Fotograferna hävdar även att de äger upphovsrätten till bilderna vilket absolut stämmer men om någon av er vill publicera en bild på mig måste väl jag ha något att säga till om det?
Tips dock: försök att hitta andra vinklar att fota ur och andra ställen att stå på än du gjorde förra gången du plåtade. T.ex så har väl ingen plåtat riktigt vassa bilder på Sveavägen när alla hojar rullar in en onsdagkväll efter skymning. Eller nåt backkrön på Bulten som man kan komma slangandes över.
Inskickat av Richard
Tips dock: försök att hitta andra vinklar att fota ur och andra ställen att stå på än du gjorde förra gången du plåtade. T.ex så har väl ingen plåtat riktigt vassa bilder på Sveavägen när alla hojar rullar in en onsdagkväll efter skymning. Eller nåt backkrön på Bulten som man kan komma slangandes över.
Har en trolig orsak till alla de där upprepningarna. Tar en liknelse med vad min svensklärare sa. Först gör man rätt enligt regelbokens alla fall. När man kan det får man börja skriva artistiskt.
Många kör nog på i situationer de snabbt kan skaffa god vana med och dessutom ha goda referensobjekt att gå efter. Ingen klarar av att börja fota bra skymningsbilder eller ögonblicksbilder i backkrön. Först när man övat och har en BRA grundteknik är det vettigt att börja leka lite mer med vinklar, motiv osv.
Helt klart är det så för mig . på Bulten blir det lite av kvantitet,men det behövs innan det blir kvalitet(förhoppningsvis). Därför kan det ibland tyckas bli enformiga vinklar.Men det har ju med parkeringsmöjligheter o ljus att göra osså.Och packa ihop allt och klä på sig mc utr,för o flytta sig 1km,,lite lathet osså blev lite OT,sry
Beror helt på var bilden publiceras, av vem och i vilekt sammanhang. Läs även mitt svar på förra sidan och de länkar som finns där, bla en till fotosidan..
Visas på websida: Väldigt lite eller inget att säga till om (se även nedan)
Marknadsföring; Du måste tillfrågas VARJE gång bilden används
Journalistiska ändamål; Inget eller ytterst små, de publicerar det de har
Har förresten inte tackat helios, conseal och gubblasse mfl som fotar oss på bulten! Grymt jobb grabbar
Mig har du tackat genom att använda bilden..
För disskusionens skull så ponera att du publicerar "fel" person på bild som varken vill vara med och är beredd att göra ngt åt det...då vore det kanske bättre om man frågat först!
Har inga planer på att bli något proffs på att fotografera. Har ingen avsikt att försöka få in bilder i en tidningen även om jag fick det i senaste Bike på sidan 86 utan påtryckningar ifrån mig.
Jag åker frivilligt ut att öva men knappast på andras bekostnad som ska få mina bilder gratis. Utan din medverkan ingen bild & utan min medverkan ingen bild på ev dig enkelt men tydligen väldigt svårt att förstå för vissa. Men visst du har säkert snälla vänner som åker upp till en bandag & fotar vilket är tur för dig, de kanske skulle betala din banhyra också för att få äran att fota dig.
Känner du till någon sport som klarar sig utan media?
Det sista du skrev tänker jag inte ens kommentera för oavsett hur mkt vi diskuterar i denna tråd så anser du nåt som en har lagt ner mkt tid på ska du ha gratis.
Ja gratis är gott men till en viss gräns!
Jag förstår inte vad problemet är.
Vill man ta betalt för sina bilder så gör man det!
Vill man inte ta betalt så delas bilder ut gratis!
Inga problem
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |