Inget körkort=)

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
Hmmm.....att köra utan körkort är visseligen olagligt men 2 år uppskjutet lämp är ju att ta i.
Visst kan det hända men det är nog inte vanligt, men en liten bot och kanske några månader på lämpet.
För det är ju såhär att har du en motorcykel som är skattad och försäkrad så är ju det mycket bättre att köra den än att köra en trimmad moppe :fakta enligt lagen då alltså !
Du får ju inte alls lika mycket skit om du skulle torska eftersom det ända du saknar är lappen.....på en moppe så är det ju oregistrerad motorcykel, felaktigt försäkrad m.m.

Jag säger som Nisse, jag hade kört ändå lite grann på mindre ställen (men bara i väntan på ny uppkörnig ev teoriprov)

Slutsats: Har du kört trimmad moppe så kan du fan lika gäran kör hojen nu ! :brynad

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Nisse Järnet skrev:
Jag körde som fan innan jag ens hade bokat uppkörningstid...Fast bara här i Vallentuna :)

Jo men nisse det är landet. Det enda du måste hålla uppsikt för är bondens traktor. Du vet här lite närmre stan där vi har motorvägar och sånt så är det BILAR på vägarna. :D:D:D;)

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
EBS skrev:
Jo men nisse det är landet. Det enda du måste hålla uppsikt för är bondens traktor. Du vet här lite närmre stan där vi har motorvägar och sånt så är det BILAR på vägarna. :D:D:D;)

Vad du klagar på att allt är i skogen, Helenelunds centrum var ju helt dött vid 12 tiden, det är ju värre än vad det är här! :fakta

EDIT: Jag pratar förståss om fredags kvällar..

Last edited:

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Jag tycker du ska köra på!!!
Sen hoppas jag innerliggt att du åker fast och får ett hårt straff!

The Doctor

Äter Eldorado!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
zxr 750 -92
Tycker det är ett lite sjukt system det här med uppkörningar. Tyckte det kändes jävligt konstigt när jag körde hem med min motorcykel efter att ha kuggat för mellankörkort. Körde förbi han som hade kuggat mig också, kan ju undra vad han tänkte. Kan tillägga att hojen jag körde borde klassats som mellan och inte lätt.

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
kör inte utan KORTET!! för fan... nu vet ju inte vi hur han kuggade lr?? om han kugga pga att han inte körde tillräckligt bra... då får han träna mer.. om han kuggade pga cp gubbe från vv så är det synd om killen...
CayLe vet ju hur cp dom kan va...

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Det finns tillräckligt med idioter i trafiken som har körkort.

Jag vill inte möta någon i trafiken som inte klarar uppkörningen och inte har rätt kort.

Det finns en anledning till varför vi har körkortsregler här i Sverige.

Bland de sämre som man kan träffa på i trafiken är en del av de som fick sitt A-kort "på köpet" en gång i tiden. Nu på gamla dagar så köper de en glidare och ger sig ut i trafiken utan tillräckliga kunskaper. Det är skrämmande.

Har du inte rätt kort, håll dig till en "laglig" moppe.

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Fluxir skrev:
kör inte utan KORTET!! för fan... nu vet ju inte vi hur han kuggade lr?? om han kugga pga att han inte körde tillräckligt bra... då får han träna mer.. om han kuggade pga cp gubbe från vv så är det synd om killen...
CayLe vet ju hur cp dom kan va...

Haha, jo :) Nu andra gången så fick jag en utskällning för att jag kom för sent, men jag var där 10 min innan samling och det kunde flera personer påpeka.. Har gubbarna från VV nån form av komplex?

Det kan tilläggas att han kallade mej väglus som saktade in i skymda korsningar osv :eek: Men jag klarade mej precis *Visar mellan tummen och pekfingret* :hej

EDIT: Stvafle

Last edited:

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
CayLe skrev:
Haha, jo :) Nu andra gången så fick jag en utskällning för att jag kom för sent, men jag var där 10 min innan samling och det kunde flera personer påpeka.. Har gubbarna från VV nån form av komplex?

Det kan tilläggas att han kallade mej väglus som saktade in i skymda korsningar osv :eek: Men jag klarade mej precis *Visar mellan tummen och pekfingret* :hej

EDIT: Stvafle

hehe.... jag tror dom har nån form av komplex... verkar så... klart att man saktar in i skymda korsningar...

å Riper: vad tycker du om "mopeder" osm kommer på cykel banor i 60-80km/h??? är det rätt?? har ett motorfordon överhuvudtagert på en gång/cykel bana att göra??

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
min uppkörningsgubbe var nära att få en redig käftsmäll :mad:
han förolämpade mig räjält, stog och skällde och tjafsade med mig i 20-25min för att jag missuppfattade hans genomgång....så jag hade en jävla tur att jag fick mitt kort.

killen som körde efter mig kom tillbaks tårögd därför att han hade fått så mycket skit :finger

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Ge er, va fan! :mad:

Är det så farligt att köra lite utan lapp?? :confused:

Ingen här som körde trimmad moppe? alla håller hastighetsgränserna? ingen kör på bakhjulet? Ingen har mini-blinkare? Mörkt visir? Slipon?

finns det NÅGON här som kan klaga på att någon annan är olaglig??? :confused:

Att det finns folk som inte borde vara på vägarna är alldeles rätt det kan nog ALLA skriva under på men om man har kk eller inte gör inte kör varken bättre eller sämre! 99.9% av dom som kör dåligt har kk!

Jag möter hellre killen här utan kk, än att möta Agda 73 med kk
så ÄR det!

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
triple skrev:

Ingen här som körde trimmad moppe? alla håller hastighetsgränserna? ingen kör på bakhjulet? Ingen har mini-blinkare? Mörkt visir? Slipon?

Att det finns folk som inte borde vara på vägarna är alldeles rätt det kan nog ALLA skriva under på men om man har kk eller inte gör inte kör varken bättre eller sämre! 99.9% av dom som kör dåligt har kk!

så ÄR det!

klart att man har kört trimmad moppe... då tyckte jag att jag var häfftig tyckte det var asballt å dra snuten... men nu inser jag att det egentligen bara var dumt med tanke på att jag utsatte andra för fara. om man bara utsätter sig själv för fara är en sak. men utsätt för fan inte andra för fara.

INGEN MER ÄN DU SKA LIDA FÖR DINA MISSTAG!!!! :fakta

Riper

Ny medlem
Gick med
14 May 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
tja grabbar... jag vill börja med att säga att jag inte direkt e en värdelös sopa som inte hade en chans på uppkörningen...jag klarade garagevändningarna 5 jävla minuter innan, gjorde 3 åt varje håll (efter en stunds tränande) i rad, precis innan jag åkte in... allt gick bra, klarade bromsningarna, serpentinen, och så kom vi till garage vändningarna...jag blev så jääääävla nervös precis när jag kom in i rutan så all motorik försvann....jag fick så lite fart att jag VÄLTE inåt...mina ben bara la av att funka...det va fan det mest förödmjukaste jag gjort....att bara ligga där på marken...på uppkörningen... för det andra: jag har eg, bara sumpat en upp körning, den första uppkörningen kom jag dit, testade frambromsljuset....funkade inte....det va bara att vända hemåt... för dig som undrade: jag kör en daelim (nånting, typ S lr VS) 125...det e en glidarhoj, låter aaaasskönt.... och när man drar upp den runt 11 000 varv sjunger den som en jävla racerhoj!!! dessvärre körde jag den bara 50 mil, sen pajade den....jag tjacka den i april, maj paja den, sen har den stått stilla sen dess....det va fan sista jävla gången i mitt liv jag köper någonting av ett okänt/litet märke, jag väntade i 3 månader på ny cdi box....nu visade det sig att det inte va den det va fel på!!! men äntligen, igår lämnade vi in den på verkstan, vi ringde 16 motorcykel handlare innan äntligen en firma vill ta hand om den.... i övrigt tror jag att jag inte ska köra den varje dag (när den blir klar) , men kanske nån gång.. och iaf ta den till skolan (bromma gymnasium) nån dag, för att glassa lite, men om jag ska köra på hösten är egentligen ingen fråga, det e ju snart för kallt....jag ska nog satsa å en tredje uppkörning iaf....tack för alla inlägg måste jag säga.... dessutom grabbar, ska inte ni ha någon mer träff i år, för om min e lagad hänger jag lätt med(utan körkort)...

Last edited:

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Hmm, hur är det med trafikförsäkring om man kör utan kort? Den gäller väl inte då?

Isof kan man åka på fina skadestånd om man kör på nån/är orsak till en olycka.

Det är klart värre än att åka dit.

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
triple skrev:

så ÄR det!
Så vi ska vara possitiva till att folk inte orkar ta sitt körkort och kör ändå? :rolleyes: Hoppas du får smällen och inte någon oskyldig ifall det händer något.

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Riper skrev:
tja grabbar... jag vill börja med att säga att jag inte direkt e en värdelös sopa som inte hade en chans på uppkörningen...jag klarade garagevändningarna 5 jävla minuter innan, gjorde 3 åt varje håll (efter en stunds tränande) i rad, precis innan jag åkte in... allt gick bra, klarade bromsningarna, serpentinen, och så kom vi till garage vändningarna...jag blev så jääääävla nervös precis när jag kom in i rutan så all motorik försvann....jag fick så lite fart att jag VÄLTE inåt...mina ben bara la av att funka...det va fan det mest förödmjukaste jag gjort....att bara ligga där på marken...på uppkörningen... för det andra: jag har eg, bara sumpat en upp körning, den första uppkörningen kom jag dit, testade frambromsljuset....funkade inte....det va bara att vända hemåt... för dig som undrade: jag kör en daelim (nånting, typ S lr VS) 125...det e en glidarhoj, låter aaaasskönt.... och när man drar upp den runt 11 000 varv sjunger den som en jävla racerhoj!!! dessvärre körde jag den bara 50 mil, sen pajade den....jag tjacka den i april, maj paja den, sen har den stått stilla sen dess....det va fan sista jävla gången i mitt liv jag köper någonting av ett okänt/litet märke, jag väntade i 3 månader på ny cdi box....nu visade det sig att det inte va den det va fel på!!! men entligen, igår lämnade vi in den på verkstan, vi ringde 16 motorcykel handlare innan entligen en firma vill ta hand om den.... i övrigt tror jag att jag inte ska köra den varje dag (när den blir klar) , men kanske nån gång.. och iaf ta den till skolan (bromma gymnasium) nån dag, för att glassa lite, men om jag ska köra på hösten är egentligen ingen fråga, det e ju snart för kallt....jag ska nog satsa å en tredje uppkörning iaf....tack för alla inlägg måste jag säga.... dessutom grabbar, ska inte ni ha någon mer träff i år, för om min e lagad hänger jag lätt med(utan körkort)...

körde du garage svängen med en glidar hoj? lr hade du en annan hoj???

nu vet vi ju inte hur du är på å köra i trafik, det är ju trots allt det som är det viktigaste... du verkar hafft lite oflyt med körningarna... fortsätt kämpa på å tag kortet så fort det går! försök iår, annars får du TRE år prövotid istället för två. men det gör väll iof inte allt för mycket.
Men kör INTE UTAN kort!!!

Lycka till med kortet!!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM