Inga fler mc uppkörningar!

HumAnyt

fort ibland.
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR-1000 K4 enbart :( (räknas monkybike -78 honda?:)
2fast4hjo skrev:
:blah Gäller endast killar :fakta

HumAnyt: Väntar fortfarande på att du ska komma hit med hojen

humm, just det, tyvärr, hittar inte till lyrestad hellerhar någon släppkärra att köra den på :rolleyes:

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
t-rex skrev:
Det har gått längre än så. Utbildningen i våras var tydligen inte så bra, så de som tog sina kort i somras kommer att få dem återkallade, och får ta om dem om tre år.

HAHA, först fick jag en kall kår men sen så kan detta ju inte vara mer än ett skämt..

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
Jag läser för fullt på vv hemsida och där står inget om köra på jämna dagar eller andra konstiga regler..

Där är en kampanj om att om man skall köra fort så skall man köra road racing, det är de enda VV arbetar för.

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Argyle skrev:
Jag läser för fullt på vv hemsida och där står inget om köra på jämna dagar eller andra konstiga regler..

Där är en kampanj om att om man skall köra fort så skall man köra road racing, det är de enda VV arbetar för.

VV har inte hunnit uppdatera sin hemsida.

Hur fort är "köra fort" enligt vv :va :yoparty Nu måste vv bygga fler banor :blah

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
MalmöBiker skrev:
Ursäkta mig.. men vilken månad går till 29?

Anway, jag kontaktade vv och tog reda på att de har delat upp det så att alla som är högerhänta kör jämna dagar och vänsterhänta ojämna. Fick även reda på att det är tal om att införa en slags handikapp/risk -skatt för alla de som är vänsterhänta. Det finns nämligen nyligen framtagen statestik som pekar på att vänsterhänta förare är inblandade i fler trafikolyckor än "normala" högerhänta.

Beror på att han har protes.
´

När det gäller denna regeln så finns där en lag, som heter handikapps lagen och diskriminerings lagen, där man inte får särbehandla folk. Det är bara att ta till den vi sådana här beslut. Överklaga bara besluten, driv det så långt så dem jävlarna får ett helvete.

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
Vad var det ni hade gjort i falköping som gör att ni inte får behålla era kort? Altså var inte utb tillräcklig eller? Altså det är ju VV inspektör som godkänner korten.. Detta är ju helt sjukt för fan, överklaga förhelvete!

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
2fast4hjo skrev:
Låna stellans gps, han hittar inte heller :rofl
Kan ta det i samband med att jag fyller år i mitten av mars :D

han förstår inte sig på sådana saker för han har druckit för mycket från den där bubbelmaskinen

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Argyle skrev:
Vad var det ni hade gjort i falköping som gör att ni inte får behålla era kort?

Kört alldeles för fort i rondellerna.. :rolleyes: (bild dock inte från falköping)

pini skrev:
han förstår inte sig på sådana saker för han har druckit för mycket från den där bubbelmaskinen

:hihi

Bifogat

• PICT1238.JPG
    PICT1238.JPG
    43.1 KB · Visningar: 109
Last edited:

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
Jag har bestämt mig för att allt som har skrivits i denna tråden är sådant skit snack!

Jag läste nu att alla lagändringar kring våra körkort måste drivas igenom av alla EU länder, som det här förslaget om mellan klass 21år och tung 24år (easy acces) kommer inte ens komma upp på dagordningen i EU pågrund av att det är så många andra länder som emot det.

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Well skrev:
jönköping e ju också en liten håla....kom och kör upp i stockholm så ska du
få se på trafik!

Whooo,,, Storstad syndromet...... Enl vv så är GBG... Den svåraste stan att köra i, I Sverige pga mycket spårvagnart och enkelriktade gator överallt....

Frodie

Murphys lag regerar!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Honda CRF450R -09 #715, Husaberg 650FE -07 #81
Mr_Mike skrev:
Whooo,,, Storstad syndromet...... Enl vv så är GBG... Den svåraste stan att köra i, I Sverige pga mycket spårvagnart och enkelriktade gator överallt....
tror att du har helt rätt....men jag har inte kört hoj där så jag uttalar mig bara om jönköping vs stockholm.
Jag tycker dock inte att det är svårt att köra i sthlm....även om jag helst håller till på mindre och krokigare vägar i utkanten av sta'n. :)

Gsx-r Freak

Gsx-r 4 ever
Gick med
4 Jan 2006
Hoj
Gsxr600k4 +14e skrotet=bra fotpall
HanneZ skrev:
Det är här 100% allvar asså, jag skeppar min hoj till tyskland imorrn. Blir nog att ta ett jobb där.

nej de stämmer inte, dom har lagt fram de som förslag. men de kommer alltid en massa knepiga förslag när de e val år, de kommer ta minst 4år innan de kan träda i kraft, har ja för mig

:va

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Vägverket har utarbetat nya kompletterande körkortsfrågor.

Nya körkortsfrågor 2006

--------------------------------------------------------------------------------

Mcfrågor är under bearbetning

Fråga 1.

Du har just druckit din dagliga ranson alkoholhaltiga drycker. Du har 1,7 promille i blodet. Du har forcerat tre av polisens vägspärrar med en älgko på huven. Varför stoppar polisen dig?

1. Älgen på huven var ej av EU-standardiserad storlek.

2. De vill ha tillbaka sina vägspärrar.

3. De vill köpa billig sprit.

4. De misstar sig i sin desperation att finna Olof Palmes mördare.

Fråga 2.

Du kör på motorväg, farligt nära mittlinjen. Din hastighet är ca. 60km/h och bilkön bakom dig är 3km lång. När du väl stannar blir du brutalt mördad. Vad blir obduktionsrapporten?

1. Kroppen var oigenkännbar då troligtvis en 3km lång bilkö kört över offret.

2. Dödsorsaken blev fastställd som kvävning p.g.a. förtäring av airbag, samt rattliknande föremål uppstoppat i analingång.

3. Växelspak (ofrivilligt?) instoppad i vänster öra, avgassystem genom höger njure samt ryggrad.

4. Då offret blivit släpat bakom en bil i ca. 5 mil är trolig dödsorsak skavsår.

Fråga 3.

Under stadskörning stöter du utanför ett ålderdomshem på ett övergångsställe. På övergångsstället vandrar en extermreligiös pensionär med enbart blårutiga kläder. Hur reagerar du?

1. Du vevar ned rutan, skriker "hare krishna" och ställer dig på gasen.

2. Du växlar ned och kör långsamt över tänkt offer. Du lägger sedan i backen och backar tillbaka för att vara säker.

3. Du stannar bilen och plockar fram ditt lasersvärd som du ärvt av din far. Du går sedan fram till pensionären, praktiserar dina StarWarskunskaper och hoppar på liket.

4. Du stannar snällt för att släppa förbi den rullatorbundne pensionären och ger på så vis Sverige en ökad statsskuld.

Fråga 4.

Du är ute och kör runt för att glänsa. I din väg kommer du ifatt en bil märkt ”övningskörning”. Hur ska du reagera?

1. Du kör upp jämsides och vevar ned höger ruta. Du sträcker målmedvetet ut höger arm, knyter handen och reser långfingret.

2. Du lägger dig 10cm efter hans bil i vilken hastighet han än håller för att se hur länge han klarar sig utan nervsammanbrott.

3. Du tar upp din insmugglade pistol, skjuter obemärkt sönder båda baklyktorna. Därefter ringer du polisen och rapporterar hans olagliga körning.

4. Du kör om på insidan, ler förödmjukande och kör vidare.

Fråga 5.

Du är efter en vild fest på väg hem. Du har slagit vad med dina kompisar att du kan köra bil i onyktert tillstånd. Polisen uppskattar inte att du genar över en rondell och stannar dig. Hur borde du reagera?

1. Du och dina vänner bjuder självklart polisen på sprit och ser till att han inte minns något av incidenten.

2. När du stannat bilen hoppar du snabbt till baksätet till dina kompisar. Ingen visste vem det var som körde, alla ler beskedligt.

3. Du misslyckades att stanna bilen då du däckat och glömmer väja för kanalen. Ni simmar iland på Spekön och festen fortsätter.

4. Eftersom du är Batman sätter du på anti-polis bazookan och låter polisen som störde dig bli den nya beläggningen på asfalten.

Fråga 6.

Du får vid ett övergångsställe syn på en konstig gubbe med solglasögon och vit käpp. Vad tänker han göra?

1. Han vill duellera med dig i svärdfäktning. Han vet inte dock att du har ett lasersvärd i bagaget.

2. Han vill repa lacken på din nya BMW. Du bli rasande av bara tanken, ökar farten och plockar honom med dörren.

3. Han tänker dra ned gylfen och urinera på lyktstolpen bredvid.

4. Eftersom han är blind kostar han pengar för staten, pengar som DU betalar i skatt. Det stör dig och du skiter i vad han tänker.

Fråga 7.

Vad ska du alltid tänka på vid vänstersväng?

1. Att du alltid håller minst 110km/h.

2. Du bör sätta på varningsblinkers i förväg då det vid vänstersväng lätt kan ske en olycka.

3. Du bör blinka höger precis när bilarna bakom är på väg att köra om svänger du snabbt som fan till vänster för att starta en seriekrock.

4. För att hålla bakomvarande trafik på avstånd innan vänstersväng tvärnitar du, går ur bilen och talar om för bakomvarande att du ska utföra en vänstersväng.

Fråga 8.

Vid vilka tillfällen är det tillåtet att använda helljus?

1. Vid natt på Autobahn, med fullt mötande trafik.

2. Vid möte med person med dyrare bil än dig.

3. När du ligger och vill köra om och bilen framför är av utländsk nationalitet. Detta gäller endast om du hatar dennes land och egentligen INTE tänker köra om.

4. Om det är mörkt när du ska göra inbrott på Systembolaget.

Fråga 9.

Vilket eller vilka påståenden är riktiga?

1. Du bör använda ljudsignal när du ser en snygg person av andra könet.

2. Du FÅR stanna på motorväg och urinera på mittlinjen.

3. Det ät tillåtet att köra över gångare på trottoar när helst du behagar.

4. Du bör veva ned rutan och utföra en ”Berry” när du ser någon du tycker om.

5. Du får ”moona” framför en polisbil.

Fråga 10.

Var bör du ha med dig varje gång du åker bil?

1. 10-pack kondomer

2. En dunk hembränt

3. Specialtillverkat baseballträ

4. Ditt medlemskort i Bamseklubben

www.hejbilist.se

Last edited:

_basse_

ailirpA
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
Aprilia RSV Mille
Läste på vv hemsida:

"På grund av ökad skaderisk för motorcyklister har vi ställt in våren och sommaren, det blir senhöst direkt efter vintern"

Jag tycker detta är rent åt helvete! :mad:

HumAnyt

fort ibland.
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR-1000 K4 enbart :( (räknas monkybike -78 honda?:)
Har inte denna tråd dött än? Hörde för övrigt på radion idag att dom skulle tydligen sätta på tidlås på alla hojjar som hade ett vis effektförhållande. så man bara kunde köra då det var så lite trafikanter ute, så nu får vi bara åka på tisdagar mellan 22:00-05:00 mellan nov-april... FÖRBANNAT! jag som inte vill köpa dubbdäck och extraljus...

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Jag hörde att de som gasar med höger hand bara får använda sin sporthoj på inhängnat område. De som gasar med vänster hand får dock köra sin sporthoj på allmän väg om det är i syfte att åka hem och hälsa på sina föräldrar.

BTW: Årets roligaste tråd. Otroligt att det finns så grymt lättlurade människor. Även efter folk har förklarat ironin i ämnet så fortsätter vissa tro på det... :hihi

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha