Ingen fönstershopping för racers

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Neutral skrev:
2486997 På tal om Front Row Torkel så är hans SP väldigt billig nu. Ryktas om att en specialbyggd Honda RS125R Torkel Edition ska husera den väldige Torkel. Kanske blir Torkel proffs och anländer till banorna iförd kostym nästa år för att serveras varmkörd racer. :)
Vem har sagt att jag ska sälja min Britney? Lite mindre klantmek från ägaren så hade hon kommit i mål i helgen också! Fast visst vore det gött med en 125R på tillväxthormoner (också!) :)

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Torkel skrev:
2487456 Vem har sagt att jag ska sälja min Britney? Lite mindre klantmek från ägaren så hade hon kommit i mål i helgen också! Fast visst vore det gött med en 125R på tillväxthormoner (också!) :)
Äsch, välkommen till ERF. Där har vi kul och mobbar alla tjockisar.

ako

Ny medlem
Gick med
20 May 2004
Hoj
Aprilia RSV250, Honda CR500, Gasgas EC300 och EC500, Suzuki GSXR1000
Teddy skrev:
2477742 Nu när säsongen är det dags för att börja fönstershoppa. En tid av stillhet, glädje och frid då vi alla kan drömma oss bort till en bättre värld, en värld där vi tid i överflöd, pengar att göra av med och många 250 racers till salu att vraka och välja mellan. Men det är något som inte stämmer. Alltså förutom det att jag inte har någon tid eller några pengar. Var är hojarna? Inte en enda begagnatannons så långt ögat når. Inget att drägla över. Inte ens ett sönderkört vrak i Norge. Inte ingenting.

Estländaren Pärtelpog skulle sälja sin tz 250.
Dobrich har en av sina Aprilior till salu.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Nordgrens aprilia som ska säljas nu.

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    118.5 KB · Visningar: 94
  • 2.jpg
    2.jpg
    136.3 KB · Visningar: 94
  • 3.jpg
    3.jpg
    110 KB · Visningar: 98
  • 4.jpg
    4.jpg
    136.2 KB · Visningar: 133
  • 5.jpg
    5.jpg
    115.5 KB · Visningar: 163
  • 6.jpg
    6.jpg
    120.9 KB · Visningar: 134

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Axxexs: Har vevhusen någon speciell utformning för att underlätta vändningen av gasmassan då den sugs in från sidan eller liknar det vilket toppmatat reedventilshus som helst?

Ruskigt fin moppe, habegäret är tyvärr större än plånboken.....

Last edited:

crallan

#73 250R
Gick med
13 May 2003
Hoj
TZ 250 -99
Boris JR skrev:
2493022 Axxexs: Har vevhusen någon speciell utformning för att underlätta vändningen av gasmassan då den sugs in från sidan eller liknar det vilket toppmatat reedventilshus som helst?

Ruskigt fin moppe, habegäret är tyvärr större än plånboken.....

Tror att att Aprilian är slidmatad?
Mvh Crallan

edit: JAG VILL OCKSÅ HA DEN!!

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
crallan skrev:
2493635 Tror att att Aprilian är slidmatad?
Mvh Crallan

edit: JAG VILL OCKSÅ HA DEN!!

Det stämmer, och vevarna snurrar mot varandra, dvs inte åt samma håll! Vi gjorde ett vevbyte på Mårtenssons knarr i Sachsenring, och det är ungefär 500% knepigare än på en Honda! Men när det väl stämmer så blir den ”Perfetto”…

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
oscar skrev:
2493703 Det stämmer, och vevarna snurrar mot varandra, dvs inte åt samma håll! Vi gjorde ett vevbyte på Mårtenssons knarr i Sachsenring, och det är ungefär 500% knepigare än på en Honda! Men när det väl stämmer så blir den ”Perfetto”…

Väldigt smart sätt att balansera ut gyrokrafter för att få en än mer lätthanterlig moppe. Aprilia har verkligen inte skytt några kostander för att göra den ultimata räsern....

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Boris JR skrev:
2493713 Väldigt smart sätt att balansera ut gyrokrafter för att få en än mer lätthanterlig moppe. Aprilia har verkligen inte skytt några kostander för att göra den ultimata räsern....

Erkänner motvilligt att de är riktigt j-vla porriga jämfört med Hondan (Doviziosos borträknat)! På Mugello stod Debon granne med Cajback, och den Aprilian är sinnessjuk. Instrumentering som ett JAS, hundben tjockt som ett Twix och varmkörning upp över 14500 varv…

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Mattias skrev:
2493028 Säkert inom räckhåll för en talanglös, lönnfet n00b, va?

Det jag vet är att den köptes för att Robert behövde vissa delar till sin hoj till i år. Då fick Nordgren tag i denna hojen och den har fått vara reservhoj i år ifall det skulle hända något med Roberts 1:a hoj.

Är en ex Henk van de Lagemaat bl.a vad jag vet. Den ska tydligen ha gått i VM denna med. Men med vem vet jag inte. Förra året gick den i EM i ett Tyskt team.

Tror att den här ligger nånstans i prisklassen 18-25k euro. Så därför har inte Teddy kunnat se någon annons på den då det redan finns flera köpare i denna prisklassen. Så dom som vill ha en sån här hoj har vetat om att den finns då Nordgren sagt det till dom. Vet att det finns iaf 3st som är intresserade av denna. Så då är det onödigt att sätta ut annons. :)

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
oscar skrev:
2494278 Har inte alla Aprilior gått i VM? :)

Den Mic Lindfors hade förra året har tydligen inte hittat ut till VM än. Så några undantag finns. :)

zkg86

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2004
Hoj
Honda RS125R
salu!!!

Hallå!!
Någon som vill ha min hoj då:hojraket
Ska änna byta klass nu... så pärlan måste gå:(
Kommer annons inom snar framtid...Data krongel hemma:skitdator

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det tillverkas inte många nya racers.
22 st Yamaha TZ250 -07
35 st Honda RS250R -07
3 st Yamaha TZ125 - 07 (Tre? !?!??!)
35 st Honda RS125R - 07
Fönstershoppingen blir svårare och svårare, för Molinas Aprilia har man tyvärr inte råd med..
Man kanske skulle bli exklusiv och köpa en ny TZ125:a och köra i 2"gubbaklassen"?

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Jag har fått för mig att TZ125 dras med ett dåligt rykte. Att den inte är lika högpresterande som RS125. Stämmer det?

Annars är begagnatmarknaden för 2t-racers alltjämt dålig. Det har varit en dålig höst för fönstershopping och så kommer det nog att förbli. I takt med den minskade nyproduktionen minskar också omsättningen av begagnade hojar och de allt färre kvarvarnade hojarna som säljs hamnar under täcken i garage hos entusiater som reparerar och putsar. Detta till skillnad från tävlingförare som kör skiten ur hojarna, kraschar, säljer för det priset någon är beredd att betala och sedan köper nytt.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Teddy skrev:
2636064 Jag har fått för mig att TZ125 dras med ett dåligt rykte. Att den inte är lika högpresterande som RS125. Stämmer det?

Annars är begagnatmarknaden för 2t-racers alltjämt dålig. Det har varit en dålig höst för fönstershopping och så kommer det nog att förbli. I takt med den minskade nyproduktionen minskar också omsättningen av begagnade hojar och de allt färre kvarvarnade hojarna som säljs hamnar under täcken i garage hos entusiater som reparerar och putsar. Detta till skillnad från tävlingförare som kör skiten ur hojarna, kraschar, säljer för det priset någon är beredd att betala och sedan köper nytt.
TZ:an har ju inte utvecklats i samma grad som RS:en men för de flesta duger den nog gott.

Det finns ju annaonser på www.tz250racing.com men det är ganska sparsmakat där också, mycket 80 och tidiga 90-talshojar dock. Det är som du säger lite tråkigt, samtidigt kommer ju de fetaste hojarna inte ut på den "offentliga" marknaden utan säljs genom kontakter vilket är trist får oss drömmare. :)

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Någon som letar efter en Aprilia RSR 250R GP? Heter de verkligen så förresten? Heter de inte RSW? 15000 EUR, ett fynd!

Salg: Ekte Aprilia Racer, full GP spec, 94Kg, 108hk. masse nye og ubrukte deler, kompl. GP gearkasse kit, 5 cyl. W.P. fabrikk gaffel og støtdempere, 4 stk. Marchesini Mag. felger med full Brembo Gold Racing pakke. Selges for 15.000,- €uro. som er 10% av nyprisen idag.! Kontakt: rsr250@yahoo.no Ring:. <03.01.2007> http://www.racing.no
rsr.jpg

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...