Inget för graviditetsfobiker

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Nu tittar hon mig i ögonen och verkar fascineras av allt som lyser eller är färgglatt.
Man kan ibland få ett leende som inte bara bajsbetonat också :)
Dessutom har hon växt 7 cm och över 1 kg på 4 veckor, gumman verkar ha steroider i tuttarna...

Att hon sen har tvättbräde, kan lyfta på huvudet och snacka norrländska ser jag bara som en bonus.

Jag är så in i helvete kär.

hahahahaha klockrent...:rofl

vi har 6 mån and counting....:Bugar:Bugar

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
vi har 6 mån and counting....:Bugar:Bugar

Grattis. Här var det ofrivillig revelj kl 06.15. Precis som alla andra dagar. Han skiter i om du är bakis, det är helg osv osv.

Här ligger ett paket krossade tomater i hallen och en burk oliver i min säng. Det är helt normalt nuförtiden.

Nästa kommer om en vecka eller nåt. Då blir det kanske ändring (?)

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Grattis. Här var det ofrivillig revelj kl 06.15. Precis som alla andra dagar. Han skiter i om du är bakis, det är helg osv osv.

Här ligger ett paket krossade tomater i hallen och en burk oliver i min säng. Det är helt normalt nuförtiden.

jag skulle inte räkna med att nr:2 gör att det blir bättre..räkna med värre och kanske du blir positivt överaskad..:rofl :rofl

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Ptja, som pappaledig med nr2 kan jag avslöja att det är så vansinnigt mycket lättare med nr2... omställningen är knappt märkbar, man vet ju redan vad skriken betyder och man vet vad det innebär.
Det är snarare så att man blir glatt överraskad när det "bara" blev 5 blöjbyten på en dag istället för 15.
Sen att de båda dels leker ihop och skriker ihop och fightas är en annan grej, just nu går det sådär då David (2,5år) blir förbannad på Gustav (8mån) när han tar leksaker eller bara är i närheten... medans andra gånger så leker de verkligen ihop också. Som just i detta ögonblick, David badar i badkaret och Gustav står bredvid och tittar på helt fascinerat. (Står som i står och håller i sig i badkarskanten)

Däremot tror jag den stora vinsten kommer nästa sommar (2012) vinter när Gustav är lite äldre och de faktiskt börjar leka ihop på allvar.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
22 månader mellan dina. Vi kommer ha ca 14 månader mellan våra. Tanken var just att ta några hundår i början och sen ha det där överstökat. När minstingen (som kommer närsomhelst) sen är 1 år är storebror lite mer än 2, så då kommer de nog leka fint.

Ptja, som pappaledig med nr2 kan jag avslöja att det är så vansinnigt mycket lättare med nr2... omställningen är knappt märkbar, man vet ju redan vad skriken betyder och man vet vad det innebär.
Det är snarare så att man blir glatt överraskad när det "bara" blev 5 blöjbyten på en dag istället för 15.
Sen att de båda dels leker ihop och skriker ihop och fightas är en annan grej, just nu går det sådär då David (2,5år) blir förbannad på Gustav (8mån) när han tar leksaker eller bara är i närheten... medans andra gånger så leker de verkligen ihop också. Som just i detta ögonblick, David badar i badkaret och Gustav står bredvid och tittar på helt fascinerat. (Står som i står och håller i sig i badkarskanten)

Däremot tror jag den stora vinsten kommer nästa sommar (2012) vinter när Gustav är lite äldre och de faktiskt börjar leka ihop på allvar.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

06.15!!!? :brinnerup Fy fan vad jobbigt det låter. Lilltjejen väckte mig klockan 09.20 idag, jag har slutat ställa klockan eftersom hon alltid vaknar 07.55 men idag blev det sovmorgon tydligen.
Men han låter ju väluppfostrad åtminstone som ger dig frukost på sängen :gnissla

Om det där inte stämmer så kommer det ett brev på posten till dig :mad:

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
22 månader mellan dina. Vi kommer ha ca 14 månader mellan våra. Tanken var just att ta några hundår i början och sen ha det där överstökat. När minstingen (som kommer närsomhelst) sen är 1 år är storebror lite mer än 2, så då kommer de nog leka fint.

Jepp, helt riktigt.
14mån är otroligt kort och absolut, det kommer bli några hundår men som du säger, sen har man det gjort och det är precis så som vi tänkte också.
Många säger att det jobbigaste är två blöjbarn samtidigt men det kan jag inte hålla med om, den biten är busenkel.
Det jobbigaste är nog att David är i åldern då de är otroligt själviska och inte vill dela med sig av leksaker och dylikt... blir mycket tjafs och skrik pga just den biten.
Men samtidigt tror jag det är nyttigt att vid just den tiden behöva dela leksaker och uppmärksamhet.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Eller vara värsta fienderna :va Näe, ni gör nog helt rätt faktiskt. Skönt att bli av med allt det där vad småbarn heter så fort som möjligt.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Eller vara värsta fienderna :va Näe, ni gör nog helt rätt faktiskt. Skönt att bli av med allt det där vad småbarn heter så fort som möjligt.

Något jag inte fattar är de som skaffar knodd och sen nästa 7år senare och sen en tredje 7-10år efter det... då har du helt plötsligt 30år av småbarnstid... det hade jag fan aldrig pallat med.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Något jag inte fattar är de som skaffar knodd och sen nästa 7år senare och sen en tredje 7-10år efter det... då har du helt plötsligt 30år av småbarnstid... det hade jag fan aldrig pallat med.

Jag fattar faktiskt samtidigt inte hur man orkar med mer än en blöjunge samtidigt. Jag eftersträvar det icke i mitt liv!

Det är bara att inse att olika personer tycker olika om olika saker och inget är rätt eller fel, förutom att skaffa 8 ungar för att man vill samla lite då. Då kan man börja samla på Dalahästar istället, så slipper äldsta ungen växa upp i förtid :fakta

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Har ni börjat träna inför nästa?

Hon har säkert börjat träna :gnissla

Sant, det är ju ett mycket märkligt beteende. Vet själv eftersom brorsan är 10 år äldre och så har jag en 5 år yngre bror också.

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag fattar faktiskt samtidigt inte hur man orkar med mer än en blöjunge samtidigt. Jag eftersträvar det icke i mitt liv!

Det är bara att inse att olika personer tycker olika om olika saker och inget är rätt eller fel, förutom att skaffa 8 ungar för att man vill samla lite då. Då kan man börja samla på Dalahästar istället, så slipper äldsta ungen växa upp i förtid :fakta

Så tyckte vi med men tog risken då vi ville ha kort mellan barnen... nu i efterhand så kan jag glatt erkänna att det inte alls var så farligt som man trott. Hey, ibland får man till och med hjälp av den äldre med blöjbyten på den lille genom att han langar fram blöjan, tar fram våtservetter och lägger fram ny body.

Så nej, jag vidhåller fortfarande att det finns andra klart jobbigare faktorer än att ha två barn att byta blöjor på.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Så tyckte vi med men tog risken då vi ville ha kort mellan barnen... nu i efterhand så kan jag glatt erkänna att det inte alls var så farligt som man trott. Hey, ibland får man till och med hjälp av den äldre med blöjbyten på den lille genom att han langar fram blöjan, tar fram våtservetter och lägger fram ny body.

Så nej, jag vidhåller fortfarande att det finns andra klart jobbigare faktorer än att ha två barn att byta blöjor på.

Men barn i blöjåldern menar jag ungar som inte klarar så mycket själv. Vid ålder 5 år är man ganska självgående. Jag kommer ihåg när min lillsyrra föddes, då var jag sex år. Jag kunde förstå och hjälpa till på ett helt annat sätt och på så sätt avlasta mer än belasta dom perioderna som inte var jätteskoj (alla ungar har perioder som inte är svinskoj) för föräldrarna. Det har format mina åsikter om det hela.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Hey, ibland får man till och med hjälp av den äldre med blöjbyten på den lille genom att han langar fram blöjan, tar fram våtservetter och lägger fram ny body.

Låter ju fantastiskt!

Hemma är det bara besvärligt just nu. Han vaknar oftare på natten och sover kortare på morgonen. Jag som trodde det skulle bli bättre med tiden, men icke. GAAAAAAAAAAAAAAHHH.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Men barn i blöjåldern menar jag ungar som inte klarar så mycket själv. Vid ålder 5 år är man ganska självgående. Jag kommer ihåg när min lillsyrra föddes, då var jag sex år. Jag kunde förstå och hjälpa till på ett helt annat sätt och på så sätt avlasta mer än belasta dom perioderna som inte var jätteskoj (alla ungar har perioder som inte är svinskoj) för föräldrarna. Det har format mina åsikter om det hela.

Och jag menar att de kan hjälpa till även om de inte klarar så värst mycket själv... David som hjälper till är 2,5år och fortfarande blöjbarn han med.

Låter ju fantastiskt!

Hemma är det bara besvärligt just nu. Han vaknar oftare på natten och sover kortare på morgonen. Jag som trodde det skulle bli bättre med tiden, men icke. GAAAAAAAAAAAAAAHHH.

Jo, de är rätt fantastiska... men så tycker väl alla föräldrar om sina barn. :)

Vad gäller sovandet på natten och att han käkar konstant kanske har och göra med vad han äter? Vi upptäckte snabbt att man fick gå på lite mer mättande grejer på kvällen så de inte vaknar mitt i natten och är hungriga...

Last edited:

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Låter ju fantastiskt!

Hemma är det väldigt olika, dagsformen styr rätt bra. I helgen va han vaken halva nätterna, natten till idag sov han från 22:30 till 06:00!! Nytt rekord :banana Nu är han bara 11 veckor så han har nog inte synkat in sig än...

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras