Ingen sänkning av alkoholskatten

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Skit i att sänka skatten, det är ändå inte så viktigt.

Däremot kan det där förbannade systembolaget börja ha marknadsanpassade öppettider! Hur kan man stänga 1800 en vardag? 1400 på lösdagar, samt söndagsstängt??? Wtf.
Livsmedelsaffären bredvid har ju öppet 0700-2300 varje dag.

Sedan så ska det givetvis finnas kall öl att tillgå också. Skit i att något märke blir favoriserat, och lös det genom att alternera olika sorter varje vecka genom att lotta fram vilken bärra som får äran att säljas sval.

Låt oss handla bärs när vi vill, och var hård på att inte sälja till redan berusade personer.

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Bra!

The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Tanken har aldrig slagit er att storhandla på bolaget? :gasonfire

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Markus skrev:
2549861 Orka bära femton flasker vin lixom. :rolleyes:

Hehe.. Njae. Om du släpar hem fem flarror rött istället för två så får du väl över prit till den gång du behöver det "extra". Dvs det handlar om planering. Homo Sapiens av samlartypen och allt det där.

Sen är kanske just 1800 på vardagar liiite väl kort, man ska ju inte behöva tokstressa från jobbet för att få sin portion på systemet. De kan gott ha öppet till 20O0 och istället öppna senare (när öppnar de egentligen? 1O0O?). Då kunde de öppnat 110O istället..

Nu vet jag inte hur mycket ni pimplar i er där hemma men man har ju "alltid" sprit hemma. Iaf i formen vin och starksprit. Ölen kan ju ta slut, men spela roll, bara luffare och hantverkare dricker öl i mängder. Om du tschöper 3 flarror starksprit dricker du väl inte upp dessa på en helg? Och om du gör det är bolagets öppettider det minsta av dina problem.

Edit: Sorry om tråden skenar lite i fel riktning.

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
juha01 skrev:
2549794 Skit i att sänka skatten, det är ändå inte så viktigt.

Däremot kan det där förbannade systembolaget börja ha marknadsanpassade öppettider! Hur kan man stänga 1800 en vardag? 1400 på lösdagar, samt söndagsstängt??? Wtf.

Sedan så ska det givetvis finnas kall öl att tillgå också. Skit i att något märke blir favoriserat, och lös det genom att alternera olika sorter varje vecka genom att lotta fram vilken bärra som får äran att säljas sval.

Låt oss handla bärs när vi vill, och var hård på att inte sälja till redan berusade personer.

Jag tror att många berusade personer skulle köpa mer medans de är fulla om de ändrade till senare öppetider.
Förfest på systemet.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har aldrig känt behovet av att gå på bolaget en söndag.

För min del skulle dom kunna ha öppet mellan 10.00-11.00 varje torsdag, det skulle räcka mer än väl för mig.

Jag har ett par flaskor hemma, blir det fest så tar jag dom och köper nya när nu systemet har öppet, även om det är nästkommande torsdag.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Pr0bz skrev:
2549906 Jag tror att många berusade personer skulle köpa mer medans de är fulla om de ändrade till senare öppetider.
Förfest på systemet.
man får inte handla när man är berusad.

Boris

Death on the dancefloor
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NULL
juha01 skrev:
2549794 Skit i att sänka skatten, det är ändå inte så viktigt.

Finns ju öl på livsmedelsbutiken, och kall dessutom!

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Zee skrev:
2549853 Tanken har aldrig slagit er att storhandla på bolaget? :gasonfire

Eftersom jag lever zigenarliv utan bil eftersom jag är student, så har jag stor erfarenhet av att kånka bärs. Om man ska handla min + sambos öl + ev gästers, som ska räcka till måndag, så är det ett jefla bärande på torsdagen. Så mycket att man får portionera ut det på minst två tillfällen.

Sedan går jag gärna till bolaget när jag ändå är på affären, men det gäller att bara handla minimalt då. Tjöper man sex halvliters flaskbärra till middagen, så är ju en hand redan borta.

Man känner sig sååå billig när man ska mecka in sig på bussen med en två systemkassar i en hand, och två kassar mat i den andra. Sedan ska man försöka stämpla busskortet på något vis också, och prcis när man lyckats med det, så skickar busschaffisen in plattan i mattan så att man vobblar omkring i gången, med kassarna klirrandes mot sätena.

Givetvis har man fått gå en kilometer till bussen med, så att man får upp dom där härliga svettpärliorna i pannan. Svettpärlorna blir ju inte färre heller i den varma bussen, och att sätta sig är det inte tal om. Finns ju inga säten som kan härbärgera min kropp, samt fyra kassar, så det blir till att stå hela vägen.

Till råga på allt så har gatukontoret löst hastghetssänkningen genom schikaner istället för bulor, så då får man surfa och parera sig hela vägen hem. Som tur är handlar det bara om tio minuter innan man är framme. Då har man bara tio minuters promenad till lägenheten som ligger på fjärde våningen utan hiss...

Jag hatar att leva utan bil!:4skrika

Boris skrev:
2549933 Finns ju öl på livsmedelsbutiken, och kall dessutom!

Mmmm. Trefemmor är inte den öl jag är ute efter. Ungefär som nikotinfritt snus.

Last edited:

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
GuW skrev:
2549908 Jag har aldrig känt behovet av att gå på bolaget en söndag.

På i princip varje söndagsmiddag så dricker jag öl eller vin till maten. Vore skönt att kunna handla detta i samband med söndagens matinköp, så kunde man passa ihop maten och drickat bättre.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
UrbanTiger skrev:
2549943 Börja med piller istället om du inte orkar bära det du tänkt konsumera :ätapiller

Tycker det låter som det är en bil han behöver, och eftersom han enligt egen utsago vill fortsätta sitt (förmodat finska) zigenarliv så finns det ju en uppsjö av modeller att väla på. Vad sägs om en finsk mersedes t.ex:

fooorden(2).jpg

Finns även i pick-up om man vill handla mycket Lapin Kulta:
main.jpg

Last edited:

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
UrbanTiger skrev:
2549915 Vet inte va du menar men allt har ett bäst före datum. Varför chansa :va
Har man väl korkat ur en panna brännvin så får de inte stå och bli gammalt.
Tjöper man hem tre pannor brännvin så vet jag av erfarenhet att sprit är inget man lagrar utan förbrukar så fort som det går innan den blir dålig.

De var bara mina 5 pantburkar :näsblod

Precis. Alltså är öppettiderna inte det egentliga problemet för A-lagare.

För min del får det gärna skattas mer dessutom då jag inte är storkonsument av prit.

GRUNDproblemt är trots allt att svenskar INTE kan hantera sprit. Här dricks det för att det ska drickas upp och för att man ska bli dyngrak, medans i resten av världen dricker man för att komma igång och ha roligt. :gasonfire

Dark_Messenger

Guest
Zee skrev:
2549965
GRUNDproblemt är trots allt att svenskar INTE kan hantera sprit. Här dricks det för att det ska drickas upp och för att man ska bli dyngrak, medans i resten av världen dricker man för att komma igång och ha roligt. :gasonfire
Nu tror jag du förhastar dig.

Har det etniska ursprunget någon betydelse för hur man hanterar spriten?
:öl :dricka

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Zee skrev:
2549965
GRUNDproblemt är trots allt att svenskar INTE kan hantera sprit.

Tjeften grekjefel, jag har druckit er jävla raki och annat skit och det är ruskigt hur jävla full man blir som 15-åring av det där vita helvetesdrickan. Jag sålde halva sjuttisen till polaren inför hans första fylla, den blev ju lyckad. Hans mamma hämtade honom och lade honom i bagageluckan för hon ville inte ha in kräk-ungen i bilen. :rofl
Poängen är att även ni sydlänningar dricker sådant man blir efterbliven av, försök inte snylta på italjenarnas okynnesdrickande av vin. :fakta

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Markus skrev:
2549960 Tycker det låter som det är en bil han behöver, och eftersom han enligt egen utsago vill fortsätta sitt (förmodat finska) zigenarliv så finns det ju en uppsjö av modeller att väla på. Vad sägs om en finsk mersedes

Denna funkar med!
Merca.jpg

Eller varför inte en limo!

Lada.jpg

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand