvånad iofs).

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
yonsson skrev:
Det luktar tjurbajs. Hittar den inte (är inte så förvånad iofs).
De står där iaf!

SLÅ PÅ RADION ALLA!!! Polisen har redan börjat beslagta sporthojar i nordöstra Blekinge. Enligt polisen har dom mött på stort motstånd och flera sporthojsägare har tagits in till stationen.

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
HansJ skrev:
Jo, fast... Jag undrar om inte Gsx-r Freak's exempel på utökad lagstiftning skulle vara till gagn för oss alla, fast inte med åldersrelaterad gräns, utan IQ-relaterad...

Joo..... Fast då skulle man bara få kn**la mindre sköna damer... eller inte alls...

Men tanken har helt klart en poäng.

Vilken värld : Under 150 i IQ (alternativt en sammanlagd IQ på 300 hos båda föräldrarna) tillåts man inte avla fram barn. Sex kan vara svårare att hålla koll på, men själva barnafödandet går bra att styra.

Hmmmmmmmmm

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
HanneZ skrev:
De står där iaf!

SLÅ PÅ RADION ALLA!!! Polisen har redan börjat beslagta sporthojar i nordöstra Blekinge. Enligt polisen har dom mött på stort motstånd och flera sporthojsägare har tagits in till stationen.
I rest my case.

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Hoj
svart sebeärr 600
Detta är Sinnessjukt!!

Jävla skit!!!!!!!!!!!¤##%&//%%¤%¤%¤

Idag när jag rulla upp gardinerna och såg den skinande solen och de torra vägarna tänkte jag dra en runda.. körde ner till stan och brände på lite. Och med min vanliga otur så står såklart en polisbil i en korsning när jag kommer farandes på slangen. Hade ingen chans att sticka så jag fick stanna..
Den jävla idioten skriver en bot på 7600kr samt återkallande av körkortet!! Han sa att med tankte på de nya lagarna så visste han inte när jag skulle få tillbaka det men tidigast 2009 och då var det ny uppkörning som gällde!! Jag blir så arg!!!!!!! Och det räcker inte med det! Efter han gav mig lappen sa han att han var tvungen att beslagta fordonet pga. något ny regel eller lag!! Sjukt!!! Han sa att dom var tvugna att kontrollera om hojen var skenförsäkrad och att polisen kunde försäkra sig om att den inte hade mer effekt än vad som står i papperna. Min hoj är importerad från tyskland och så har jag effektsystem osv. så jag åker nog på det också, och då blir det rättegång och dagsböter och maxstraffet med den nya lagen är fängelse upp till 6 månader!! Som tur är har jag inga prickar i registeret så jag klarar mig nog med villkorligt. Polisen sa inte när jag kunde få min hoj tillbaka men sa att det kunde dröja säkert ett år pga. lång kö. Det enda jag fick förutom böteslappen var denna lappen.

Beslagtagning av illegalt fordon enligt §5a.
Tillägg 2006-01-01 §5a) föreskriver att polis eller bilkontrollant har rätt att beslagtaga fordon som ha framförts på sådant sätt att olovlig och/eller vårdslös körning på skälig grund misstänkts. Vidare skall fordon som beslagtagits enligt §5a) vidarebefodras till närmsta av polis godkända instans för effekt- och säkerhetskontroll. Vid ett fällande beslut förs målet vidare och vid övervägande av lagfaren domare eller lekmannadomare framförs åtal.

Känner seriöst för att hoppa från balkongen just nu!!!!!!!!
Sjukt ju att dom har höjt böterna så mycket!!!! Jävla nya lagarna är ju värre än att slå nån på käften eller råna en bank! MC-folket borde RASA!!

Last edited:

Gsx-r Freak

Gsx-r 4 ever
Gick med
4 Jan 2006
Hoj
Gsxr600k4 +14e skrotet=bra fotpall
HanneZ skrev:
Ja fy fan, man blir så jävla less. Nu står nyheten på aftonbladet. Det är Thomas Bodströms ändringar av grundlagen som har gjort detta förbud möjligt. "Det är dags att sätta stopp för galenskapen nu" har han tydligen sagt. Mc-folket rasar :mad:

var på aftonbladet??? hittade bara en rubrik där experterna varnar för drömhojen eller något ditåt, men där var ingenting om någon ny lagändring, bara statistik o en artikel om en kille som precis klarat kortet o köpt sig en zx10r

nu har ja nog gått på en kraftig blåsning o trott på en del här, iof om de var en blåsning får ja nog buga för den som skrev att de skulle bli förbud på hojar som vägde under 200kg o hadde mer än 100hk,

:tummenupp

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Gsx-r Freak skrev:
var på aftonbladet??? hittade bara en rubrik där experterna varnar för drömhojen eller något ditåt, men där var ingenting om någon ny lagändring, bara statistik o en artikel om en kille som precis klarat kortet o köpt sig en zx10r

nu har ja nog gått på en kraftig blåsning o trott på en del här, iof om de var en blåsning får ja nog buga för den som skrev att de skulle bli förbud på hojar som vägde under 200kg o hadde mer än 100hk,

:tummenupp
Det är här 100% allvar asså, jag skeppar min hoj till tyskland imorrn. Blir nog att ta ett jobb där.

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
Fan, jaha, idag kom de "brevet".

"Kära mc åkare,

Vi har 2006-01-29 fattat beslutat att du/ni som tog behörighet för "A tung" mellan 2005-01-01 till 2005-04-31 ska bara kunna utnyttja eran licens på jämna dagar t.ex. 2,4,6,8,10, etc.... Detta är grundat på statistik samt målen med nollvisionen.

Skulle inte detta följas av dig/er som fått detta brev, alltså om du/ni skulle påträffas utnyttja din licensen på datum såsom 1,3,5,7,9, etc. Kommer din/er licens dras in på plats, utan möjlighet till att ta om licens på 5 år.

/VV"

Hur fan har de tänkt nu då? får bara köra jämna dagar, jaha, tack för den... Men de som är bra att jag ringde till IF och de sa att jag kan ha en "dags baserad försäkring" denna innebär att jag bara betalar helförsäkring på jämna dagar och udda dagar är den avställd med garageförsäkring.

Så där ser man... Kommer att bli lite jobbig att hålla reda på! :kocko :va

_basse_

ailirpA
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
Aprilia RSV Mille
Herman skrev:

"Kära mc åkare,

Vi har 2006-01-29 fattat beslutat att du/ni som tog behörighet för "A tung" mellan 2005-01-01 till 2005-04-31 ska bara kunna utnyttja eran licens på jämna dagar t.ex. 2,4,6,8,10, etc.... Detta är grundat på statistik samt målen med nollvisionen.

Skulle inte detta följas av dig/er som fått detta brev, alltså om du/ni skulle påträffas utnyttja din licensen på datum såsom 1,3,5,7,9, etc. Kommer din/er licens dras in på plats, utan möjlighet till att ta om licens på 5 år.

/VV"

Hur fan har de tänkt nu då? får bara köra jämna dagar, jaha, tack för den... Men de som är bra att jag ringde till IF och de sa att jag kan ha en "dags baserad försäkring" denna innebär att jag bara betalar helförsäkring på jämna dagar och udda dagar är den avställd med garageförsäkring.

En polare till mig fick samma brev! Men han fick bara köra var tredje dag pga att han hade åkt fast i fartkontroll det senaste året....

Hur fan ska man hålla reda på vilka dagar man får köra?

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
_basse_ skrev:
En polare till mig fick samma brev! Men han fick bara köra var tredje dag pga att han hade åkt fast i fartkontroll det senaste året....

Hur fan ska man hålla reda på vilka dagar man får köra?

Kanske är skottår...?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Herman skrev:

Tycker det är oschystt. Finns ju något fler udda dagar än jämna eftersom vissa månader går till 31 och 29. Vore det inte mer rättvist om man fick dom udda? Är det slutsiffran på personnumret som avgör vilket man får?

Vägverket... :kocko

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Hoj
svart sebeärr 600
Ursäkta mig.. men vilken månad går till 29?

Anway, jag kontaktade vv och tog reda på att de har delat upp det så att alla som är högerhänta kör jämna dagar och vänsterhänta ojämna. Fick även reda på att det är tal om att införa en slags handikapp/risk -skatt för alla de som är vänsterhänta. Det finns nämligen nyligen framtagen statestik som pekar på att vänsterhänta förare är inblandade i fler trafikolyckor än "normala" högerhänta.

pjohan skrev:
Tycker det är oschystt. Finns ju något fler udda dagar än jämna eftersom vissa månader går till 31 och 29.

_basse_ skrev:

Beror på att han har protes.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Herman skrev:

"Kära mc åkare,

/VV"

:blah Gäller endast killar :fakta

HumAnyt: Väntar fortfarande på att du ska komma hit med hojen

Last edited:

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
MalmöBiker skrev:
Ursäkta mig.. men vilken månad går till 29?

Februari vart 4e år...... Hallåååååå

Dessutom torde väl vänsterhänta vara mycket säkrare mcpiloter då de inte lika lättvindigt kan vrida högerhanden runt en axel i tid och otid.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha