Zee skrev:
2549853 Tanken har aldrig slagit er att storhandla på bolaget? :gasonfire
Eftersom jag lever zigenarliv utan bil eftersom jag är student, så har jag stor erfarenhet av att kånka bärs. Om man ska handla min + sambos öl + ev gästers, som ska räcka till måndag, så är det ett jefla bärande på torsdagen. Så mycket att man får portionera ut det på minst två tillfällen.
Sedan går jag gärna till bolaget när jag ändå är på affären, men det gäller att bara handla minimalt då. Tjöper man sex halvliters flaskbärra till middagen, så är ju en hand redan borta.
Man känner sig sååå billig när man ska mecka in sig på bussen med en två systemkassar i en hand, och två kassar mat i den andra. Sedan ska man försöka stämpla busskortet på något vis också, och prcis när man lyckats med det, så skickar busschaffisen in plattan i mattan så att man vobblar omkring i gången, med kassarna klirrandes mot sätena.
Givetvis har man fått gå en kilometer till bussen med, så att man får upp dom där härliga svettpärliorna i pannan. Svettpärlorna blir ju inte färre heller i den varma bussen, och att sätta sig är det inte tal om. Finns ju inga säten som kan härbärgera min kropp, samt fyra kassar, så det blir till att stå hela vägen.
Till råga på allt så har gatukontoret löst hastghetssänkningen genom schikaner istället för bulor, så då får man surfa och parera sig hela vägen hem. Som tur är handlar det bara om tio minuter innan man är framme. Då har man bara tio minuters promenad till lägenheten som ligger på fjärde våningen utan hiss...
Jag hatar att leva utan bil!
Boris skrev:
2549933 Finns ju öl på livsmedelsbutiken, och kall dessutom!
Mmmm. Trefemmor är inte den öl jag är ute efter. Ungefär som nikotinfritt snus.