Innanför byxbenen stövlar?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag har trillat med Daineses inuti-stövlar, och även om jag inte fick några skador så funkar de bara en gång. Alpinestars Supertech R däremot, plastiga och dana, kan man vurpa i flera gånger. Fortfarande gångbara, om man säger.
 

kaninfaan

Medlem
Gick med
20 Apr 2024
Hoj
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Ja, de är dyra. Men jag har å andra sidan haft mina i 8 år nu och det känns som de kommer hålla lika länge till.
---
Beställde själv mina direkt från Dainese med rätt kraftig rabatt eftersom det var fjolårets modell.
Jag vet att sånt här kan vara skitsvårt att svara på men:
Hur är dom i storlekarna? Jag har en typiskt bred fot med extremt högt fotvalv och brukar vara 42,5 i strl. Lustigt nog ger t.ex. tradeinn's storleksguide tipset att det innebär att jag skall ha dainese axial i strl 40! Jag misstänker att något inte står rätt till?
 

kaninfaan

Medlem
Gick med
20 Apr 2024
Hoj
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Jag har trillat med Daineses inuti-stövlar, och även om jag inte fick några skador så funkar de bara en gång.
Törs man be om detaljer? Inte om kraschen nödvändigtvis men vad som hände med dyra stövlarna?
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Jag vet att sånt här kan vara skitsvårt att svara på men:
Hur är dom i storlekarna? Jag har en typiskt bred fot med extremt högt fotvalv och brukar vara 42,5 i strl. Lustigt nog ger t.ex. tradeinn's storleksguide tipset att det innebär att jag skall ha dainese axial i strl 40! Jag misstänker att något inte står rätt till?
Jag har rätt små fötter (typ 40,5) med relativt höga fotvalv. Brukar ha 40 eller 41 i skostorlek. Lite osäker på bredden men jag tror jag har aningen breda fötter i förhållande till längden. Både Axialstövlarna och mina Sidistövlar har storlek 40. Axial sitter helt perfekt. Sidi helt ok, men något trånga för tårna i jämförelse.
 

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
Jag vet att sånt här kan vara skitsvårt att svara på men:
Hur är dom i storlekarna? Jag har en typiskt bred fot med extremt högt fotvalv och brukar vara 42,5 i strl. Lustigt nog ger t.ex. tradeinn's storleksguide tipset att det innebär att jag skall ha dainese axial i strl 40! Jag misstänker att något inte står rätt till?
Har själv väldigt breda fötter och har haft Dainese och nu Sidi stövlar. Normalt har jag 44 men i dom var jag tvungen ha 45. Körde även länge med Alpinestars Smx6 V2 och där var 44 perfekt. Så köpa utan att testa är kanske inte att rekommendera. Italienska stövlar tenderar att vara "smalare" framtill.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top