Inte bästa stället att göra en stoppie på.

Sulis

Elite som fän..
Gick med
19 Aug 2007
Hoj
KTM 640 Duke II
Bästa är väl ändå när man går in och läser deras jävla kommentarer.

"Det bästa är när alla bikers försöker få tag i reg.nr på Blazern så de kan anmäla honom. ANMÄLA FÖR VAD" Idioter.. :huvet

Nej, men det är okej att orsaka en trafikolycka och sen bara sticka:tummenupp

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor

"Det bästa är när alla bikers försöker få tag i reg.nr på Blazern så de kan anmäla honom. ANMÄLA FÖR VAD" Idioter.. :huvet

Nej det är det väl ej men sedan kan man ju fundera på vem som gjorde den dumma grejjen just i detta fall men klart man skall stanna!
Jag har en smitning... blev utav med moppen tack vare det=(

Sulis

Elite som fän..
Gick med
19 Aug 2007
Hoj
KTM 640 Duke II
Nej det är det väl ej men sedan kan man ju fundera på vem som gjorde den dumma grejjen just i detta fall men klart man skall stanna!
Jag har en smitning... blev utav med moppen tack vare det=(

Givetvis så får Ridern skylla sig själv, i detta fallet är där inte så mycket att snacka om. Men hur tänker man när man sticker?? "Ahh, dom hinner nog inte ifatt mig ändå, jag drar" :va :va

TheJohn

Klotoid
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
er5
Eller så tänkte han: "jag kan ju inte vara så jävla dum att jag stannar mitt i en kurva, jag kör fram 50 meter där det inte är skymd sikt så ingen kör på mig bakifrån" :)

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966

Ja själfallet e de okej att orsaka en trafikolycka o sen dra, de gör ju jag hela tiden ju.

Nä men tycker mc förarens gjorde fel att han gjorde en stoppi mitt i en kurva, att inte mc föraren kollade bakot innan han gjorde stoppin vet jag inte, men de e fel av Blazern att inte stanna, Blazern har hållt för nära avstånd, så de e ju Blazern som gjort olyckan.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
"Lia gött te an", vilken idiot ,göra stoppie med ett par ton stål i ryggen! Obehagligt med bilar som trycker en i arsen, skulle inte våga några plötsliga manövrar då, bilen vinner alltid....

Visar väl hur viktigt det är med avstånd på vägarna, verkar varken bilister eller motorcyklister fatta, (har vissa problem själv, otålig och vill förbi). Ser ut som bilisten kollar och när han ser att puckot är på fötter så piper han, förmodligen av berättigad rädsla för pöbeln man hör komma.

Att bilen gör fel ur juridisk synvinkel ändrar inte min uppfattning att lag har väldigt lite med "rätt" att göra, utan lag är enbart ett trubbigt styrmedel för att ha ett fungerande system, om än fullt av defekter.

"Stoppiemannen" skall skylla sej själv!

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Kontentan är ju att: tänker man med arslet så går det illa.....

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Ja själfallet e de okej att orsaka en trafikolycka o sen dra, de gör ju jag hela tiden ju.

Nä men tycker mc förarens gjorde fel att han gjorde en stoppi mitt i en kurva, att inte mc föraren kollade bakot innan han gjorde stoppin vet jag inte, men de e fel av Blazern att inte stanna, Blazern har hållt för nära avstånd, så de e ju Blazern som gjort olyckan.

Den där logiken där förstår jag inte riktigt, du menar då att det är okej att göra en stoppie / stanna ett fordon pga att du vill dra en show off mitt i en kurva? äre en bil som ligger bakom kör in i dig och inte ser detta så äre bilens fel?

Om du tittar på filmen igen ser du kanske att bilen kommer från kurvan skymd, dvs bilen ser inte vad som händer bakom kurvan, jag tror inte man tänker på att nån idiot drar en stoppie me motorcykel just där. skall man köra i 15km/h genom varje sån kurva? Blazern gjorde inget som helst fel där, men han skulle ha stannat vilket han säkert gjorde längre fram då han säkerligen inte ville att nån skullle köra in i hans bil.

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Njae alltså, enligt svensk lag så är det blazerns fel..
Spelar ingen roll vad bilen/mc:n framför håller på med, du får inte köra på dom.. Känner killen framför för att slå på en tvärnit på motorvägen så får han göra det och kör man på killen så är det ens eget fel..
Man måste även stanna om man är med om en olycka eller ser en olycka oavsett om det är personskador eller inte.

Sen kan vi ju diskutera Darwin ang. hojåkaren.. :D

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
...Känner killen framför för att slå på en tvärnit på motorvägen så får han göra det och kör man på killen så är det ens eget fel.. ...

Fel. Man får inte tvärnita utan anledning. Både försäkringsbolag och polis är uppmärksamma för situationer där fordonet som kör först "minsann skall visa" att den bakom inte ska köra så nära och därmed trycker på bromsen. I dessa fall blir det ett delat vållande. Win-win för både försäkringsbolag och polis med andra ord.

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Inte helt utan anledning kanske men vet du hur många kaninj*vlar det kutar över motorvägen... :D

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Säkert någon bolnd 16åring tjej i usa som körde bilen och fick panik när hon såg alla mc förare för dem är ju galna:rolleyes:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Fel. Man får inte tvärnita utan anledning. Både försäkringsbolag och polis är uppmärksamma för situationer där fordonet som kör först "minsann skall visa" att den bakom inte ska köra så nära och därmed trycker på bromsen. I dessa fall blir det ett delat vållande. Win-win för både försäkringsbolag och polis med andra ord.

Ett säkert sätt för nämnda polis att provocera fram fortkörningar, iaf här nere. Sunkig 850 vinglar ut, skiter i stopplikt för att sedan lägga sej under metern bakom, detta trots att jag försökte underlätta omkörning. Tyvärr var det lånad bil(100 hästars gubbil) och farten var måttlig om än över gällande begränsning.
Var helt övertygad om att det var en biltjuv på droger, sällan sett sånt beteende och har ganska många mil i ryggen. Ville nita, men vågade inte pga den lånade bilen och det aggressiva beteendet från denne maktfullkomlige lagens "tjänare". 1200 spänn, varsågod staten!

sticke

drygare än yes...
Gick med
23 May 2006
Hoj
F4 Izzle
hm, tja som jag ser det e det faktiskt bilens fel helt o hållet, orsaken till varför mc:n bromsade kan va okänd men bilen i lagens ögon höll för hög hastighet till rådande sikt och väglag, man ska alltid kunna stanna, jag vet, gjorde samma grej själv förra året o brände rakt in i ett stillastående ekipage med bil o släp precis efter en högerkurva, vem fick böter? jo jag så klart...

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA