Tog en bra stund att mäta in ventilspelet när man plötsligt har nollspel på nästan alla ventiler efter slipning och fräsning. Fick ta med mig en hel näve shims för att kunna ha något att utgå ifrån men nu har det ordnat upp sig med lite tålamod och timmar i garaget.
Redo att monteras
Spraya lite loctite 3020 för säkerhets skull (tredje hänger i en krok i taket för den skulle ha på båda sidorna)
Finns det något annat märke än Stahlwille på momentnycklar? Ja det finns det, men inga andra fungerar lika bra
Mäter fram lite Tdc som är noggrannare än strecket på kåpan.
Nya justerbara kamdrev monterade ungefär som original för att mäta fram lobcenter före jag börjar justera, ja de har ju ingen exakt markering men på en höft iaf.
Gradskiva av märket Stage6 härrör från forna trimning av scootrar men funkar finemang
Nu gäller det liksom att inte ha otur när man tänker även att jag följde guiden på turbobike.com men efter en liten stund så förstår man ju vad man håller på med. Efter lite vridande så står nu insug på 105 och avgas 106. Imorgon så ska jag kontrollmäta ventilspel och lobcenter igen så man vet att allt är rätt innan motorn åker i hojen igen.
Intercoolerdelar skickade från Marklund och har anlänt lite delar för att bygga avgassystem och börja snickra iordning oljeslangar och andra smågrejer. Har även bestämt mig för att skaffa en Pcv och snickra om kabelhärvan till den så den passar på Blackbird. Detta efter lite Pmande med Andersson och lite samtal till Motospeed. En där hade gjort samma operation till en gixxer K2 innan de började sälja Pcv till dem. Kommer underlätta med ganska många saker vid mappning senare och fler expanderbara funktioner så om någon är intresserad av en pc3 och en multi-functionhub så är de nu till salu.