Idag petade jag i avgasporten.
Bytte huvudmunstycket från 115 till 132.
Till problemet;
Vid 6-7k varv så dör den i princip, den orkar inte över - och kommer man över händer inte mkt. Har inte rört luftskruven eller något annat i förgasaren.
Under 6-7k går den som vanligt.
På tomgång är den öppen upp till 2,5k varv. Sedan stänger den och vid cirka 8000 varv öppnar den igen, vet inte hur det är när jag kör.
Det jag vill ha svar på är vad jag ska göra? Ska jag byta ner mig i munstycke? 132 ska ju varken vara för stort eller för litet, men det känns nästan som att den får för mkt bensin.
Hur ska solenoiden ställas in, ska den vid öppet läge vara ända in eller hur?
Dessa frågor ställer jag då ingenting satt på från scratch, avgasport och ducatibox är nyligen köpta och nu monterade.
Hojen är en -03:a, svensksåld.
Bytte huvudmunstycket från 115 till 132.
Till problemet;
Vid 6-7k varv så dör den i princip, den orkar inte över - och kommer man över händer inte mkt. Har inte rört luftskruven eller något annat i förgasaren.
Under 6-7k går den som vanligt.
På tomgång är den öppen upp till 2,5k varv. Sedan stänger den och vid cirka 8000 varv öppnar den igen, vet inte hur det är när jag kör.
Det jag vill ha svar på är vad jag ska göra? Ska jag byta ner mig i munstycke? 132 ska ju varken vara för stort eller för litet, men det känns nästan som att den får för mkt bensin.
Hur ska solenoiden ställas in, ska den vid öppet läge vara ända in eller hur?
Dessa frågor ställer jag då ingenting satt på från scratch, avgasport och ducatibox är nyligen köpta och nu monterade.
Hojen är en -03:a, svensksåld.