mkii
Sporthojsnörd
varning för 20s . otäta enheter och buggig programvara
Åfan! tror du de updaterar? så man kanske borde vänta lite eller något?
varning för 20s . otäta enheter och buggig programvara
min polare väntar på en uppgraderad hårdvara. han säger att de firmwares som har kommit som uppdatering löser inte problemen med att radion stänger avÅfan! tror du de updaterar? så man kanske borde vänta lite eller något?
Ja, det finns en hel del problem med de tidigare versionerna av Sena 20S.
Se bla trådarna på ADVrider:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=993790
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=962865
Står själv i valet och kvalet mellan 20S och G9x.
min polare väntar på en uppgraderad hårdvara. han säger att de firmwares som har kommit som uppdatering löser inte problemen med att radion stänger av
betyder detta att man bör avvakta vänta o se vad som händer?
behöver ju kitet först inför nästa säsong
Så var det inte med de Scala som vi använde på körskolan. Jag vet att Sena SMH-10 har det som en inställning att koppla från vid inaktivitet, antar att det är bra om man pratar väldigt lite.Kommer inte ihåg vilken modell det var men de körde scala rider på min körskola. Något vi konstant hade "problem" med var att enheterna gick i viloläge när vi inte pratade. Då fick läraren först hoa och hojta i sin för att min skulle vakna eller hennes börja sända vilket det nu var. Så först fick jag alltid höra henne tjoa i örat och fråga om jag hörde henne. Det var lite av ett irritationsmoment. Vet inte om samma problem finns på alla eller om det är någon inställning man kan göra.
Någon där ute som har bra erfarenhet av Sena 20S ?
- vad bör jag göra?
1. Ladda ner programvara till datorn och uppdatera firmware i headseten
2. Para ihop med mobiltelefon och det andra headsetet (om det inte redan är gjort)
3. Para ihop med ev. andra headset av andra fabrikat
4. Ladda ner appen till mobilen och gör alla inställningar därifrån (radiokanaler m.m.). Går förstås ändå, men appen gör det lättare.
5. Ägna tiden fram till hojsäsongen åt att läsa manualen ordentligt och testa alla inställningar och kommandon. Det här headsetet har väldigt många funktioner och det är gött att ha koll på allt när man väl sätter sig på hojen
Säg till om du kör fast med något.
jag trodde jag var ung och teknisk men herregud. detta var inte superlätt att komma in i. coolt som satan dock, sitter o glor på tutorial videos.
*Mobilen har jag inte lyckats med än dock. skall jag gå in på senas hemsida med telefonen och ladda ner? (android)
1. Ladda ner programvara till datorn och uppdatera firmware i headseten
2. Para ihop med mobiltelefon och det andra headsetet (om det inte redan är gjort)
3. Para ihop med ev. andra headset av andra fabrikat
4. Ladda ner appen till mobilen och gör alla inställningar därifrån (radiokanaler m.m.). Går förstås ändå, men appen gör det lättare.
5. Ägna tiden fram till hojsäsongen åt att läsa manualen ordentligt och testa alla inställningar och kommandon. Det här headsetet har väldigt många funktioner och det är gött att ha koll på allt när man väl sätter sig på hojen
Säg till om du kör fast med något.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |