Ingen gnista (KTM 125)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
orkar inte läsa allt drabbel men de är inte så sjukt enkelt att du råkade ha bort/av/isär/nån kabel eller anslutning när du satte på tanken?

edit: skulle läst drabblet, sen och fel ute.
 

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Dags för er hjälp igen grabbar :D haha

Nu har jag fått Cdi box och kabelhärvan till den. Dock till en -07, min är -05.

Nu till det nya problemet. det var 2st extra kablar på den nya kabelhärvan, dom 2 ska sammankopplas i en Ignition curve selector, vilket säger mig noll. superbike lurade på mig denna kabelhärvan för att kunna få det o funka. tänkte först att jag kunde använda den gamla härvan. MEN DÅ GÅR DET INTE ATT HÖGVARVA.

så något är tok.. hur får jag tag på en ignition curve selector, hittar inga sprängkisser till 07an, o får inte tag på artnr..

Kolla Bilden!
 

Bifogat

  • ktmcdi.JPG
    ktmcdi.JPG
    41.6 KB · Visningar: 57

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Det är inte så enkelt att " Ignition curve selector " bara ska vara en på/av knapp placerad på valfritt ställe för att ställa tändkurvan?
 

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Det är inte så enkelt att " Ignition curve selector " bara ska vara en på/av knapp placerad på valfritt ställe för att ställa tändkurvan?

Kan ju faktiskt vara något, men jag fick med en liten kabelhärva som också skulle vara till cdin, men ja hittade inte var den skulle tänkas sitta, så tanken slog mig kanske att den skall vara nere vid picupen o generatorn, ena änden var det en svartaktig ganska stor kontakt. om det säger något..

Farsan skall åka o höra med superbikes verkstadskillar imorgon, numera är man stammis där :huvet
 

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Är det inget som har varit med om något liknande, på tomgång är spänningen 11v, när man varvar sjunker den till 4v. vilket gör gnistan cp så den går som en påse skit.

Ingen som har vairt med om att spänningen sjunkit när man varvat?

superbike hade ingen teori heller, dock skulle dom snacka me ngn.. professorn? är det han som bor utanför uddevalla måtro, som trimmar hojar?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top