Tiger302 skrev:Just på grund av sånt beundrar jag stollarna som åker i öppen hjälm och solbrillor. Känns nog fint att få en sån där på snoken i 100+....![]()
he he ja precis dom vill ju inte ha mygg på sina solbrillor eller i skäggetP@trik skrev:Kanske just därför som dom aldrig kör över 80 km/h.
Själv använder jag vanlig gulsåpa och jummet vatten, funkar klockrentHakka skrev:Appropå insekter. Hur rengör man sitt skinnställ lättast från insektgojs? Varmt vatten verkar inte riktigt räcka till...
Hakka skrev:Appropå insekter. Hur rengör man sitt skinnställ lättast från insektgojs? Varmt vatten verkar inte riktigt räcka till...
amullo skrev:Jag brukar använda vanligt YES diskmedel i svag lösning.
Insekter är full av protein och organisk fett. Diskmedel är speciellt tillverkat för att lösa den typen av "smuts".
Blöt på och låt verka i 10-15 sekunder. Använd en mjuk svam, typ tvättsvamp eller baksidan på scotchbrite svamp. Torka torrt och fetta in med ditt val av fett.
Läderfett som man köper till skinnjackor eller speciellt läderfett för skinnställ är nog det bästa.
Jag har kört med minkolja (rekommenderas inte) och vanligt skofett (funkade hyfsat) samt läderfett för skinnställ (funkade bäst).
Nej, Extra virgine olivolja kanske luktar bra, men det är inte heller att rekommendera.![]()
Jag använder samma lösning till hjälmen. Jag fuskar och har en färdig blandning på sprayflaska. Funderar även på att fixa en liten sprayflaska att ha under kutsen för stopp efter landsvägen då man vill göra rent visiret.
Tiger302 skrev:Just på grund av sånt beundrar jag stollarna som åker i öppen hjälm och solbrillor. Känns nog fint att få en sån där på snoken i 100+....![]()
Buttman skrev:Hade lite tråkigt, men nu mår jag bättre när jag läst igenom denna tråd.![]()
Nån som känner sig manad kan ju starta en tråd där folk skickar in antalet "Confirmed Kills"på skinnstället etc.
:corn
Nåja, bara börja räkna. Tog denna bild efter att jag åkte hem från stan en kväll. Tyckte det var konstigt att det började regna när det var fint väder.
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |