gasenibotten
Ny medlem
Hur resonerar ni när det gäller servicar då? Har hittat en r1:a som jag är sjukt sugen på som är svensk såld men den har ingen servicebok, vad göra??
Sen just med r1or från 09 och framåt har väl en del problem med kylare vid bankörning?
min 09 hade det problemet
gick ofta varm vid kökörning i stan
på bana inga problem när man piskade den runt banan, men så fort man åkte in i depå, starta fläkten & tempen stack, när man stannade på "sin plats" i depån, tryckte denalltid ut en skvätt kylarvätska genom övertrycksslangarna. jobbigt som fan var det
Någon som vet om kylaren blev uppgraderad till en bättre till 2010 eller är det same shit? Det objektet jag är intresserad av är en 2010
Du kan ladda ner servicemanualen (här nedan) till både 09 och 12 och jämföra skillnader.
men enligt min andra länk http://www.yamaha-motor.eu/designcaf...ort/index.aspx så är det bara
2010
Colouring and Graphics update for 2010.
Jag har för mig att den uppdaterade kamkedjesträckaren började monteras någonstans i mitten av 2010. Alla 2009 och tidiga 2010 levererades alltså med en kamkedjesträckare som bör bytas ut. Detta kan vara värt att kolla upp om man letar begagnad 2009-2010. Jag har för mig att Yamaha bytte denna på garanti, men det kan finnas hojar (särskilt privatimporterade) där detta inte gjorts. Ett klapprande läte en till två sekunder efter start är ett bra kännetecken på den gamla, felaktiga sträckaren och har man detta läte bör den bytas omedelbart.
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|