Inget körkort=)

Riper

Ny medlem
Gick med
14 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Tja, nu har jag misslyckats för andra uppkörningen i rad... Och teori tiden går snart ut....det ser ut som om jag kommer att börja köra olgligt...nu undrar jag, vad händer om polisen tar mig för olaglig körning?? vad kan jag vänta mig för straff?? jag har lämplighetsintyg för bil, hur länge drar de in det??

Mvh

//Richard
 

jezziiie

Member of Huddinge MCK.
Gick med
13 Jun 2003
Ort
Huddinge
Hoj
En okonventionell gatmissil, enligt Allt om MC. (ombyggd ZZR med släpvagn)
men hallå?

Du får ursäkta, men jag tycker dina funderingar var ganska dumma och negativa. Olovlig körning är ett allvarligt brott, och ditt lämplighetsintyg för bil dras in minst två år om polisen får tag i dig.
Jag tycker du ska se till att klara nästa uppkörning ordentligt och köra lovligt istället. Hinner teorin gå ut, too bad, då är det bara att skriva om.
Avråder dig starkt hursomhelst att inte köra utan körkort.
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Riper skrev:
Tja, nu har jag misslyckats för andra uppkörningen i rad... Och teori tiden går snart ut....det ser ut som om jag kommer att börja köra olgligt...nu undrar jag, vad händer om polisen tar mig för olaglig körning?? vad kan jag vänta mig för straff?? jag har lämplighetsintyg för bil, hur länge drar de in det??

Mvh

//Richard

KÖR FÖR FAN INTE UTAN KORT!!!!!!! :mad:

lyssna på jezziiie...

jag vill inte dela gator med en idiot utan körkort.. har du missat 2 uppkörningar så har du väl bevisat att du inte är förmögen att köra hoj!
 

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dalarna
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
Re: Re: Inget körkort=)

EBS skrev:
jag vill inte dela gator med en idiot utan körkort.. har du missat 2 uppkörningar så har du väl bevisat att du inte är förmögen att köra hoj!

Förmögen?
Om man har missat 2 uppkörningar, och?

Man är väl där för att lära sig, man är inte där för man redan kan det. :confused:
 

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
När du kör upp så ska du visa att du kan KÖRA hoj!!!
och är inte där för att lära sig!
Men om du går på körskola så går du där emot för att lära dig inför att köra upp
men lycka till i forsättningen grabben
 

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
nej
Vill du köra hoj så ta körkortet. Annars tycker jag du kan ge fan i att köra. Visst har väl de flesta vart ute och buskört utan körkort. Men det är ingenting man gör bara för att man råkat kugga två uppkörningar. Går du inte på körskola så börja. Det borde du gjort från början. Då vet du när du är färdig med utbildningen.
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Re: Re: Re: Inget körkort=)

Joker skrev:
Förmögen?
Om man har missat 2 uppkörningar, och?

Man är väl där för att lära sig, man är inte där för man redan kan det. :confused:

Du gör mycket puckade inlägg. Men det här tar fan priset.

Tror du att uppkörningen är en utbildning?!!!! Du ska kunna allt när du kommer dit. Tro fan att det är svårt att få tider!
 

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dalarna
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
Ähh vafan?!?!?!?
NU ska vi inte vara så här!?

För mycket pepsi kanske?

Joker :p

Lägg märke till " :confused: "
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
okej visst kan jag förstå frustrationen men det är ju inge kul att ha snutnoja hela tiden heller....och hur kul skulle det va om du blev invinkadd av snuten en dag och får kommentaren "kan vi få titta på ditt körkort".
då jävlar står du där och önskar att du aldrig blivit född......det skulle iallafall jag göra :fakta
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Re: Re: Inget körkort=)

EBS skrev:
KÖR FÖR FAN INTE UTAN KORT!!!!!!! :mad:

lyssna på jezziiie...

jag vill inte dela gator med en idiot utan körkort.. har du missat 2 uppkörningar så har du väl bevisat att du inte är förmögen att köra hoj!
:fakta
 

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
Re: Re: Inget körkort=)

EBS skrev:
jag vill inte dela gator med en idiot utan körkort.. har du missat 2 uppkörningar så har du väl bevisat att du inte är förmögen att köra hoj!

Eftersom att du kuggade din första uppkörning för mellanklass så kan du inte ha kunnat köra när du hade 125'an heller, ska jag känna mej rädd då? ;)
 

F1skeN

bikes with speed is all you need
Gick med
5 Jun 2003
Ort
sthlm
Hoj
aprilia
men för fan, håller med hela gänget här. kör icke utan en rosa lapp!

men hur i helvete har du lyckats med att kugga två uppkörningar i rad? dags att tänka efter vad du behöver träna på, jag hoppas innerligt att du har tagit körlektioner? :eek:
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Re: Re: Re: Inget körkort=)

CayLe skrev:
Eftersom att du kuggade din första uppkörning för mellanklass så kan du inte ha kunnat köra när du hade 125'an heller, ska jag känna mej rädd då? ;)

Nej, jag har ju klarat det nu.
Jag menade inte att man är värdelös på att köra för att det tar x antal uppköringar innan man klarar det. Utan om man just har blivit kuggad och har blivit det en gång tidigare också så har man väl bevisat att man inte är redo än.
 

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
Re: Re: Re: Re: Inget körkort=)

EBS skrev:
Nej, jag har ju klarat det nu.
Jag menade inte att man är värdelös på att köra för att det tar x antal uppköringar innan man klarar det. Utan om man just har blivit kuggad och har blivit det en gång tidigare också så har man väl bevisat att man inte är redo än.

Men tänk om du hade fått en till Mr. Andersson. Då hade du ju vart helt värdelös på att köra enligt ditt resonemang?
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Re: Re: Re: Re: Re: Inget körkort=)

CayLe skrev:
Men tänk om du hade fått en till Mr. Andersson. Då hade du ju vart helt värdelös på att köra enligt ditt resonemang?

Men bläää din lilla halvmotorsägare.. :p

Läs igen.. :7peta:
 

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
Nisse Järnet skrev:
Ja e cp jag vet, men ska ja va ärlig skulle jag kört iaf. (och man ska va ärlig, det har mamma sagt!) Skulle ju inte legat på E4:an direkt...men runt i hemkrokarna iaf :) Slå mig inte nu.... :p

Jag hade gett mej fan på att om jag hade blivit kuggad en andra gång så hade jag kört utan kk..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top