Det där är ju vanliga enkla sovsäckar ! Så ta två, en utanpå den andra vintertid ! Dubbelsäck !Du menar såna här lätta, väldigt vattentäta enmanstält, som är idealiska när man har litet packutrymme?
View attachment 481399
Jag gillar inte vad jag ser i den kurvan. Det högsta jag sett i butiker är 800 ppm inomhus. Kanske för att man ofta styr ventilationen med CO2-givare och inandningluften ska enligt nån regel ligga på högst 1000 ppm.Jag tror det är överdrivet.
Så här ser det ut i mitt sovrum när jag måsta sova med stängd dörr.
Mätningen bottnar tyvärr vid 5000ppm, men ändå vaknar jag hungrig, med morgonstånd och drömmer om allt annat än en KTM ?
Ja….vadfan, det är ju ändå Sporthoj…
View attachment 481397
Det där klippet var en ögonöppnare (visiröppnare?) för mig. Att jag inte tänkt på det! Jag har alltid använt flärpen, speciellt vintertid. Men när jag såg Ryans klipp så föll det på plats med huvudvärk som jag har efter långa dagar på hojen. Jag är alltid duktig med både vatten och paus och öronproppar, men lik förbannat...Jag har sagt det förut och säger det igen:
Ryan är rolig och vederhäftig på en och samma gång.
Jag har svårt ens med stängt visir, och har prövat den där hakflärpen som följde med en hjälm.
Vidrigt.
Jag kör helst med visiret öppet och bra glasögon istället.
Hjälm med skärm, alltså. Visiret är skönt att dra ner när det kommer en skur, men åker upp igen vid första möjlighet.
Ah! Luft!!!
Edit:
Ja... Eh... Som på bilden här brevid.
Duh.
Säkert är det som du säger, och jag kan erkänna att det är lite med glimten i ögat, fast ändå ett visst allvar i mina tankar kring det.Jag gillar inte vad jag ser i den kurvan. Det högsta jag sett i butiker är 800 ppm inomhus. Kanske för att man ofta styr ventilationen med CO2-givare och inandningluften ska enligt nån regel ligga på högst 1000 ppm.
Men ofta har det visat omkring 450 ppm, i kylmaskinrummet dvs ungefär som frisk(?) luft.
Du har aldrig under vad jag kan se 1150 ppm. Visar CO2-metern rätt ?
Vad visar den utomhus en söndagsmorgon ?
Har du någon länk ?
Skulle vara kul se hur det är här hemma !
Klassas man som ”tillverkarens representant” får man göra det. Generelagent borde inte gå under den definitionen enligt länken.Hur är det med generalagenter då? Generalagent är ju som jag fattar det tillverkarens representant i landet. Men räknas dom i det här fallet som "bara" importör och därigenom inte får utfärda CE märkning eller anses dom vara representant för tillverkaren och får därför utfärda CE märkning?
tycker jag inte. Man kan inte bara klistra dit en logga.Sjukt rörigt. Samtidigt kan man ju sätta ett klistermärke med CE-logga men har du inte dokumenten som visar att den klarar de krav som krävs så är ju märkningen skapligt felaktig.
Citat: "Har dragit ner mer och mer på ventilationen"Säkert är det som du säger, och jag kan erkänna att det är lite med glimten i ögat, fast ändå ett visst allvar i mina tankar kring det.
450ppm är ju nästan friskluft utomhus, så det är enligt mig en klart överdiven målbild i ett boningshus.
Och min mätning är troligtvis ganska rätt, jag mäter på tre ställen i huset, och även i garaget.
Har dragit ner mer och mer på ventilationen för att minska energiförbrukningen, och ingen klagar.
Men troligvis luktar det väl morgonfis i sovrummet, men den här bilden visar ett "normalt" förlopp, med öppen sovrumsdörr, och ventilationen går igång en stund på morgonen, mellan kl 06:00 och 08:00, den är faktiskt från idag.
View attachment 481434
Däremot är det säkert friskt och fräscht med ökad ventilation, men ibland tror jag faktiskt att det överdrivs en aning.
Förstår samtidigt att det måste finnas regler i publika miljöer, som med allt annat i samhället.
Men när jag läste vad NASA kom fram till så gav det lite extra knuff åt nyfikenheten att prova om det gör skillnad att låta CO2-halten vara lite högre.
Och som privatperson i Sverige får man ju göra nästan vilka dumheter som helst - ostraffat
Kul, och 470ppm är ju i princip "friskluft".Ja så har den kommit och startades igår kväll. Innanför sovrumsfönstret (öppet) 470 ppm CO2,
Under natten ca 1000 ppm,
som mest ca 1300 ppm när jag suttit och andast ut mot den ca 0,8 m från den.
Inget mikro SD medföljde utan det verkar som att ett mikro SD i den här modellen är inbyggt.
Hittade igår mikro SD 64 GB för 69 kr så de är väl så billiga när man köper många så när man sparate in mikroSD hållaren på kortet så gick det på ett ut.
Det är inom samma koncern, Bosse är den äldre brodern som bara har lövträd, avknoppningen med Lelle skedde i samband med att man började med blandved.Vänta nu vem är Bosse? Lelle heter han ju.....
Du KAN, men det är ju inte rätt. Det är ingen som kontrollerar varje CE-märkning, men blir man påkommen med att ha CE-märkt utan att kunna visa att man uppfyller kraven, så blir det värre. Men så länge man inte blir påkommen så GÅR det att bara märka. Men det är såklart fel att göra så.tycker jag inte. Man kan inte bara klistra dit en logga.
RelevantDu KAN, men det är ju inte rätt. Det är ingen som kontrollerar varje CE-märkning, men blir man påkommen med att ha CE-märkt utan att kunna visa att man uppfyller kraven, så blir det värre. Men så länge man inte blir påkommen så GÅR det att bara märka. Men det är såklart fel att göra så.
Absolut.Relevant
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |