gasenibotten
Ny medlem
jag har kikat på typ 00 - 02r. så inget nytt, blir både gata o bana o bakhjulet...hur är dom med förgasare gentemot dom med sprut då?
tusen tack för alla svar!
tusen tack för alla svar!
vilket år kom insprutet på dom förresten?
Nja, det där lär ju inte vara generellt, körde 5000mil med min -99 och det var inte som att den "drog" olja........ Förgasar r1orna dricker mycket olja 1 liter per 100 mil ca och dom dricker mkt bensin
Samma med min 99, drog nästan ingen olja alls! Den bästa banhojen jag någonsin haft var min r1a 99! Det enda negativa jag kan komma på med r1or mellan 98-01 är att de har alldeles för mycket effekt för att köra bana med!
Lånar tråden lite. så egnetligen är 08 den r1an som är bäst att köpa? eller har jag missuppfattat. ska själv köpa r1a och kollar på en 06a, alternativ 04. Men kan självklart skaka fram mera pengar. haft 10a förut och var super nöjd med den hojen
sen undrar jag lite om cbr/gsx-r om man väljer en av dessa vilka modeller ska man passa sig för för och nackdelar.
Säg det till Rossi och Lorenzo då.
Anti det ena och det andra finns nog på alla moderna sporthojar. Tricket är att lära sig att använda dem till sin fördel. Eller helt enkelt slå av dem.
Yeah, förgasarhästar...!
Glöm allt vi sagt, köp en 98-01. Alla vet att hundratrettio förgasarhästar är som tvåhundra insprutningshästar...!
sen undrar jag lite om cbr/gsx-r om man väljer en av dessa vilka modeller ska man passa sig för för och nackdelar.
Suzuki har en world wide recall ute nu på bromspumpen på de flesta gsxr-modeller. Så kan vara värt att kolla så att det är gjort (annars se till att det blir gjort) om man ska köpa en sån.
Grattis till VM i att missförstå, sa jag förgasarhästar någonstans?
Nej jag sa att en förgasarhoj har ett härligt ljud enligt mig.
Jag missförstår dig inte, jag ironiserar bara över forummedlemmen som på fullaste allvar hävdade att förgasarhästar visst var starkare än insprutningshästar...
Som någon redan nämnt, R1 från 2012 har endast traction control, inga andra former av anti-elektronik. Precis som Aprilia men till skillnad från BMW en mycket väl fungerande sådan. Som går att slå av för den som vill så.
Lite svårt för mig att veta som inte har läst det där
Jo men är en stor skillnad mellan förgasar hästar och inspruts hästkrafter. Man kan nog + på en 50-70 häst på en förgasar hoj. Men du har rätt i att de har 150 häst i motorn.
En av Sporthojs moderna klassiker.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?257863-L%E4tt-motorcykel/page4
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka