Inkopplad avgasport, RS125

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
B1137 stod det på mitt, inte 1149 - alltså inte samma.
Har nu plockat loss röret igen, ser nu att det är svetsfogar på sidan mitt på som håller fast något i röret. Ska skära itu röret, plocka bort det och svetsa ihop det strax.

Ta bort katalysator också nar du ändå är igång den ligger i expansionskammare (stavning:va )

Ger lite mera effekt.

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
Hojlös
Ta bort katalysator också nar du ändå är igång den ligger i expansionskammare (stavning:va )

Ger lite mera effekt.
Självklart, ALLT borta där i nu.
Katt och strypning!
Ihopsvetsat, ska provmonteras och testas imorgon, blev ett mkt bra resultat i varje fall.
Har bilder som jag kan slänga upp senare om de önskas.

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Lägg upp bilder;) Jag har inte sett hur den ser ut inuti så det vore kul!:tungan Är det verkligen en riktig katalysator i den:p?

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Lägg upp bilder;) Jag har inte sett hur den ser ut inuti så det vore kul!:tungan Är det verkligen en riktig katalysator i den:p?

Jo Lägg upp bilder vill se hur du kapade, lägg upp en bild på katten (katalysatorn) också.

Svetsa du själv osv?

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
Hojlös
Självklart, här kommer lite bilder eftersom de var så pass efterfrågade - och ja, det var en riktig katalysator + en strypning i röret.
Bilder på när det sitter i, borttaget och när röret är ihopsvetsat igen.
Skar itu med en vinkelslip, svetsades ihop med en mig-svets.

Kan uppdatera och säga att det gjorde susen, nu funkar den som den ska med avgasporten och går kanoners! Bara det att jag måste byta munstycke från 132 som sitter i nu till 120 (!). 132 krävs enbart när den har katalysator som i sin tur kräver större mängd för att det ska gå igenom. Ca 120 rekommenderas när cykeln ej har katalysator.

Bifogat

• roeretkatalysatorplugg.jpg
    roeretkatalysatorplugg.jpg
    106.4 KB · Visningar: 257
  • roeretkatt.jpg
    roeretkatt.jpg
    107.3 KB · Visningar: 156
  • roeretrensat.jpg
    roeretrensat.jpg
    103.4 KB · Visningar: 147
  • roeretihopsvetsat.JPG
    roeretihopsvetsat.JPG
    138.8 KB · Visningar: 134

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Självklart, här kommer lite bilder eftersom de var så pass efterfrågade - och ja, det var en riktig katalysator + en strypning i röret.
Bilder på när det sitter i, borttaget och när röret är ihopsvetsat igen.
Skar itu med en vinkelslip, svetsades ihop med en mig-svets.

Kan uppdatera och säga att det gjorde susen, nu funkar den som den ska med avgasporten och går kanoners! Bara det att jag måste byta munstycke från 132 som sitter i nu till 120 (!). 132 krävs enbart när den har katalysator som i sin tur kräver större mängd för att det ska gå igenom. Ca 120 rekommenderas när cykeln ej har katalysator.

Fyfan, det där ser kul ut :tummenupp

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
Hojlös
ska göra samma sak med min, ska jag ta bort bilndtarmen också vad tycker ni?

Hur ser stiftet ut då? kan du varva ut nu?
Stiftet litar jag inte riktigt på, har inte kollat det direkt efter att jag gasat ur den men det är lite svartaktigt.
Kan inte varva ut den alls i princip, bara på 1:an men inte på de andra.

Har du rätt verktyg och kunskap så är det nog inga problem. Blindtarmen var väll ingen blindtarm fick du väll förklarat?

Det var lite småkul måste jag medge att få se röret tömt från katten och strypningen i slutändan.

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Stiftet litar jag inte riktigt på, har inte kollat det direkt efter att jag gasat ur den men det är lite svartaktigt.
Kan inte varva ut den alls i princip, bara på 1:an men inte på de andra.

Har du rätt verktyg och kunskap så är det nog inga problem. Blindtarmen var väll ingen blindtarm fick du väll förklarat?

Det var lite småkul måste jag medge att få se röret tömt från katten och strypningen i slutändan.

Skumt verkar som om det är för litet munstycke då när man har ett effektrör (som inte har katalysator) så brukar munstycket också ligga runt 130 aja

Säg till om det blev bättre med 120

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...