Jag har trillat med Daineses inuti-stövlar, och även om jag inte fick några skador så funkar de bara en gång. Alpinestars Supertech R däremot, plastiga och dana, kan man vurpa i flera gånger. Fortfarande gångbara, om man säger.
Jag vet att sånt här kan vara skitsvårt att svara på men:Ja, de är dyra. Men jag har å andra sidan haft mina i 8 år nu och det känns som de kommer hålla lika länge till.
---
Beställde själv mina direkt från Dainese med rätt kraftig rabatt eftersom det var fjolårets modell.
Törs man be om detaljer? Inte om kraschen nödvändigtvis men vad som hände med dyra stövlarna?Jag har trillat med Daineses inuti-stövlar, och även om jag inte fick några skador så funkar de bara en gång.
Det gick hål i dom, kort och gott.Törs man be om detaljer? Inte om kraschen nödvändigtvis men vad som hände med dyra stövlarna?
Jag har rätt små fötter (typ 40,5) med relativt höga fotvalv. Brukar ha 40 eller 41 i skostorlek. Lite osäker på bredden men jag tror jag har aningen breda fötter i förhållande till längden. Både Axialstövlarna och mina Sidistövlar har storlek 40. Axial sitter helt perfekt. Sidi helt ok, men något trånga för tårna i jämförelse.Jag vet att sånt här kan vara skitsvårt att svara på men:
Hur är dom i storlekarna? Jag har en typiskt bred fot med extremt högt fotvalv och brukar vara 42,5 i strl. Lustigt nog ger t.ex. tradeinn's storleksguide tipset att det innebär att jag skall ha dainese axial i strl 40! Jag misstänker att något inte står rätt till?
Har själv väldigt breda fötter och har haft Dainese och nu Sidi stövlar. Normalt har jag 44 men i dom var jag tvungen ha 45. Körde även länge med Alpinestars Smx6 V2 och där var 44 perfekt. Så köpa utan att testa är kanske inte att rekommendera. Italienska stövlar tenderar att vara "smalare" framtill.Jag vet att sånt här kan vara skitsvårt att svara på men:
Hur är dom i storlekarna? Jag har en typiskt bred fot med extremt högt fotvalv och brukar vara 42,5 i strl. Lustigt nog ger t.ex. tradeinn's storleksguide tipset att det innebär att jag skall ha dainese axial i strl 40! Jag misstänker att något inte står rätt till?
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |